Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka jättäisitte vammaisen lapsen synnärille...

Vierailija
05.07.2009 |

Tiedätte kai, ettei esim. valtaosa älyllisistä kehitysvammoista voida todeta ennen kuin lapsi on 3-5v. Tai myöhemminkin. Mitäs sitten?

Muutenkin hyvin monet vakavat vammat on sellaisia ettei näy heti syntymän jälkeen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan jotkut idiootit laukovat ja saavat tyydytystä siitä, kun saavat haukut... Mitähän lienevät..? =)

Vierailija
2/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihto- eikä palautusoikeutta - vammaisillakaan.

Onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli terveellä lapsellani ilmaantuisi myöhemmin jokin vamma,niin silloin tietenkin pitäisin lapsen edelleen itselläni.

toki,jos esim. onnettomuudessa lapsesta tulisi vihannes,joka ei tunnista minua,eikä kaipaa ketään/mitään,antaisin hoitolaitokseenn.

se,että jättäisin vastasyntyneen vammaisen lapseni laitokselle,perustelen sitä sillä,että silloin vielä minulla ei ole mitään tunnesiteitä lapseen.olen vain synnyttänyt sen.

Vierailija
4/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli terveellä lapsellani ilmaantuisi myöhemmin jokin vamma,niin silloin tietenkin pitäisin lapsen edelleen itselläni. toki,jos esim. onnettomuudessa lapsesta tulisi vihannes,joka ei tunnista minua,eikä kaipaa ketään/mitään,antaisin hoitolaitokseenn. se,että jättäisin vastasyntyneen vammaisen lapseni laitokselle,perustelen sitä sillä,että silloin vielä minulla ei ole mitään tunnesiteitä lapseen.olen vain synnyttänyt sen.

Vierailija
5/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se edes mahdollista. Tai ei multa ainakaan ole kysytty otatteko mukaan vai jätetäänkö tänne. Ensi kerralla sitten parempi tuuri??

Vierailija
6/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:se,joka tosiaan jättäisi vastasyntyneen vammaisen lapsen laitokselle.

Vierailija
7/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisin kyllä, jos olisi paha vamma siin

down tms. Itselläni on sen verran vaikea sairaus, ttä en jaksaisi vammaista lasta tai sitten eroaisin miehestä, jos haluaisi sen.

Vierailija
8/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisessa maailmassa te kuvittelette oikein elävänne, kun luulette moisen olevan mahdollista? Ja miten se mahdollinen jättäminen oikein tapahtuisi?

Livahtaisitte huomaamatta synnäriltä ja jättäisitte lapsen koppaan uinumaan? Jeah, juuri näinhän sitä voikin kenenkään huomaamatta tehdä. ;D

Vai sanoisitte vaan kätilöille ja hoitsuille että "kiitos mutta ei kiitos, enpä nyt taidakaan ottaa tuota viallista yksilöä mukaani. Ai miksen? No, haluan itselleni vain täydellisiä, vammattomia lapsia, tietystikin!" Joopa joo. Tasan yhtä mahdollinen vaihtoehto tämäkin. Naurettavia olette! :DD

Vierailija
9/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin kehitysvamma näkyy syntyessä. Ei edes vaikea aste.

Oma lapseni sai kehitysvamma diagnoosin ollessaan 5v. ja silloinkin sen sain, kun sanoin eiköhän jo riitä nämä tutkimukset, kun asia on päivänselvä.

Vaikea kehitysvamma diagnoosin saa varmaan aikaisintaan 3v. vanhana.

Monella kehitysvammaisella ei ole diagnoosia edes koulun alkaessa, näin poikani luokalla.

Aivojen toiminta ei kyllä näy mitenkään syntyessä.

Ei kai kukaan lemppaa 3v. vanhaa lasta laitokseen, kun ei terve olekkaan.

Eri asia on niin sairaat, että vanhemmat eivät lasta jaksa hoitaa, vaikka haluaisivatkin.

Vierailija
10/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoksella suutanne auki ja ilmoittaneet, että tuota lasta en ota mukaan. Vammaisen voi antaa laitokseen myöhemminkin jos huomaa että tämä ei ole just sitä mitä tilasin.

Vierailija
11/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsesi on sinun velvollisuutesi. Ei minkään laitoksen.

BTW olen aikast vama, että jos vauvan dumppaa osastolle niin ei kauaa tarvitse odotella virkavaltaa. Se lapsi on vanhempien velvollisuus alusta asti ja jos sitä vatuuta ei ota se on heitteillejättö. Siitä joutuu linnaan.

Ni.

Vierailija
12/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitospaikkaa pitää hakea ja joskus jonottaa pitkäänkin. Ei sinne noin vaan viedä ketään.

Vierailija
13/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vammaista sinne laitokselle tarvitse salaa jättää ja häipyä itse kun hoitajien kansliassa ei ole ketään. Ihan reilusti voi käydä kätilölle sanomassa, että teetkö huostaanottopaperit valmiiksi. Ja tarvittavat viranomaistapaamiset hoitaa ilman piileskelyä. Kannattaisiko lopettaa se amerikkalaisten sarjojen katsominen jos ei osaa fiktiota todellisuudesta erottaa?

Vierailija
14/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä (en sano paikkakuntaa) jätettiin suloinen down-tyttö. Vanhemmat olivat saaneet np-ultrassa terveen paperit ja eivät voineet hyväksyä lapsen vammaisuutta.

Tyttö jäi laitokselle. Mummo kävi kerran jonkin pussin jättämässä ja sen koommin kukaan ei enää tullut.

Tyttö sai hyvän adoptiokodin.

Vierailija
15/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä huostaanottoja noin tehdä. Ja todellakin sinä, ei sairaala, on vastuussa lapsesta.

Vierailija
16/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse toteaa,että on kyvytön hoitamaan lasta,ja haluaa antaa sen pois??

Vierailija
17/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kyvyttömyyttä noin todeta... =D Ei se synnäri ole mikään supermarket jossa katsot onko tomaatit tarpeeksi kypsiä ja jätät viemättä kotiin jos ei kelpaa.

Miten vieraantuneita ihmisyydestä jotkut voi olla?

Vierailija
18/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kelle? Kenen VELVOLLISUUS on hoitaa sinun vammainen lapsesi?

Vierailija
19/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ota kassalle mukaani huonoja tuotteita.

Vierailija
20/29 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollutkaan se omalta tuntuva juttu. Parempi lapsen päästä jo laitokselta sijaiskotiin ja saada alusta pitäen vanhemmat, jotka hänet oikeasti haluavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi