Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lastenkasvatusongelma/sisarukset?

Vierailija
06.07.2009 |

Mitä tehdä kun vilkas kujeileva pikkuveli yllyttää ja johdattaa poikakaksikon aina hurjaan riehuntaan? Isoveli. 3 v., käyttäytyy melko nätisti ja kiltisti yleensä, mutta nyt vilkas pikkuveli (1 v. 8 kk) saa joka asiassa hurjan yhteiosriehunnan aikaiseksi. Pienempi kun ei vielä ymmärrä/on vaikea saada käskyillä tottelemaan. Ruokapöydässä pöristään, päristään, leikitään ruualla yms. Nukkumaanmennessä hypitään, huudetaan, riekutaan, leikitään, ulkoilutkin alkaa mennä aikalailla juoksukilvaksi ja sisäleikit rajuksi painimiseksi. Erikiseen pojat käyttäytyvät ihan toisella tavalla. Miten kytkeä tätä joukossa tyhmyys tiivistyy - ilmiötä vähemmälle. Nyt hyvät vinkit kehiin, tämä äiti alkaa olla erittäin turhautunut jatkuvaan riehumiseen.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kovasti pyrkinyt tuohon tasavertaisuuuteen, mutta arjen keskellä huomaan, että yritän vain selvitä tilanteista eteenpäin. Jälkeenpäin saatan huomata toimineeni väärin tms. Näyttäisi myös siltä, että isovanhemmat kohtelevat nyt poikia eriarvoisesti, mutta ehkä pienempään on vielä vaikea luoda tasaveroista suhdetta... Mut nyt eksyin jo aiheesta, jos vaan ehtisi noita kirjoja lukemaa. Vielä kysyn, että missä/miten saatte lapsenne nukahtamaan parhaiten. Itse niin kovasti haluaisin, että lapset siirtyisivät joskus nukkumaan samaan huneeseen, mutta rauhoittuiskohan illat, jos olis omat huoneet? tilan puolesta kaikki ratkaisut ovat mahdollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla