Maitoallergia vs maitoallergia?
Kysyisin aikuisilta maitoallergikoilta, että miten teillä ilmeni maitoallergia lapsena? Ja onko teillä nykyisin anafylaktisen reaktion mahdollisuus, jos saatte maitotuotetta?
Meidän 1,5 v on allerginen lehmänmaidolle. Hän saa siitä ihottumaa ja ripulia. Lääkäri korosti, että kyse ei ole laktoosi-intoleranssista vaan maitoallergiasta, joka saattaa mennä ohikin kasvun myötä.
Lapsi saa maitotuotteita rajoitun määrän päivässä eli siedätetään maidolle. Vakavampien allergisten reaktioiden riskiä ei pitäisi olla, sillä se varmistettiin sairaalassa maitoaltistuksella.
Kommentit (30)
aina 4 dl/vrk ast,i jolloin suurin osa keitettynä tai hapanmaitotuotteina, mutta olen antanut vain 2 dl ja kertonut sen lääkärillekin. En mm halua vahvoja iho-oireita, sillä lapsi kärsisi silloin kutinasta.
Uskoisin, että hoito on hyvin yksilöllistä. Hoitoon vaikuttavat varmasti jo mainitsemieni seikkojen lisäksi myös esim lapsen paino, ikä ja mahdolliset muut allergiat, joten turha arvailla mitään ennen testejä ym.
ap
Jännittää silti sinne meno 3 vuotiaan kanssa. Jolla epäillään nyt allergiaa tai siis minä.
Ollaan käyty ihotauti lääkärin luona 1 vuoden iästä asti. Hoidettu monella eri kortisooni hoidolla iho ja muilla rasvoilla.
Iho on kamalassa kunnossa.
Oireita ollut myös suolistossa mut ei niin pahana mielestäni.
Yksi tuttava vaan kysyi onko koskaan tehty allergia testejä voiko olla allerginen? Siksi jännittää ja tuntuu pahalta jos olen syöttänyt monta vuotta ruokaa mikä ei sovi.
Lääkäri sanoo, että minun kannattaa käyttää myös omaa harkintaani, koska minä näen sen tilanteen kotona.
Lapsi ei piereksi eikä pode vatsavaivoja. Ulostaa aina helposti ja tyytyväisenä mm maitoon keitetyn kaurapuuron tuloksena (kuituja). Pyrin säästämään lapsen suolta, niin ettei joka päivä ripuloisi.
ap
että lapseni nauroi tunteelle. Ei siis koskenut yhtään, vaan tuntui varmasti ihan mukavalta rapsuttelulta. Ei tarvitse pelätä...
ap
Jotenkin luulin et sattuu kun pistävät monta reikää ihoo ja laitetaan ainetta.
Nyt on mukava mieli mennä
KIITOS
mutta onneksi allergia olikin lehmänmaidolle. Toivottavasti kuitenkin saatte pian helpotusta 3 v lapsenne iho-oireisiin, jos oireiden taustalla onkin ollut allergia.
ap
jos vasta seuraavana päivänä tuli oireet ja äidinmaidon kautta ei reagoinut ollenkaan.Ehkäpä siksi tuo siedätys. Mun lapsi reagoi lehmänmaitoon jo äidinmaidon kautta ja altistuksessa reagoi myös heti siellä paikan päällä ja ohjeena oli 6kk ilman maitoa ja sitten kokeillaan pienillä määrillä. Mäkin siis olen maidottomalla ruokavaliolla, kun imetän. Aina jos koitan palauttaa maidon ruokavaliooni lapsi reagoi. Silloin tällöin voin pieniä määriä maitoa syödä niin ettei lapselle tule äidinmaidon kautta oireita.
Meillä toinen tilanne, 6-vuotias ei siedä pisaraakaan maitoa tai kananmunaa.
meillä lapsi oli niin herkkä, että jouduin imettäessä olemaan myös itse maidottomalla
mutta onneksi allergia olikin lehmänmaidolle. Toivottavasti kuitenkin saatte pian helpotusta 3 v lapsenne iho-oireisiin, jos oireiden taustalla onkin ollut allergia.
ap
Mitä lääkäri sanoi kun tuli kotona oireena ripuli? meillä kans suolisto oireinen eikä oireet näy heti vaan viiveelä niin kuin teillä.
Olen se joka on menossa testeihin. Jännittää onko allerginen vai minun korvien välissä :)