Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sikainfluenssa pelosta.. LA elokuun lopussa

Vierailija
07.07.2009 |

Moikka,

joo olen hysteerinen :)

Mietin vaan tartteeko mun pelätä kun mulla laskettu aika elokuun loppupuolella, juuri koulujen alun jälkeen. Koulujen alkuun on ennustettu sitä miljoonan sairastuneen epidemiaa..

alustavasti on kaavailtu sectiota mulle. Miten kävisi sectiossa jos sikainfluenssa jylläisi elimistössä parhaillaan? entä mitäpä jos kaikki kirurgit/kätilöt makaavat kotona lentsussa..? Rokotehan saavuttaa riskiryhmät ja hoitohenkilöstön vasta syys-lokakuussa, minun tapauksessani siis liian myöhään.

No joo, nämä on kyllä kaukaa haettuja uhkakuvia, höystetään nyt tällaisella hymiöllä ;)

t: luulotautinen

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa oletkohan joku jolle olen jo asiasta vauhkonnut ;)

Vierailija
2/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oonko soittanu sulle tänään ;)??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun selaili toista aiheeseen liittyvää ketjua..ylläri-pylläri ;) nähään illalla!

Mutta silti kaipailisin kommetteja alkuperäiseen aiheeseeni!

Vierailija
4/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sairaalan henkilokunta on lentsussa joten sun sectio jaa tekematta, joudut odottamaan sectiota viikoille 50 tai yli.

Vierailija
5/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietityttää myös tuo sikatauti. Toivoisin voivani synnyttää vauvan jo pian, että ehdittäisiin pahimman aallon alta kotiin suojaan. Mietittiin, että syksyn aikana 5-vuotias esikoinen saisi sitten ollessaan päiväkodissa (n. 2pv/ viikko) tuoda tartunnan meillekin ja minun sairastessa, saisi vauvakin imettäessäni vasta-aineita. Mies tod. näk saisi rokotteen työpaikallaan (ainakin näin on puhuttu). Voi kun se menisikin näin yksinkertaisesti? Olenko ymmärtänyt asian ihan päin honkia? Siis tavoitteena olisi, että vältyttäisiin kevään pahemmalta aallolta. Kyllä tämä asia mietityttää.

Vierailija
6/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuun jälkeen vielä puolitoista kuukautta töitä opettajana, eli on runsaasti ihmiskontakteja. Pitäisikö pyytää saikku heti kun epidemia laajenee? Nyt on vasta rv 22.

Vierailija
7/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä mietit, ettäö tuoko isompi lapsi sikainf. päiväkodista kun sieltä varmasti tulee muitakin ja ehkäpä sitten myös se sikainfluenssakin...

Mä en jaksa aina olla iana niin ymmärtäväinen, jos esikoinen virikehoidossa ja valitetaan, että sieltä tulee vastasyntyneelle tauteja... jos kerran viet sinne ja otat tietoisen riskin? Meidän sukulaisvauva kävi lähellä kuolemaa RS-viruksen takia...

Vierailija
8/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu virikehoitoon viemisestä ???? Nyt meni ohi...

Vierailija
9/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin luulin että numero 11 kommentti oli suoraan ap:lle kun puhuttiin pelkästä päivähoidosta yms. vaikka aloitusviestissä ei puhuta ollenkaan siitä onko Ap:lla edes enempää lapsia kuin tämä tuleva...

Mutta itse asiaan, kyllä mä luulen että siellä sairaalassa sitä henkilökuntaa on!!!

Vierailija
10/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin vähän mietityttää tuo. Mutta ei parane ottaa stressiä siitä. Se tulee jos tulee ja toivon että lääkärit osaa asiansa.

Vierailija
11/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meilläkin 5v esikoinen, joka jatkaa 3pv/viikko päiväkodissaan, samassa johon menee myös vuoden päästä eskariin.

Ajattelin kyllä suosiolla siirtää pvkodin aloitusta syyskuun alkuun.

ap

Vierailija
12/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan se fiilis, että vaan valitetaan, että voi voi kun sieltä päiväkodista sitten tulee kaikki taudit vastasyntyneelle kotiinkin... Niin tosiaan tulee, mutta jossain vaiheessa lienee syytä pohtia, kuinka tärkeitä ne virikkeet sitten ovat...

Vierailija
13/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamifluta kehiin. :)

Useimmillahan tuo tauti on kuitenkin varsin lievä, raskaana olevilla myös. Turha sitä on etukäteen pelätä.

Oletteko muuten tienneet, että myös kausi-influessassa raskaana olevat kuuluvat riskiryhmään?? Minä en tiennyt ennen kuin nyt...

Vierailija
14/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA syyskuun lopussa itsellä. Paras ystävä on tällä hetkellä kolmen viikon lomamatkalla monella suunnalla Espanjaa, ja mietin kehtaanko olla näkemättä häntä viiteen päivään kotiinpaluun jälkeen. Onhan se pöljää.. mutta silti. He ovat vielä jossain tietyssä pikkukylässä kuulemma viikon, jossa on siis ollut niitä tartuntatapauksia.

Mutta onhan niitä ollut suomessakin, että turha sinänsä ressata varmasti. Mutta ehkä jonkun tekosyyn varjolla kehtaan nähdä häntä vasta muutaman päivän jälkeen kotiinpaluusta.

Vierailija
15/15 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti nyt taas veti ton virikehoitoasian esiin? Meidän vanhempi lapsi ei ole menossa virikehoitoon, vaan jatkaa vähennetyillä hoitopäivillä vanhassa, tutussa ja turvallisessa päiväkodissa. 5,5-vuotias kun ihan oikeasti kaipaa välillä muutakin seuraa, kun vauva ja sitä hoitava äiti.

Ja nimenomaan kirjoitin, että olisi hyvä, jos lapsi sen taudin jo heti syksyllä päiväkodista meille muillekin toisi ja tartuttaisi. Näin siis ehkä välttäisimme kevääksi ennustetun vakavamman tautiaallon. Mutta mietin, että menisikö se noin yksinkertaisesti, vai onko asiassa jotain mitä en ole osannut huomioida.

Tarkennuksena vielä, että jos itse sairastaisin virustaudin imettäessäni, oletan, että vauvakin saisi vasta-aineita. Olisi kyllä kiva saada kuulla ihan oikeaa tietoa jostain.

Ja minulla on ihan kunnon syy olla huolissani syntyvän lapseni terveydestä, joten turha teidän kyynikoiden on alkaa vähätellä toisten huolta. Joillekin epätodennäköisimmätkin mahdollisuudet ovat elämässä näyttäytyneet todennäköisiksi, joten olkaa hiljaa idiootit!

Ja vielä kerran menkää nyt jorpakkoon ne, jotka alkavat arvostella toisten yksittäisiä ratkaisuja tuntematta kokonaistilannetta. Sellainen on silkkaa tyhmyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi