Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako kertaa normaali lapsi käy ulkomailla ennen kouluikää?

Vierailija
08.07.2009 |

Mitkä maat on hyvä nähdä vähintään ettei sitten kiusata?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ainakaan kuullut että oma ekaluokkalainen kavereineen olisi jutellut matkustelusta, eli ei meidän tyttö ainakaan tiedä missä kukakin on käynyt vai onko missään.

Outoa edes pohtia asiaa tuolta kantilta... Me lomaillaan sellaisissa paikoissa joissa itse halutaan eikä mietitä mitä joku muu on niistä mieltä.

Vierailija
2/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella mieluummin niin, että eipähän ole ollut lisäämässä ilmastonmuutosta, kun ei ole tullut lennettyä. Suorastaan edesvastuutonta käydä pitkillä lomamatkoilla pari kolme kertaa vuodessa. Minä häpeäisin sitä!

Ja kyse ei ole kateudesta, mitä joku fiksu kohta kuitenkin ehdottaa. Meillä olisi myös vara matkustaa, mutta ajattelemme ekologisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella mieluummin niin, että eipähän ole ollut lisäämässä ilmastonmuutosta, kun ei ole tullut lennettyä. Suorastaan edesvastuutonta käydä pitkillä lomamatkoilla pari kolme kertaa vuodessa. Minä häpeäisin sitä!

Ja kyse ei ole kateudesta, mitä joku fiksu kohta kuitenkin ehdottaa. Meillä olisi myös vara matkustaa, mutta ajattelemme ekologisesti.

ekologisuudesta. Mä matkustelen just niin paljon kuin haluan, mun lentomatkojen lopettaminen ei tätä maapalloa pelasta.

Vierailija
4/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa, että on tehnyt maailmanympärysmatkan kolmesti ennen kuin täytti kaksi vuotta. Siinä toisille kadehdittavaa!

Vierailija
5/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheesta koulussa. Sen sijaan kiinnittäisin kyllä huomiota alakoulun aikana esim. siihen, että yläkouluun tullessaan lapsi olisi käynyt kerran maamme pääkaupungissa ja syönyt edes yhden kerran oikeassa ravintolassa. Näihinkin asioihin törmään yläkoulun aikana aina muutaman oppilaan kanssa. Näitä "vaatimuksia" pitäisin tärkeämpinä saavuttaa kuin ulkomailla käyntiä.

Ope

Vierailija
6/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika 5v oli just ekaa kertaa poissa Suomesta, Ruotsinlaivalla nimittäin (eikä oltu edes maissa!). Voi ei, nyt sitä raukkaa kiusataan, kun ei ole mualimaa kiärtäny! Täytyypä mennä varaan matka öö vaikka Mauritiukselle!!

Vierailija
7/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheesta koulussa. Sen sijaan kiinnittäisin kyllä huomiota alakoulun aikana esim. siihen, että yläkouluun tullessaan lapsi olisi käynyt kerran maamme pääkaupungissa ja syönyt edes yhden kerran oikeassa ravintolassa. Näihinkin asioihin törmään yläkoulun aikana aina muutaman oppilaan kanssa. Näitä "vaatimuksia" pitäisin tärkeämpinä saavuttaa kuin ulkomailla käyntiä.

Ope

sitten avartaa? Eikö samalla tavalla ajateltuna jokaisen helsinkiläisen tulisi käydä ainakin kerran Utsjoella ennen yläkouluun menoa...

Vierailija
8/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on eduskunta ym paikat, jotka tätä maata pyörittävät. Minun mielestäni jokaisen suomalaisen yleissivistykseen kuuluu tuntea jonkin verran Helsinkiä. Ja senkin voisi jo aloittaa siis joskus alakoululaisena vierailemalla Senaatintorilla, näyttämällä eduskuntatalo, Olympiastadion jne. Ehkä sinä olet eri mieltä, sallittakoon sekin. Mutta minä sitten yläkoulussa vien sinunkin lapsesi sinne Helsinkiin luokkaretkelle.

Se ope taas.

Vierailija
9/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on eduskunta ym paikat, jotka tätä maata pyörittävät. Minun mielestäni jokaisen suomalaisen yleissivistykseen kuuluu tuntea jonkin verran Helsinkiä. Ja senkin voisi jo aloittaa siis joskus alakoululaisena vierailemalla Senaatintorilla, näyttämällä eduskuntatalo, Olympiastadion jne. Ehkä sinä olet eri mieltä, sallittakoon sekin. Mutta minä sitten yläkoulussa vien sinunkin lapsesi sinne Helsinkiin luokkaretkelle.

Se ope taas.

Helsinkiin jotta on sivistynyt ihminen :D Kaikkea sitä kuulee. ja mun lapseni ovat pyörineet siellä ihan tarpeeksi, kiitos huolenpidosta.

Vierailija
10/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyneet Helsingissä ja ihan sivistyneiltä ne ovat tähän mennessä vaikuttaneet. Mitähän se Helsingissä käynti sitten heille tekisi, miksi pitäisi tuntea paikkaa, jota ei tarvitse mihinkään ja jossa ei koskaan käy.

Vierailija
11/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kelleen kerro, että kyse on Ruotsista ja sielläkin lähes ainoastaan Haaparannasta joka on tossa vähän matkan päässä.

Vierailija
12/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkoista (tyttö nyt 6 v, menee syksyllä eskariin), olen itsekin kuullut raporttia siitä, minne kukakin kaveri kesällä matkustaa. Samoin tyttäreni ryhmän hoitajat kommentoivat minulle meidän perheen matkasuunnittelmia, joista olivat kuulleet tytöltämme, ja kertoivat samalla, että lapset kovasti keskenään puhuvat matkoistaan aina lomien kynnyksellä.

Itse en ole ainakaan kuullut että oma ekaluokkalainen kavereineen olisi jutellut matkustelusta, eli ei meidän tyttö ainakaan tiedä missä kukakin on käynyt vai onko missään.

Outoa edes pohtia asiaa tuolta kantilta... Me lomaillaan sellaisissa paikoissa joissa itse halutaan eikä mietitä mitä joku muu on niistä mieltä.

Vierailija
13/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu toki avartaa, mutta molemmat ääripäätkin ovat täysin normaaleja.

Kiusaamisen syitä jos yrität keksiä ja karsia, lista on loputon...

Vierailija
14/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taas hyvä ystäväni, joilla myös 2 lasta kuten meillä, niin eivät ole käyneet ikinä ulkomailla lasten kanssa, kumpikin jo koulussa.

Kumpikaan ei meistä toimi normaalisti tai epänormaalisti.

Vierailija
15/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon kyllä pihalla ku lumiukko... miten se koulunkäyntiin liittyy?

Vierailija
16/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ehkä säälittävää, jos ei yläasteeseen mennessä ole käynyt ulkomailla, ne lapset on vähän semmosia tynnyrissä kasvaneita. Mutta ei kai alle kouluikäinen mitään hyödy paljosta matkustelusta?

Meidän 5v on käynyt kolmessa eri rantalomakohteessa, Ruotsissa ja Virossa, ja lentänyt kerran Lappiin laskettelemaan (Lappi on pääkaupunkiseutulaiselle enemmän eksoottinen kuin esim. Tukholma). Mielestäni aika keskivertomatkailija tuon ikäiseksi.

Vierailija
17/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kouluikää. Ihan sen takia että ne nauttii sit enemmän isompina kun jo tajuavat jotain. Matkat tehdään lasten takia eikä niiden koulukavereiden takia.

Vierailija
18/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten avartaa? Eikö samalla tavalla ajateltuna jokaisen helsinkiläisen tulisi käydä ainakin kerran Utsjoella ennen yläkouluun menoa...

Vierailija
19/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kesä tietty etelänlomalla ja talvella kanarialla tai thaimaassa eli 7 X 2 on 14 joopa joo...

Vierailija
20/34 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin nyt kiusataan, mutta joku voi naljailla..