Leppävaaralaiset huomio! Mitä mieltä olette tän asunnon hintatasosta?
Kävin eilen mieheni kanssa katsomassa tätä asuntoa ja olisin ihan valmis muuttamaan siihen heti, mutta mies empii. Hinta tuntuu kovin kalliilta. Paljonko tässä olis tinkimisvaraa? Kovin kalliilta vaikuttavat kaikki asunnot Leppävaarassa, mutta se olisi niin hyvä alue meille. Mies töissä lähellä. Mä olen raskaana puolivälissä. Ei haluttais muuttaa enää ihan raskauden loppuvaiheessa.
http://www.oikotie.fi/realestlist?exit=aptinfo_fromsearch&target=apartm…
Kommentit (43)
Vois mennä kävellen. Ja Leppävaarassa on taas niin hyvät palvelut lapsiperheelle. Esim. avoin päiväkoti. Ja toi Sello naapurissa kiehtoo.
Emme tarvitsis autoa ollenkaan, jos asuisimme Leppävaarassa.
Leppävaarassa ei tarvitse autoa lain ja siitä ilosta kyllä kannattaakin maksaa.
Voi olla melkoisesti meteliä liikenteestä jos on.
itse asutaan tällä hetkellä eteläpuolella, jossa asuntokanta on siis uudempaa. Hyvin on viihdytty, omat ongelmansa täällä tietysti on. Kaikkiin palveluihin pääsee kuitenkin tosi kätevästi, ja omaa autoa ei kyllä tarvitse. Miksi ihmiset aina lähtee siitä ajatuksesta että "muuttakaa kauemmas, säästätte asunnon hinnassa ja voitte sitten ostaa auton". Öö, auton kulut on vuodessa oikeasti melkoiset, puhumattakaan siitä vaivasta mitä auton pitämisestä aiheutuu. Ja muistuttaa ei varmasti tarvitse myöskään ilmastonmuutoksesta.....
Sori, meni vähän sivuraiteelle. Tuon kämpän hinta on aika lailla Lepuskan normitasoa. Olin itsekin tuota katsonut. Ei erityisesti sytytä minua, mutta jos tykkäätte niin ei muuta kun tarjoamaan. Kyllä tuossa on hieman pudottamisen varaa.
kun ottaa huomioon, mitä tuolla alueella on asunnoista pyydetty. Mutta varmaan kannattais ekaksi tarjota joku 190 t ja sitten hissukseen nostaa...
Juuri juttelin välittäjän kanssa omasta kaksiostani (joka siis on Leppävaarassa) ja hän kertoi, että pienet asunnot menevät kaupaksi nyt hyvin. Ehkei tuo linkin asunto ole siitä "pienimmästä" päästä, eli saattaisi olla hinnassa tinkimisen varaa.
Asunnon sijainti on varmasti ihan ok. Lintuvaarantien toisella puolella, siis "Galleria puolella", on ehkä levottomampaa, mutta voisin kuvitella että tuo sijainti on melko hyvä.
En itse vaan pidä tuosta alueesta.
Taitaa olla kova bussiliikenne ja muukin liikenne tuossa ikkunan edessä makuuhuoneiden puolella. Itseäni ainakin häiritsisi. Mutta muuten ok.
Huomatkaa, että vierasparkkeja on huonosti ja oman autopaikan hankkiminen on kallista. Lisäksi aivan viereen rakennetaan uutta jäähallia (melua).
Muuten saattaa olla mukiinmenevä taloyhtiö, vaikka onkin ihan Lintuvaarantien vieressä.
Olemme käyneet tutustumassa ko. talojen asuntoihin. Eivät kelpaa meille, mutta varmasti jollekin toiselle.
Hintapyyntö on tosiaankin melko kova. Asunnoissa oli vuosikausia täysin ansiotonta arvonnousua.
käyneet jo katsomassa asuntoa ja minä olen ihan myyty. mulla on ihan perhosia vatsassa kuin vastarakastuneella. Viime yönä en nukkunut yhtään kun ajattelin vain, miten sisustaisin asunnon. Mies vain on ihan viilipytty ja miettii hintaa. Pelkään, että joku kohta nappaa asunnon.
Mielelläni luen lisää kommentteja.
ap
Moni asuntoaan myyvä ei vielä tahdo uskoa sitä, että hinnat laskevat, eikä paluuta vuoden 2007 ja 2008 käsittämättömiin hintoihin välttämättä enää ole.
Jos 20 prosentilla tingittyyn tarjoukseen ette halua lähteä, niin 10 % ainakin.
Ennen kesälomaamme se ei ainakaan ollut myynnissä. Nyt kun tulimme lomalta, se olikin tullut. Aiemmasta en tiedä, kun asunnon ostolle ei ole ollut tarvetta.
ap
Mutta eipä vain saanut välittäjäkään kaupaksi... Kovat ovat ajat.
