G: Montako lasta sinulla on, lasten ikäerot ja voitko käsi sydämellä suositella
Kommentit (57)
Eiks maailmassa ole jo riittävästi VALMIIKSI tehtyjä lapsia. Lopettakaa ihmeessä!
Voin suositella. Mutta mulla taitaa olla aika helpot lapset, meillä ei oo paljoo sairasteltu ja noi isommat on tyttöjä joten ei se ehkä kaikilla olis yhtä sujuvaa kuin meillä.
Neljäs tervetullut muutaman vuoden päästä
Ikäerot 1,5-2 v, voin todella suositella! Elämä on ihanaa tässä hulinassa ja lapsilla seuraa toisistaan sekä läheiset välit.
Kyllä, voin suositella lämpimästi!
Siinä on tosi paljon etuja, saa nauttia ekasta vauvasta täysin siemauksin, ja hössöttää niin paljon kun haluaa ja jaksaa. Toisen kanssa voi myös rauhassa nauttia vauva-ajasta, koska esikoinen on jo niin omatoiminen. Eikä ole mustasukkaisuutta sekä että esikoisesta on oikeesti jo apua kuopuksen hoidossa.
Oikeastaan toisen kanssa on niin kun olis taas toinen esikoinen mutta lisäksi on vaan ensimäisen lapsen tuoma kokemus ja varmuus.
Lisäksi lapset eivät tappele keskenään, ei ole riitoja leluista. Esikoinen on vaan tyytyväinen kun pääsee eroon omista leluista.
Eli oikeastaan vaan hyviä puolia.
vanhin 23 ja nuorin 2 ja toiseksi nuorin 10, muuta tasaisesti tuolta väliltä. Suosittelen ihmiselle, joka tietää omaavansa hyvät hermot ja pitkän pinnan :D
Meillä kolmoset 7v, kaksoset 4v ja kaksoset 2v, näiden lisäksi veljeni lapsi väliaikaisesti meidän hoidossa. Aika harvalle osuu näin monta monikkoraskautta (meidän lapset saanut alkunsa hoidoilla), mutta ikäerot on aika passelit. Jos kolmosten jälkeen ois tullu kaksoset esim. kun kolmoset 1,5v niin ois kyllä ollu rankkaa ja vaikka oisivat olleet 2v niin siltikin rankkaa. Veljen lapsi ei meillä toivottavasti ole pysyvästi, mutta toistaiseksi ja hyvin hän on mennyt kun meijän nuoremmat kaksoset "jo" 2v
Täytyy kyllä sanoa, että tuo vaatii jo tosi rautaiset hermot. Minun hermot eivät olis kestäneet edes mitään 2v ikäeroa, eikä enemmän kun 2 lasta. Ja lisäksi vielä "vieras" lapsi, niin kyllä ihailen teidän asennetta!
Sovitaanko rouvat, että laitetaan jäitä hattuun ja lopetetaan lapsitehtailu. Maailma olisi vähän parempi paikka asua, jos väestönräjähdys saataisiin aisoihin.
... niin laskepa väestömäärämme kasvu.. vaikkapa globaalisesti.
toistaiseksi väestöluku pienene vuosi vuodelta, eikös ne sillä raahaa tänne pakolaisiakin.
Että lapsia tekemään vaan jotta suomalaiset eivät katoa kokonaan ;)
ja suositteleeko vai ei... eikä mistään globaalista ongelmasta..
meillä kolmas ihan syntymistä vaille valmis. 2 poikaa siis "pohjalla" 1v2vko ikäerolla, vielä on vaikea sanoa muuta, kuin että vaikka työtä riittää niin ovat ihania ja touhuavat jo paljon yhdessä ja 2v odottaa tätä uutta "piilovauvaa" syntyväksi. siis suunnillee samalla ikäerolla tämäkin..
ja voin lämpimästi suositella! varsinkin jos esikko on vilkas/temperamenttinen niin ehdottomasti iso ikäero hyvä! tai jos yhtään empii oman jaksamisen kanssa. lapsen ensimmäinen vuosi on monelta kantilta merkityksellinen niin sitä ei kannata survaista läpi vaan oikeasti myös nauttia siitä. 5-vuotiaan kanssa se onnistuu loistavasti! meillä siis esikoinen on 5 ja vauva muutaman kuukauden ikäinen.
Olen erittäin laiska ja mukavuudenhaluinen kaikin puolin. Ikinä en ole kokenut vauvakuumetta. Yhden lapsen kanssa elämä on erittäin helppoa. Saa nauttia lapsesta muttei ryydy sellaiseen lapsiperhearkeen.
Mitä isompi toi lapsi on, sitä mukavampaa meillä on.
Suosittelen tätä kaikille ei-niin-äidillisille naisille. (Jos nyt ylipäänsä edes lapsia hankkii. Vapaaehtoinen lapsettomuuskin sopii meille laiskiaisille, oletan...)
ja hyvin on mennyt. Lapset nyt 1v8kk ja 5½v.
Suosittelen, pääsee aika helpolla, kun toinen on jo isompi.
Käsi sydämellä en voi suositella 2 v ikäeroa, sillä keskimmäisen syntymän jälkeinen vuosi oli yhtä taistelua esikoisen kanssa. Kuopus syntyi 3 v keskimmäisen jälkeen ja toistaiseksi ikäerolle ei ole ilmennyt huonoja puolia. Kuopus on nyt 1,5 v.
En silti usko, että olisi "ideaali-ikäeroa", joka takaisi, että kaikki menee hyvin. Jollekin 2 v on varmaan hyvä ikäero, toiselle 3 v kamala. Riippunee lasten ja vanhempien luonteista ym.
2,5 vuoden ikäerolla. Hyvä ikäero.
ikäerot 3 ja 2 vuotta. Minä en ole mikään suosittelemaan mitään ikäeroja tai lapsimääriä kenellekään, koska minä elän vain omaa elämääni, en muiden.
meillä on tuolla vuoden ikäerolla menny hyvin, ei siis oo ollu mustasukkaisuuskriisejä tai muuta. Tosin ite otin isomman syliin aina kun oli tulossa, esim. imettäessä. Tai jos kaipas syliä, sanoin, että vauva voi vähän odottaa.. eipä se ollu ku hetkittäistä, se sylin tarve. Ja tietenkin olen itse jaksanut hyvin, todennu, että oma valinta. :) Mutta jokaisenhan pitää punnita jaksamistaan kohdallaan.
Vauva-aika oli rankka. Koin huonoa omatuntoa kun esikoinen sai niin vähää huomiota. Vaativa vauva vei kaiken. Silloin harmitti ettei ikäero ollut pitempi.
Mutta kun eka vuosi selvittiin niin alkoi menemään paremmin. Pojat ovat nykyään parhaat kaverukset. Ikää 4v ja 6v.
Maailma pullistelee väestönkasvusta. Kiinalainen meininki meillekin.