Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaloreiden kulutus ja imetys

Vierailija
07.07.2009 |

Palaako kaloreita enemmän, mitä enemmän imettää / pumppaa / maitoa tulee?

vai onko sillä merkitystä jos täysimetyksen päälle vielä pumppaat maitoa talteen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äitiyspakkauksen imetyskirjassa muistaakseni sanotiin, että LASKENNALLINEN täysimetys kuluttaa ekat 6 kk 600 kilokaloria vuorokaudessa. sen jälkeen ei lasketa enää että äidin elimistö kuluttaisi energiaa imetyksessä.

tätä laskentatapaa ja sen ideaa en ihan ymmärrä, mutta näin se menee.

Vierailija
2/6 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin kaikkia lapsia reilusti yli vuoden, nuorinta lähes kolme vuotta, ja laihtuminen jatkui koko imetyksen ajan, tai olisi jatkunut, jos en olisi alkanut syödä rasvalisiä ym. Alipainoinen olin aina silti, kun imetykset loppui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetystä 6 kk.

En ole laihtunut imetyksen voimasta lainkaan, vaan paino on pudonnut vasta kaloreita laskemalla ja hitaasti silloinkin.

Imetin kaikkia lapsia reilusti yli vuoden, nuorinta lähes kolme vuotta, ja laihtuminen jatkui koko imetyksen ajan, tai olisi jatkunut, jos en olisi alkanut syödä rasvalisiä ym. Alipainoinen olin aina silti, kun imetykset loppui.

Vierailija
4/6 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä energiaa tyhjästä synny! kaikki maidon energia on pois äidiltä. kaksosten täysimetys vie enemmän energiaa kun yhden lapsen jne...

jos imetys ei laihduta (miksi sen pitäisi?) niin periaatteessa samalla ruokavaliolla ja liikunnalla lihoo imetyksen lopettamisen jälkeen.

Vierailija
5/6 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten paino on pysynyt vuosikausia samassa, mutta raskauden aikana lihon aina paljon. Ja kilojen poissaaminen on kova työ ja tuska vaikka imettäisikin.

Entisiin ruokailutapoihin olen palannut aina laihdutuksen jälkeen enkä ole lihonut yhtään!

ei sitä energiaa tyhjästä synny! kaikki maidon energia on pois äidiltä. kaksosten täysimetys vie enemmän energiaa kun yhden lapsen jne...

jos imetys ei laihduta (miksi sen pitäisi?) niin periaatteessa samalla ruokavaliolla ja liikunnalla lihoo imetyksen lopettamisen jälkeen.

Vierailija
6/6 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin raskauksien (2 aika peräjälkeen, lapsilla ikäeroa 1,3 kk) aikana ei ylimääräistä painoa kertynyt, muistaakseni molemmilta noin 12 kg eli painoin synnyttämään mennessä 66 kg. Molemmille 6 kk täysimetys ja muutoin jatkoin imetystä noin 11 kk. Toisen imetyksen loputtua painoin 48 kg, vaikka söin ihan normaalisti ja aika lailla herkkuja päälle. Pituutta mulla on 168. Eli minulla ainakin imetys söi aika lailla energiaa. Nykyisin painan 55-56 kg ja nuorin lapsi 3 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan