Valehteleva sukulainen?
Sain tietää, että meidän perheestä liikkuu suvussa juttua, että olemme ottaneet vastaan rahalahjoituksia, kun emme muuten tulisi toimeen. Tosiasiassa olemme kertoneet kaikille aina kysyttäessä, että tulemme hyvin toimeen omillamme ja asuntommekin on pian maksettu. Myönnämme, että ulkoiset puitteemme eivät ole yhtä prameat kuin isomman velan ottaneilla sukulaisillamme, mutta pian tämä koti on maksettu. Minäkin menen kohta töihin ja voidaan vielä vaihtaa omistusasuntoammekin paremmaksi ja ottaa taas uutta lainaa.
Joku (naispuolisista?) sukulaisista ei ilmeisesti kestä sitä, että olen kotiäitinä, kun he itse menivät töihin jo lastensa ollessa pienempiä?
Yksi sukulainen on kaksi kertaa laittanut tilillemme rahaa, mutta hänelle olemme kertoneet, että emme tarvitse rahaa ja että ne rahat saa takaisin, kun itse tarvitsee. On tarvinnutkin. Rahaa kului hänen autonsa renkaisiin, huoltoon ja katsastukseen. Varoitimme häntä tulevista menoista, mutta kun hänellä aina polttelee raha hyppysissä, niin päätimme auttaa häntä säilyttämällä hänen rahojaan aina tarvittaessa. Olemme tarkkoja tässä asiassa, ettei vielä ala kyselemään rahoja, joita ei ole meille edes antanut eli avasimme hänen rahoilleen määräaikaistilin.
Miksi meitä ei uskota? Asuntolainamme on mitoitettu pieneksi ja helppohan se on ollut hoitaa nopealla aikataululla ihan itse. Nyt suku väittää avustaneensa.
Kommentit (8)
ehkä sen takia että kuulostaa niin ihmeelliseltä tuo sepustus omaisen rahojen säästämisestä hänen puolestaan...
että ostamme sitten suvulta pakkohuutokaupasta jonkun hienoista uudehkoista omakotitaloista omaksemme. Oikeasti emme kyllä ostaisi, sillä siitähän menisi loputkin välit sukuun, mutta ei kyllä ihmetellä, jos vielä jonkun muun kuin meidän perheen talous menisi pian nurin. Ovatko he katkeria isoine velkoineen vai miksi meitä kohdellaan näin?
ap
Minä ostin isoisäni maatilan kun pappa meinasi mennä henk.koht.konkurssiin.
Muutaman vuoden päästä hänn kuoli ja pääsin remontoimaan taloa. Hautajaisissa yks pikkuserkku kommentoi että olipa kumma että vain minä lapsenlapsista sain perintöä - what the f***?
Pappa oli keronut kaikille antaneensa maatilan minulle, kun olen lapsenlapsista läheisin ja aina pappaa auttanut kaikessa. Joo, tosi anteliasta, kun tarvitsin pankkilainan ....
etten hetkeäkään usko mihinkään rahojen säilytyksiin tai määräaikaistileihin.
Joko on porvoosta tai ap on muunnellut tarinaa itselleen sopivammaksi.
Mieheltä on joku pyytänyt rahaa ja hän on sanonut, että on antanut ne teille, kun tartteette. Vaikka oikeasti olette vaan säilyttäneet niitä. Tollasista ne juorut jut lähtee. No, älä lotkauta korvaasi pahansuoville sukulaisille! Pääasia on, että vaikutatte tosi onnellisilta :)!
rahojen palautus niin, että sukua on todistamassa. Esim uudet autonrenkaat haki sukulainen sille toiselle sukulaiselle ja me maksoimme sanoen, että on auton omistavan sukulaisen omista rahoista. Eikä liikutella seteleitä, jotta näkyy tilitapahtumina. Olemme päättäneet, että sukulainen saa pärjätä itse pian, kun tällaista soppaa meinaa tulla.
ap
Meidän perhe vain ei nauti kuluttamisesta kuluttamisen vuoksi...
ap