Kämmenien kutina?
Oudosti alkanut kämmeniä kutisemaan nyt viime aikoina. Mistähän vois johtua? Onko kellään ollut samanlaista?
Voiko liittyä raskauteen (raskausoire)?
Nyt menossa rv 16+2
Kommentit (11)
Googleta hepatoosi, kutina voi kyllä olla muutakin ohimenevää...
Ei se sili kuolemanvakavaa ole joten yöunia ei tarvitse menettää!
Useassa paikassa luki että yleensä alkais vasta rv30 jälkeen tuo?
Kutinaa ilmeisesti voi olla myös muualla, mulla kutisee myös maha, reidet ja sääret, kädet vähäsen.
Pitääpä soitella neuvolaan huomenna ja kysästä mitä mieltä on..
-ap
Tuli nyt tässä mieleen, että olenko voinut pilata jo maksani kun olen ennen raskautta juonut alkoholia ehkäpä n. 4-5vuotta, melkein joka viikonloppu ja myös viikoilla joskus. Annokset vaihdellu noin kuudesta varmaan yli kahteenkymmeneen ja enemmän on ollut näitä viikonloppuja kun on kunnon "perseet" vedetty, kumpanakin päivänä..
-ap
kyllä kannatta verikokeet otattaa
muttA toki voi olla jotain muutakin, ihottumaa tulossa tms
veriarvot kertoo kyllä todellisuuden, alkoholin juonti runsaana voi olla vaikuttanut maksaasi
onko ihosi keltainen,,silmänvalkuaiset kellertävät
kyllä kannatta verikokeet otattaa
muttA toki voi olla jotain muutakin, ihottumaa tulossa tms
veriarvot kertoo kyllä todellisuuden, alkoholin juonti runsaana voi olla vaikuttanut maksaasi
onko ihosi keltainen,,silmänvalkuaiset kellertävät
Ei ole keltaisuutta missään, en ainakaan itse huomaa.
Atooppinen iho mulla on, mutta kutinaa ei ole ikinä ollut kämmenissä (sisäpuolilla), eikä ole ollut näin pahana koskaan. Ihoa siis hoidan samoin miten aina ennenkin.
-ap
vielä maksa menisi. Älkäähän nyt pelotelko. Varmaan jotain kuivasta ihosta johtuvaa. Soita huomenna kuitenkin neuvolaan aamulla ja kysy sieltä.
T. hoitaja
Juonut elämänsä ja maksa ok.
Aloittaa aamulla ja sammuu lopulta.
kannattaa soittaa neuvolaan, ja pyytää lähete verikokeisiin (=maksa-arvot ja sappihapot) Se hepatoosi voi tulla joskus myös aikaisessa vaiheessa, ei siis pelkästään loppuraskaudessa. Ja jos tautia ei hoida, se on vauvalle vaarallinen...
Soitat polille Nyt. Heti. Ja kysyt mitä tehdä?
En ota kantaa voiko olla jo näin varhaisessa vaiheessa, mutta itseäni kun rupesi kutittamaan ja olin töissä, soitin polille. Kysyin, voinko tulla työpäivän jälkeen: Muistan sanat hoitajalta: ei voi luvata, ettei menisi nopeasti huonoksi jos on maksa-arvoista kyse. Oli kahdesta tunnista työpäivän pituus kiinni. Käski tulla heti.
Eikä? voi helvetti