Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulle merkitsee se, mikä isoisäsi isoisä on ollut ammatiltaan?

Vierailija
09.07.2009 |

tiedätkö hänen ammattiaan?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en muista siitä juuri mitään. Ei siellä kuitenkaan mitään tavalista tallaajaa kummempia ihmisiä ollut :)

Vierailija
2/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä sitten mikä olisi parempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:sukututkimukseen hurahtanut

Vierailija
4/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta isoisäni isä oli haudankaivaja ja hän joutui käymään lapsena kerjuulla.

Vierailija
5/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltä kysyä.Isoisäni oli ojankaivaja,kuoli ennen minun syntymääni hänkin.

Vierailija
6/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudun töitä tekivät, kuten lähes kaikki siihen aikaan. Juuret on siis maalla ja kunnioitan sitä raskasta työtä, mitä se työ oli varsinkin silloin kun ei ollut koneita.

Vierailija
7/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ammatiltaan kuulemma räätäli ja ompeli hienoja ilta-asuja. Eipä ole tuo taito sitten vissiin siirtynyt muille suvunjäsenille! On meinaan kaikilla peukalokeskellä kämmentä.

Vierailija
8/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oli myös siniverinen, asui lapsena kuninkaanlinnassa eteläeuroopassa. Myöhemmin möi omaisuutensa ja muutti ensin ruotsiin maatiais-naisen luo (sitä se rakkaus teettää), sitten perheen kanssa suomeen.

Mitään tietoa millä elätti itsensä, ei ole, ehkä tuhlasi omaisuuttaan. Mitään muuta mainintaa ammatista tms ei löydy. Isoisän ollessa lapsi ennen maailmansotia oli hän tavannut muita isoisänsä kuninkaallisia sukulaisiaan.

Isäni tai me emme ole pitäneet yhteyksiä eteläänpäin emmekä ole mihinkään tuota sukulaisuutta ilmoittaneet, isäni mielestä teot ratkaisevat miten elämässä pärjää, ei sukupuu, kai tuosta joku aatelisarvo saattaisi tulla jos yhteyttä ottaisi, mutta ei kiinnosta minua tai veljeänikään.

Vierailija
9/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen oli tilaton renki ja toinen talollinen Karjalan Kannaksella. Minulla on kaikki sukuhaarat selvitetty. Eipä nuo hirveästi merkitse, mielenkiintoista tietää kuitenkin.

Vierailija
10/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistuisi jos kysyisi Vaarilta muuta en nyt tähän hätään muista kuin, että oli harras uskovainen.

Isoisän isästä tiedän vähän enemmän vaikka siinä ei juuri ole hurraamista. Ei ollut nimittäin mikään mairitteleva elämä.

Isäni puolelta on kaikki kateissa isänisästä ja hänen siskosta en tiedä juuri mitään ihan kuin olisivat tippuneet avaruudesta siinä hetkessä kun tätini on syntynyt. Heillä ei ikään kuin tunnu olevan menneisyyttä suuri vaiettu salaisuus liittyy vuoden 1918 tapahtumiin ilmeisesti heidän isä oli kirkuvan punainen. Olisi kiva tietää enemmän.

Vierailija
11/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isoisoisäni serkku oli presidentti, millä on ollut hieman vaikutusta elämässäni.

Vierailija
12/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän puolelta maanviljelijä

Vierailija
13/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa minulle merkitsee vielä vähän enemmän se, mitä isoäitieni isoäidit olivat ammateiltaan. Aina kaikessa sukututkimuksessa tuijotetaan ensisijaisesti miehiä.

Yksi isoäitini isoäiti oli opettaja, yksi piika ja kaksi maatalon emäntiä.

Vierailija
14/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai en muista oliko se isoisän isoisä, mutta jonkun meidän sukulaisen (isän puolelta) väitetään olevan Kulta-Ville, postiryöstäjä.

Minusta se on jännää :)

Olishan mulla tuossa tuo sukututkimuspumaska, josta asiasta voisi lukea enemmän, mutta se on ruotsinkielinen...

Vierailija
15/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen pojastaan tuli torppari. Torppa lohkaistiin tilasta, jossa isoisäni isoisä oli renkinä. Isoisästäni taas tuli maanviljelijä. Hän osti tilansa itse, kun sai riittävästi lainalleen takaajia. Inflaatio hoiti velat ja tila tuli maksettua. Ainoa ongelma tuolloin oli saada takaajat tilan ostoon ja onneksi isoisäni sai ne. Isäni vanhin veli jatkoi tilanpitoa perinnönjaon jälkeen ja minun isäni joutui lähtemään Ruotsiin töihin tehtaaseen, mutta palasi sieltä Suomeen, meni naimisiin ja opiskeli itselleen ammattikoulutasoisen ammatin.

T. Tytär, joka on koulutukseltaan VTM

Vierailija
16/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtani yliopisto-opintoihini ovat olleet eri kuin isolla osalla opiskelukavereitani. Olen joutunut opettelemaan sopivaa käytöstä ja tarkkailemaan muita, että miten he toimivat. Ei ole ollut kesätyöpaikkaa valmiina odottamassa ja ihmisiä auttamassa uraani alkuun.

17.

Vierailija
17/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tiedä edes kuka on ollut isoisän isä.. tuskin tiesi isoisän äitikään, oli pikkuisen sellainen levoton luonne.

Vierailija
18/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisän isoisiä siis.

Isänpuoleiset isoisän isoisistäni toinen työskenteli seppänä ja sahan työmiehenä, toinen oli torppari.

Äidinpuoleiset isoisän isoisäni olivat molemmat talollisia, omistivat kotitilansa.

t. toinen sukututkimukseen hurahtanut:-)

Vaikea sanoa, PALJONKO minulle heidän ammattinsa merkitsee, sillä on tietenkin ollut vaikutusta heidän lastensa ja lastenlastensakin elämänvaiheisiin.

Vierailija
19/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin. Toinen isoisän isä lähti Amerikkaan ja hylkäsi perheensä, itä siellä puuhaili, sitä ei kukaan tiedä. Toinen taas oli talollinen pikkukylässä rajantakaisessa Karjalassa. Ammattimahdollisuudet 1800-luvun pikkukylissä ei olleet kovin kummoiset.

Vierailija
20/35 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luultavasti ollut maanviljelijä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi