Jätin lapseni pinnikseen
kun kävin suihkussa. Sai kauhean itkuraivarin, jota on kestänyt jo puoli tuntia. Miten saan sen rauhoittumaan, syli ei auta.
Kommentit (11)
Näytä sille jotain mielenkiintoista, mitä ei voi vastustaa.
Sylissä kantaa, silitellä, koittaa kiinnittää huomitoa johonkin muuhun jne.
En kyllä ymmärrä miksi jätit lapsen pinnikseen ellei sitten nukkunut ja herännyt. Ite menen heti suihkuun kun lapsi (1v.) päikkäreillä ja välillä käyn kuulostelemassa oven rauosta ettei ole herännyt. Joskus otan myös mukaan suihkuun. Pienempänä lapsi katseli sitteristä kun äiti kävi suihkussa.
aiheutinko sille nyt jonkun hylkäyskokemuksen. ajattelin, että se jaksaisi leikkiä 5 minuuttia itsekseen suihkun ajan.
oikein olit?!
Mulla oli kans vauva sitterissä, kun kävin suihkussa tai sitten raahasin sänkyn niin, että suihkun ovi oli auki, ett näin vauvan.
Kyl se syli jossain vaiheessa auttaa, mutta älä nyt täällä netissä roiku, sillä pois on sekin huomio vauvalta.
Olin siis vain viisi minuuttia. Oli pakkotilanne, kun lapsi pissasi päälleni ja oli pakko heti peseytyä. Onkohan sillä joku muu hätä. Rauhoittui kyllä nyt, mutta on jotenkin tosi vaisu.
Ja ota ihan rauhassa siellä. Et varmasti aiheuttanut mitään lapselles.
ota vauva suihkun ovelle sitteriin katselemaan niin varmasti viihtyy siinä kauemminkin! meillä ainakin poika tykkää kuunnella ja katsella kun vesi lorisee leikkii siinä samalla omilla leluillaan!!
leikkehät ja pinnikseen hereillä jättämiset ovat lähestulkoon lapsen kiduttamista. Ennen vanhaan näihin jouduttiin turvautumaan, kun oli puilla lämmitettävät talot ja uunit ja kantovedet, mutta nykyään vanhemmuus on niin helppoa, että lapselle voidaan antaa 100% huomio sen hereillä ollessa, kotityöt ja muut omat jutut tehdään sitten lapsen nukkuessa.
Ei lapsi varmastikaan traumoja saanut.
nyt vaan pysyt itse rauhallisena, poistut netistä ja annat lapselle 100% huomion.
kai nyt itse tiedät, millä lapsesi rauhoittuu.