Jos teillä on varaa ostaa asunto käteisellä, niin miksipä ei. Vanha on aina vanha ja korjauksia tulee, oli asunto mikä tahansa.
Olettehan haastatelleet isännöitsijää tulevista remonteista? Talo ei ole enää uusi!
Olettehan huomioneet autotallipaikan hinnan?
Taloa maalataan parhaillaan, mutta siitä ei tulisi kuluja, koska myyjä maksaa remontin könttäsummana pois ennen myyntiä. Autohallipaikkaa emme ostaisi, koska emme tarttisi autoa ollenkaan. Sitä ei ole pakko lunastaa. Voi että mä onn ihan hermona....
ap
Mutta 100 % velkarahalla ei taida kannattaa.
Isännöitsijää kannattaa haastatella. Asukkaat eivät välttämättä tiedä vielä esim. ensi kevään remonteista, jotka voivat olla kymmeniä tuhansia per asunto(!). Talo on rakennettu 1992, eli on kohta jo 20-vuotias.
Ja jos joku sen teitä ennen ehtii napata, niin uusia ja kenties parempia tulee alenevin hinnoin vielä... monen vuoden ajan.
Hei,
mä oon asunut tuossa kadun toisella puolella, Kivenhakkaajankuja 2:ssa. Vaikka talo onkin Gallerian puolella, niin on tosi rauhallinen alue, koska rajoittuu metsään, eikä tuosta pysty kulkemaan esim. pihan poikki läpi minnekään. Ne mahdolliset spurgut mitä siinä Gallerian nurkilla pyörii, ei todellakaan tule noille nurkille, kun siinä ei ole enää siis mitään baaria tai kauppaa, mihin mennä....Lepuski on alueena tosi mukava ja kai arvostettukin: kulkuyhteydet ja palvelut. Noista taloista myydään asunnot suht nopeesti, sain omasta kämpästäni vuosi sitten hulppeat voitot, joten asunnot on ihan arvossaan tuolla alueella. Ja taloyhtiöt on hyvin hoidetut. Suosittelen.
mutta en sitten tiedä mihin hintaan tuolla alueella on myyty asuntoja. Kannattaa käydä kattomassa varmaan josko tuolta netistä löytyis muita asuntoja mahdollisesti sieltä päin myytyjä, että mikä niiden todellinen myyntihinta sitten on lopulta ollut.
Itse ostaisin tuohon hintaan jo rivarin, mutta toki tuolta alueelta ei siihen hintaan oikein vielä lähde kuin jokin tosi vanha. =P
Aiankin tuon Mikkelän asunnon vieressä on kelpo palvelut, jos siis arvostaa edelä mainittuja puoteja. Eli suomen kielellä 2 kilometriä Espoon Keskuksesta luoteeseen.
Ensinnäkin sanoisin alkuperäiselle, että tervetuloa ihmeessä Leppävaaraan. Jos Lepuski jo muuttaessa miellyttää, niin luultavasti viihdytte tosi hyvin. Meillä pojan toinen koti on tuolla Mikkelän/Muuralan alueella ja minusta matka sinne on tosi pitkä, olisko 12 km meiltä. Jos autottomana meinaa elellä, niin mielestäni Espoosta tulevat kyseeseen vain Tapiola ja Leppävaara ja toki jos suuntaus on vain Helsingin keskustaan, niin sitten varmaan moni muukin, mutta nämä kaksi on minusta sellaisia auttottoman paikkoja Espoossa kuitenkin.
Niin ja mitä tuohon hintatasoon tulee, niin sitä pitää verrata nimenomaan Pohjois-Leppävaaran muuhun samanikäiseen asuntokantaan..., sillä Leppävaarassa on hirmuisen eri hintaisia alueita, Perkkaa halvin ja Etelä-Leppävaara kallein, jos nyt näitä kerrostaloalueita ajatellaan. Pikkuinen hetki, käyn tutustumassa...
No nyt on vähän kättä pidempää. Eli keskimäärin Pohjois-Leppävaaran 1990-luvulla rakennettujen 3h+k toteutunut neliöhinta on keskimäärin noin 2500 euroa. Sen mukaan noin 190t on oikein sopiva hinta tuosta asunnosta ja sen varmaan tuosta kehtaa tarjota hyvinkin.
Miksette valitsisi samankokoista luhtitalossa Mikkelässä? Pistä hakusanaksi Mikkelä. Kaksikin kohdetta kaupan ja säästöä 40-50 tuhatta tuohon lepuskiin verrattuna. Ajattele millaisen auton tai kaksi saa tuollaisella summalla, joka siis "säästyisi".