Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeät appivanhemmat!!!

Vierailija
08.07.2009 |

Tein juhannuksen aikoihin positiivisen raskaustestin. Meillä ennestään yksi 2v. poika. Onnellisina sitten riensimme kertomaan appivanhemmille uudesta tulokkaasta niin voitteko kuvitella, eivät sanoneet mitään, eivät onnitelleet eivätkä kysyneet milloin laskettuaika. En voi käsittää!!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekeekö hormonit tepposiaan, mutta kun järjellä aattelee, niin tökeröä käytöstä onnittelematta jättäminen on. Esikoisestakin kuullessaan olivat aivan haltioissaan. Kyllä tämä kertoo nyt jostain.

ap

Vierailija
2/54 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi näin, olin juuri innoissani hehkuttanut appivanhemmilleni miten ihanaa on kun kesäloma kohta alkaa ja olen voinut niin paljon paremmin (minulla krooninen sairaus). Sitten he kertoivat, että appiukolla on syöpä. Tunsin itseni todella typeräksi, vaikka en tietenkään voinut sitä tietää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menettelisitte vastaavassa tilanteessa? tuli oikeesti paha mieli.

ap

Vierailija
4/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sä oot tiineenä ei suinkaan ole maailman suurin asia kenellekään muulle.

En minäkään koskaan kommentoi kenekään raskausuutisia sen kummemmin. Normaali asia mitä tapahtuu jatkuvalla syötöllä. En myöskään odottanut koskaan mitään lässytyksiä keneltäkään kun itse olin raskaana.

Vierailija
5/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen kun kuulivat aikoinaan siitä odotuksesta?

Joillekin isovanhemmille se eka on tärkein, muut ei mitään. Käytöstavat näköjään heiltä puuttuu, olisin ollut minäkin ihmeissäni. Toivottavasti poikansa on erilainen!

Vierailija
6/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu hyviin tapoihin onnitella ja varsinkin kun kyseessä mummo ja ukki.

Vierailija
7/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottamaan niin olivat onnensa kukkuloilla vaikka tämä ei ollutkaan heille ensimmäinen lapsenlapsi. Nyt ei mitään, mulkoilua vaan. Outoa!

ap

Vierailija
8/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan sitä todeta vaikka 'kiva kuulla', vaikka asialla ei olisi kummempaa merkitystä isovanhemmille. Siis ei tarvitse alkaa hössöttämään, mutta jonkinlainen vastaus olisi paikallaan. Vastaamattomuus varmaan tarkoittaa sitä ettei asia ollut heille mieluinen, vai mitä itse ajattelet?

Vierailija
9/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaa mitään hössöttämistä, mut jotenkin asiaa olisi voinut kommentoida. Itellekin tulee tosiaan olo, ettei ollut mieleinen uutinen.

ap

Vierailija
10/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos appivanhempien käytös on noin radikaalisti muuttunut viime kerrasta, lienee siihen joku syy. Eikä se nyt välttämättä johdu sinusta ollenkaan, vaan appivanhemmilla voi olla muuten vaikea kausi, jolloin on hankalaa käyttäytyä "normaalisti". Esim. ovat juuri kuulleet jonkun läheisen sairastuneen vakavasti tai kuolleen.

Jos ajattelen omia appivanhempiani, aina kun ovat käyttäytyneet kummallisesti, siihen on ollut joku mielenjärkytys syynä. Anoppi on sitten kertonut siitä, kun järkytys on vähän ehtinyt laantua.

Vierailija
11/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut läheinen ja hyvä. Kaikkiin muihin asioihin suhtautuvat normaalisti ja käyttäytyvät muutenkin normaalisti. En kyllä aio työntyä vauvamahoiheni niiden silmien eteen enkä tyrkytä vauvaakaan näytille sit ku on syntyny jos on noin vaikeeta.

ap

Vierailija
12/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan appivanhemmilla voi olla muuten vaikea kausi, jolloin on hankalaa käyttäytyä "normaalisti". Esim. ovat juuri kuulleet jonkun läheisen sairastuneen vakavasti tai kuolleen.

