Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlissa vaan kahvit? Enpä ole moiseen ennen törmännyt!

Vierailija
06.07.2009 |

Meidän suvussamme rippijuhlat on kyllä senverran iso juttu, että aina on lämmin ruoka, jälkiruoka + jälkiruokakahvit.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monissa rippijuhlissa olen ollut. aina ollut kahvi, voileipäkakkuineen, täyskäreineen jne..

Meidän suvussamme rippijuhlat on kyllä senverran iso juttu, että aina on lämmin ruoka, jälkiruoka + jälkiruokakahvit.

Vierailija
2/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee varmaan kuinka kaukaa vieraat tulevat. Jos kaikki vieraat asuvat 30min-1h ajomatkan päässä niin kakkukahvit ovat varmaan ihan passelit (esim. konfirmaatio kirkossa 11-12, sitten juhlat 12-14). Jos taas vieraat tulevat kaukaa niin kaipa sitä on hyvä tarjota lämmintä ruokaa.

Uskoisin että on maalainen tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan törmännyt rippijuhliin joissa ois ollut lämminruoka jne. En myöskään ymmärrä miksi niitä pitäisi tehdä, koska ei sinne vieraiden asumaan ole tarkoitus tulla.

Vierailija
4/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina menty kahvikutsujen merkeissä. Suolaista toki on ollut, muttei nyt mitään pitopöytää sentään. Asumme Helsingissä, kuten muukin suku pääosin, joten matkustamista ei tullut kenellekään paljon.

Vierailija
5/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku tarjoaisi rippijuhlissa lämmintä ruokaa. Aika oudolta kuulostaisi tuollainen. Kahvit + (suolaista ja) makeaa tarjottavaa on meidän suvussa aina.

Vierailija
6/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa olis ollu lämmin ruoka.

Mulle on ihan sama, mitä juhlissa tarjotaan. Minulle kelpaa kaikki, oli lämmintä ruokaa tai ei tai kahvitarjoilu tai ei, ihan miten vaan.

Olen vieraana, joten päivänsankari/juhlien järjestäjä on varmasti miettinyt, mitä tarjoaa, ja siihen olen aina tyytyväinen ja kiitollinen.

Vierailija
7/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rippijuhlissa vaikka maalainen olenkin =) ja maalaisten rippijuhlissa käynyt ! Aina on ollut tarjottavana kakkukahvit ja jotain suolaista, yleensä voileipäkakku ja piirakoita tms. muttei koskaan lämmintä ruokaa.

Vierailija
8/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin näkyi riittävän vieraille sekin. Olisi jäänyt juhlat pitämättä jos ruokaa olisi pitänyt ruveta vääntämään. Joku tolkku sentään emännänkin vaivannäössä!

Vierailija
9/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta just pari viikkoa sitten olin rippijuhlissa, ja kyllä siinä tuli mieleen, että kun kirkkoon kuitenkin lähdetään jo aamusta, meilläkin lähtö ennen ysiä, niin kirkon jälkeen on jo sen verran nälkä, että ruokakin maittaisi.

Ja nykyään ruokaa on tarjolla jo niin monissa juhlissa, että ihan hyvin voisi rippijuhlissakin olla.

Mutta eihän siinä mitään, kyllä mulle voileipäkakut ja karjalanpiirakat maittaa. Nuo meidän pienet lapset vaan ei oo oppineet vielä voileipäkakkuja syömään. Onneks karjalanpiirakat sentään piti nälkää pois sen verran, että pärjäsivät kotiin asti.

Vierailija
10/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kahvi tarjottavineen on riittänyt. Ap on varmasti landelta, jossa joka kissanristiäisissä "pitää" tarjota lämmin ruoka ettei vain näytä köyhältä ulospäin :-D

Vierailija
11/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kuullut ruokarippijuhlissa. olin ihmeissäni mieheni isoisän hautajaisissa kun sielä oli ruoka, en ole sitäkään missään muualla nähnyt. hautajaisissakin aina olut vain kahvi

Vierailija
12/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni jos rippijuhlissa on ruoka tarjolla. Äitini on laittanut ruokatarjoilun pari kertaa, koska puolet vieraista on tullut pitkän matkan (350 km/suunta) takaa päiväselti käymään. Vieraat ovat kyllä tykänneet!

Vierailija
13/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matka rippijuhliin olisi pitkä kävisimme varmasti syömässä huoltsikalla juuri ennen juhlia. Kotona tietenkin söisimme ennen lähtöä jos juhlat olisivat lähellä. Ei siis tulisi mieleenkään odottaa ruokatarjoilua vaikka olemme olleet monissa juhlissa niin maalla kuin kaupungissa ja niin tavallisten tapakristittyjen kuin pappien perheissä.

Vierailija
14/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitti "vain kahvia" :=))

Mutta siis ruokarippijuhlat olis ihan kivat, mutta kyllä kahvi ja suolaiset ja makeat tarjottavat kai on ne yleisimmät:)

Vierailija
15/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tietenkin söisimme ennen lähtöä jos juhlat olisivat lähellä. .

Kirkko alkaa kympiltä, ajomatkaa 40 min, aamiainen ennen kasia, lapsille juhlavaatteet päälle ja autoon. Mihin aikaan siinä pitäisi vielä ruuatkin syödä. Ja silti kirkon jälkeen kello on jo 12 ja jokaisella normaalilla ihmisellä on siinä vaiheessa jo nälkä, joten ei ruoka mitään liioittelua olisi.

Vierailija
16/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on harvinaisempaa kuin että olisi kahvit+kahvileipää+suolaista.

Eihän kukaan odota ylioppilasjuhlissa olevan ruokatarjoilua ja niihinkin vieraita matkustaa pitkän matkan takaa.

Pelkkä kahvi olisi tosi outoa ja jos aloittaja on tällaiseen törmännyt pidän kummallisena.

Vierailija
17/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitä vielä ne kahvitarjoiltavat. ei meillä ainakana lämmintä ruokaa syödä tuohon aikaan

Kotona tietenkin söisimme ennen lähtöä jos juhlat olisivat lähellä. .

Kirkko alkaa kympiltä, ajomatkaa 40 min, aamiainen ennen kasia, lapsille juhlavaatteet päälle ja autoon. Mihin aikaan siinä pitäisi vielä ruuatkin syödä. Ja silti kirkon jälkeen kello on jo 12 ja jokaisella normaalilla ihmisellä on siinä vaiheessa jo nälkä, joten ei ruoka mitään liioittelua olisi.

Vierailija
18/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaupungista kotoisin ja ruoka ei ollut tapana rippijuhlissa. Nyt olen "naituna neitinä" maalla ja täällä on tapana, että vieraat syötetään juhlissa. Kumpikaan ei minusta väärin. Ihmisillä on vain erilaisia tapoja ja molemmat ihan Yes.

Vierailija
19/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Eihän kukaan odota ylioppilasjuhlissa olevan ruokatarjoilua ja niihinkin vieraita matkustaa pitkän matkan takaa. .

Rippijuhlat vielä menee pelkällä kahvilla, mutta kyllä ylppäreissä on ruuat.

Vierailija
20/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitti "vain kahvia" :=))

Jos olisikin pelkästään kahvia tarjolla, se olisi outoa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän