Vauvalla 6kk ollut yskä jo 1,5kk!!Käyty 2kertaa lääkärissäkin
Pikkuisen jo alkaa huolestuttamaan. Vauvalla oli räkätauti tasan 5kk iässä. Meni parissa päivässä ohi. Yskä jäi. Yskii päivittäin pari kertaa kuivaa yskää. Siis yskähdyksiä on vaan pari, ja yskii noin kerran päivässä. On sellaista hakkaavaa. Välillä menee parikin päivää ettei yski lainkaan. Yskä ei ole mitään "keuhkot pihalle"-yskää mutta kuitenkin selkeästi joku on kurkussa. Välillä ääni kuulostaa hieman käheältä mutta ei koko ajan.
Käytin vähän aikaa sitten tk:ssa, "ei rohise pahasti, sillä on jäänyt vain yskä päälle, ei tulehdusta korvissa". Käytin 2 viikkoa sitten lastenlääkärillä joka sanoi että "jäänyt flunssan jälkeen vaan yskä päälle, ei rohise, ei ole astmaa näiden oireiden perusteella".
onko siis mahdollista että vauva yskii näin kauan ihan vaan flunssan "jälkimaininkina"? Olen tosiaan jo kahdesti käynyt lääkärissä, eikä lääkäri ole reagoinut mitenkään. Toinen oli vielä pätevä kehuttu lastenlääkäri.
Kommentit (5)
Se tutun vauvalla oli pitkään jatkuneen flunssan taustalla kun kaikki muut oli ok. Siis tulehdusarvot ja kaikki ok, mutta tuo löyty. Tai pölyallergia? Se on meidän tytöllä. Sairasti kerran 6kk putkeen yskää ja nuhaa ja mitään ei löydetty, sit löyty tuo allergia ja muutama muu.
terveystarkastaja löysi sädesientä, muutettiin pois ja yskäkin on entinen.
Itse olin pienenä pölypunkeille allerginen ja mulla oli paljon hengitystietulehduksia. ap
meillä oli sama homma 10 kk ikäisen kanssa. Ensimmäisen flunssansa jälkeen jäi yskä päälle. Taisi yskiä juur reilu kuukauden ja käytiin lääkärissäkin. Yski juuri vain muutaman kerran päivään. Lääkäri sanoi että tyypillistä.
Sen jälkeen ei flunssan jälkeen ei jäänytkään enää yskä päälle. Eikä ole sen jälkeen sairastanut juurikaan, ikää nyt n. 1,5 v.
Ei siis hätää mielestäni noilla oireilla, eri asia jos seuraavankin ja sitä seuraavankin flunssan jälkeen sama homma.