Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebookin käyttäjillä ei ole elämää

Vierailija
07.07.2009 |

Jos ehtii netissä päivitellä profiiliaan koko ajan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten onnais päivittely.

Toiset viettää aikaa enempi toisille riittääpi vähempi ja sama kait onko siellä vai täällä vai kaikkialla seuraamassa keskustelua kaikki surfaaminen ottaa aikaa muusta elämästä ja työnteosta.,

Vierailija
2/16 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai todella harvoin vaikka profiili siellä onkin. Menee tämä aika täällä av:lla surffatessa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä tuntemattomien.

Vierailija
4/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa mielestäni sitä, että on ihan omaa tekemistä. Riippumatta siitä mitä muut tekee tai käskee tai suosoittelee. Ettei ole riippuvainen muiden erilaisista mielipiteistä eikä peesaa kaikkia, vaan päättää itse omista tekemisistään.

Jotkut elävät esim elämänkumppaninsa kautta. Vähitellen omat menot ja ystävät jäävät vähemmälle ja alkaa oikeastaan vain 'kyttääminen' mitä toinen tekee ja sovittelee omat menonsa aina sen mukaan. Tai mitä kaverit tekee. Ei uskalla olla eri mieltä tai mennä eri paikaan tai juoda erilaista kahvia kuin muut tms. Elää muiden kautta on sama kuin ettei ole OMAA elämää. Kun on oma elämä, ei kerkiä eikä valita seurata ja kommentoida toisten tekemisiä. Omassa elämässä on kyllin sisältöä. Ei tarvitse hakea sitä muiden elämästä.

TK

Vierailija
5/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa mielestäni sitä, että on ihan omaa tekemistä. Riippumatta siitä mitä muut tekee tai käskee tai suosoittelee. Ettei ole riippuvainen muiden erilaisista mielipiteistä eikä peesaa kaikkia, vaan päättää itse omista tekemisistään.

Jotkut elävät esim elämänkumppaninsa kautta. Vähitellen omat menot ja ystävät jäävät vähemmälle ja alkaa oikeastaan vain 'kyttääminen' mitä toinen tekee ja sovittelee omat menonsa aina sen mukaan. Tai mitä kaverit tekee. Ei uskalla olla eri mieltä tai mennä eri paikaan tai juoda erilaista kahvia kuin muut tms. Elää muiden kautta on sama kuin ettei ole OMAA elämää. Kun on oma elämä, ei kerkiä eikä valita seurata ja kommentoida toisten tekemisiä. Omassa elämässä on kyllin sisältöä. Ei tarvitse hakea sitä muiden elämästä.

TK

tarkoitta myös sitä, että on omaa tekemistä. Omaa tekemistä voi olla myös sitä mikä on muiden vuoksi "pakko" tehdä (esim. lapset). Pakko lainausmerkeissä koska kaikkihan, kuolemaa lukuunottamatta, on lopulta vapaaehtoista jos pidemmälle mennään.

Minulle omaan elämääni tämän perhe-elämäni lisäksi kuuluu myös kaverit. Olen riippumaton muiden mielipiteistä, mutta kyllä, olen kiinnostunut niistä. En peesaa vaan omistan myös omat mielipiteet, mutta en ole enää tässä iässä niin jääräpää pelkästä periaatteesta etten voisi muuttaa mielipidettäni tarpeentullen. Mielipiteet ovat parempia vaihdettuina, jaettuina, mietittyinä ja yhteisinä. Ei se sitä tarkoita että ne samoja silti olisivat.

"Omat ystävät jäävät vähemmälle". Mitä tuohon lauseeseen nyt sanoisi. Noh, ehkä sinulla ei siis ole ystäviä kavereina? Minulla nämä ystävät eivät jää vähemmälle, melkein päinvastoin. En ole riippuvainne muiden menoista, mutta kieltämättä on helpompi (ja halvempi) laittaa "lehden lasten kassa puistoon" fb:n sivulle kuin kymmenelle kännykkään...

Et oikeastaan vastannut MITÄ on se "oma elämä"? Kiirettä ettei ehdi yhtään mitään muuta kuin suorittaa? Et "kerkiä valita seuraa ja kommentoida toisten tekemisiä" koska "omassa elämässä on kyllin sisältöä"?! Aika pöyristyttävää tekstiä suoraan sanottuna. Ja surullista. Mulla ei koskaan, ei ikinä milloinkaan, ole niin kiire ettei mulla olisi aikaa tärkeille ystävilleni!!! Ja samaa opetan lapsilleni. Se on sitä elämän rikkautta olla tekemisissä ystävien kanssa. Vaikka sitten netissäKIN (niin ei pelkästään vaikka usein fb:n vastustajat tätä käyttää, aivain kuin jos käyttää kännykkää se tarkoitta sitä, että käyttää VAIN kännykkää). SE on sitä elämää. OMAA elämää.

Toivon, että sinäkin joskus vielä löydät sen OMAN ELÄMÄN.

Vierailija
6/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä katsomassa mistä puhutaan. Mun mielestä facebook on naurettavaa korviketoimintaa. Mua ei todellakaan kiinnosta kuulla puolituttujen päivän kulusta enkä myöskään halua tilittää omaani. Sen sijaan istun silloin tällöin mielelläni iltaa ystävien kanssa ihan nenätysten.

Mun mielestä tuossa facebookissa on jotain kammottavaa teinityhmistelyä- ymmärrän jos kaukaisten ystävien/sukulaisten kanssa jaellaan valokuvia tms, mutta se että mielistellään "kamuja" jollain sydämillä ja on kaikkee lempparijutskaa on teini-ikäisten sosiaalista toimintaa. Aikuiset ihmiset taantuu keräilemään bestiksiä:((( yöks:(

Vierailija
7/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vauvelipalsta on sun elämää....

Vierailija
8/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että ei ole elämää, jos on aikaa pitää kavereiden kanssa yhteyttä netissä? Jos niin mitä tarkoittaa se että on aikaa kirjoitella tuntemattomien kanssa tällä palstalla? Puhumattakaan siitä, että miettii tuollaisia juttuja??

Itse teen töitä tietokoneella 8h päivässä. Kun on hiljasta, voin kirjoitella facebookissa ja täällä. Kotona en niinkään paljon. Minusta facebook vie paljon vähemmän aikaa, kun vaikka tekstiviestien lähettäminen tai puhelu. Voit vastata silloin kun sulla on aikaa. Kukaan ei odota että luet viestin samana päviänä tai edes samalla viikolla, mutta koitappa vastata johonkin tekstariin viikon kuluessa. En sitten tiedä, niistä jotka päivittää profiilia monta kertaa päivässä, itsellä ei sellaisia kavereita ole. Mutta ehkäpä he yrittävät hankkia sitä elämää, facebookin kautta.

Vierailija
9/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinulla on kavereita ystäviä ?

Vai oletatko, että Sinulla on kavereita - ystäviä.

Jos Sinua kiinnostaa hiekkalaatikon reunalla jutella kavereiden kanssa (kaakattaa) -ja lapsi jää vähemmälle huomiolle. Kavereitasi varmasti kiinnostaa Sun jutut. . .

Lähdet töihin - työmatka on tylsistyttävä ja soitatpa ystävällesi - hän on AINA niin mielissään, kun sinä soitat joka aamu . .(ehkä toisena aamuna toiselle - Sullahan on paljon ystäviä ) Töissä ei ole mitään tekemistä - Soitatpa ystävälle - hänhän taas ilahtuu. Kotimatkalla (töistä-kotiin ) Soitatpa taasen ystävälle - hänellä kun ei siellä ole mitään kiireitä - ei ruuanlaittoa ei lasten paapomista, niin hän on iloinen soitostasi. - ja siinä sivussa matkanvarrella (jos kuljit bussissa junassa ) saivat muutkin kuulla juttusi ja ystävästäsi. Tai vaaransit liikennettä (kun ajoit autolla ) puhumalla ilman handsfreetä.

Etkä kertaakaan koko päivänä jakanaut hiljaisesti asioitasi ystäviesi kanssa Facebookissa ( he oisivat voineet lukea kun ehtivät ja vastata kun viitsivät ) - Ei niin vieläpä illalla ennen nukkumaan menoa sinulla oli aikaa ilahduttaa ystävääsi, joka koetti laittaa iltapalaa lapsille ja nukkumaan heitä.

Vierailija
10/16 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava mahdollisuus pitää yhteyttä ulkomailla oleviin ystäviin.

Onhan tietysti skype, mutta ei sitäkään aina viitti.

Vierailija
11/16 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehtii netissä päivitellä profiiliaan koko ajan.

Näin julistaa av-mamma, jolla on aikaa tehdä typeriä aloituksia av:lle. ehheheeeee.

Vierailija
12/16 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kerran elämä- sitten tuli facebook.

Vierailija
13/16 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaako se ihminen sinulle tekstiviestillä kun on muokannut profiiliaan vai kuinka olet tästä tietoinen?

Vierailija
14/16 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on se elämä, josta hoetaan. Kun sanotaan että jollakulla ei ole elämää tai hanki elämä, niin mitä se ihan konkreettisesti tarkoittaa. Tarkoittaako puistossa lasten kanssa ulkoilua, baarissa rilluttelua, siivoomista, miesten metsästystä, kotona tv:n katsomista, vai mitä.

Vierailija
15/16 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työajallahan noita profiileja päivitetään, ei ole siis omasta elämästä sekään aika pois=)

Vierailija
16/16 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin noulaif