Vierailija
13/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi, jota kannat, on sinun ja miehesi.

Jossain vaiheessa isovanhemmat vanhenevat ja lapsenlapsia on jo useampia. Valitettavasti olisi täysin nurinkurista ja vääristeltyä, jos he hihkuisivat kuulessaan neljännen lapsenlapsen syntyvän. Se se vasta olisi valheellista.

Ehkä he miettivät, mitä syntyvä lapsi tulee tarkoittamaan miehellesi, sinulle ja esikoisellenne ja miettivät, miten kykenevät tukemaan teitä yhtä hyvin kuin ensimmäisen lapsen synnyttyä. Mitä luultavimmin he ovat vastuunsa tuntevia aikuisia ihmisiä, joita nämä asiat todellakin mietityttävät.

Te ette ole hankkimassa akvaarioon uutta kasvia tai kalaa, jotka nekin tarvitsevat hoitoa, vaan ihmislasta, jonka kasvaminen ja kasvattaminen on paljon työläämpää.

Ja nyt siis olet jo närkästymässä isovanhempien laimeammasta suhtautumisesta. Ihmettelenpä vain, miten jaksat kestää esikoisen mustasukkaisuuden ja kateuden tunteet, jotka vääjäämättä ilmenevät kakkosen synnyttyä ja vietyä osan siitä ajasta, joka on esikoiselle ennen kuulunut.

Kasva aikuiseksi ja mene itseesi ja ryhdy sitten kunnon äidiksi lapsillesi, hyväksi vaimoksi miehellesi ja isovanhempien tunteita kunnioittavaksi lähimmäiseksi.

ollut läheinen ja hyvä. Kaikkiin muihin asioihin suhtautuvat normaalisti ja käyttäytyvät muutenkin normaalisti. En kyllä aio työntyä vauvamahoiheni niiden silmien eteen enkä tyrkytä vauvaakaan näytille sit ku on syntyny jos on noin vaikeeta. ap

Vierailija
14/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun vanhemmat ovat hihkuneet jokaisen lapsenlapsensa odotuksesta, vaikka niitä on tähän mennessä jo 8 kpl.

Valitettavasti olisi täysin nurinkurista ja vääristeltyä, jos he hihkuisivat kuulessaan neljännen lapsenlapsen syntyvän. Se se vasta olisi valheellista.

Vierailija
15/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään kun nuo plussat tahtoo tulla seuraavana päivänä yrityksestä. En hihkuisi minäkään anoppina tai äitinä vielä tuossa vaiheessa.

Vierailija
16/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi juuri kärsinyt keskenmenon tai lapsettomuudesta ja et vaan tiedä siitä?

Vierailija
17/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alotin tokaa odottamaan, että voi kamla oliko vahinko kait teet abortin, kun olet noin nuorikin.. niin no nuori ja nuori 25v..

Ohan noita talipäitä.

Vierailija
18/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonoa käytöstä olla onnittelematta niin ihanasta asiasta kuin raskaus, varsinkin kun kyseessä uusi, ihana lastenlapsi. Tietenkin jos tarinassa on jotain mitä meille ei kerrota, voi se selittää asian. Mutta vaikka appivanhempie oma tytär olisi saanut keskenmenon tai olisivat itse sairaita, ei sen pitäisi estää onnittelemasta.

Vierailija
19/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopin kanssa välit poikki samankaltaisen asian takia. ei onnitellu ku sai tietää tulevasta lapsenlapsesta eikä myöskään sen synnyttyä. en liiemmin sen jälkeen ole ollut yhdessä eikä tiedetä mieheni kanssa syytä asiaan.

Vierailija
20/54 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannen lapsen odotuksesta niin sekä mun omat että appivanhemmat kysyivät, että oliko vahinko. Aina välillä kuittailen asiasta lähinnä omille vanhemmilleni mutta en mä nyt tuon takia välejä poikki laittaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi