millaisissa vaatteissa avioiduitte maistraatissa?
Kommentit (19)
Keskitalvella mentiin. Mulla oli musta nilkkapituinen a-linjainen mekko,päällä "pörröinen" neulebolero ja oli gerberakimppu.
Miehellä musta puku,tummanpunainen kraka ja valkoinen paita.
Kakkukahvit ravintolassa jälkeenpäin,vierailla päällä ns rennot juhlavaatteet.
Silkkinen paita ja korkokengät. Oli minulla myös kukkakimppu.
Vihkimisen jälkeen menimme ravintolaan syömään pienen hääporukan kanssa. Meillä oli varttuna kabinetti tästä ravintolasta ja etukäteen tilatut ruoat.
Aikaa tästä noin 7 vuotta.
tärkein, ei se yksi päivä johon laitetaan ihan järkyttäviä summia rahaa
tylsältä!
Seuraavana päivänä hääjuhlassa oli kapea valkoinen iltapuku ja saapuessani myös kukkia, en tosin kanniskellut niitä koko iltaa mukanani.
Siis sehän on se toinen paikka, jossa voi perinteisesti saada siviilivihkimisen maistraatin lisäksi (jostain syystä moni vaan ei tiedä).
Mulla oli tyylikäs musta polvipituinen hame ja samppanjanvärinen erittäin juhlava yläosa. Todella kapeat mustat saappaat. Oli talvi. Kukkia tai muuta ei ollut. Olin laittanut itse hiukseni tavallista paremmin ja meikin huolellisemmin. Seuraavana päivänä pidimme juhlat, jossa mulla oli ihan perinteinen kampaus, kimppu kädessä ja kaunis ompelijalla teetetty silkkinen pitkä morsiusmekko.
Minulla nilkkapituinen mekko, sellainen aavistuksen juhlavampi, muttei mikään iltapuku kuitenkaan.
Ei ollut kukkia.
päivästä, vaikka liitto ei kestänytkään. Ei ainakaan tarvi hävetä hääjuhlaansa.
Toista se on maistraattivihkiminen. Tylsä juhla ja tylsä, pitkä liitto.
Mustat housut ja musta paita.
Meille maistraatti oli vain pakollinen osuus ja yhtä romanttinen kuin Kelassa käynti.
Hääseremonia sitten juhlapäivänä oli tyystin erikseen.
päivästä, vaikka liitto ei kestänytkään. Ei ainakaan tarvi hävetä hääjuhlaansa. Toista se on maistraattivihkiminen. Tylsä juhla ja tylsä, pitkä liitto.
(ei valkoinen) ja miehellä tumma puku. Kukkiakin oli ja kampaajlla ja kuvassa käytiin.
Eli työvaatteet. Miehellä tais olla farkut. =) Yhdessä ollaan edelleen, 15 vuotta tuli just. Naimisissa tosin oltu "vasta" 5 vuotta.
mutta viimeisen pääle olevan kauniin shampanjan värisen mekon ostin ja miehellä olis tietysti puku. Ja kaikilla muilla vierailla asianmukaiset vaatteet.
Morsiuskimppu oli ja miehellä rinnassa kukka.
Toimituksen jälkeen shampanjat ja kahvit kakkuineen nautittiin lähiperheen kanssa.
Ja jotain sinistä, vanhaa ja lainattua oli myös päällä :)
Kiitoskortit tein myös sekä valokuva-albumi löytyy kuvineen tuosta päivästä.
Tänään vietämme 1. hääpäiväämme.
onnea hääpäivän johdosta :)
-ap
mutta viimeisen pääle olevan kauniin shampanjan värisen mekon ostin ja miehellä olis tietysti puku. Ja kaikilla muilla vierailla asianmukaiset vaatteet. Morsiuskimppu oli ja miehellä rinnassa kukka. Toimituksen jälkeen shampanjat ja kahvit kakkuineen nautittiin lähiperheen kanssa. Ja jotain sinistä, vanhaa ja lainattua oli myös päällä :) Kiitoskortit tein myös sekä valokuva-albumi löytyy kuvineen tuosta päivästä. Tänään vietämme 1. hääpäiväämme.
Kaunis pellavainen kesämekko (ei valkoinen, ei erityisen juhlava), sandaalit, hattu, ja kukkia oli. Miehellä oli kesäinen pikkutakki, suorat housut, valkoinen paita, ei solmiota. Kukka rintapielessä.
Kesäjuhlavaatteet, siis.
hääkimppu myös löytyi ja kuvat on otettu.
Kotona kahvitarjoilu vanhemmille ja sisaruksille.
Vietimme vasta 14v hääpäivän
tosin meillä oli hääjuhla erikseen