Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini jäi 5kk sitten eläkkeelle ja on siitä asti hakenut joka viikko

Vierailija
03.07.2009 |

kahdeksi päiväksi jonkun neljästä lapsestamme luokseen kyläilemään. Ottaa siis vuorotellen lapsia, niin että jokainen saa tasapuolisesti olla mummolassa. Aika on aina myös sama, eli hakee esim. tiistai-aamupäivällä ja tuo kotiin keskiviikkoiltana.

Lapsemme ovat iältään 10v, 7v, 4v ja 1v. Kaikki heistä lähtevät vuorollaan tosi mielellään mummin luo. Ja tämä käytäntö on siis tullut täysin äitini puolelta, sanoi jo ensimmäisellä eläkeviikollaan, että aikoo toimia näin ja nauttii, kun saa touhuta lastenlasten kanssa. Sisaruksillani ei ole lapsia.

Nyt sitten neuvolassa käydessämme neuvolantäti kertoi, että lastensuojelu oli kysellyt perheestämme ja kertonut, että joku naapuri tmv oli ottanut heihin yhteyttä, koska oli huolissaan onko meillä asiat kohdillaan, koska MUMMI HOITAA LAPSET!? Olin tosi ihmeissäni ja selitin sitten th:lle tämän minkä teille nyt alussa kirjoitin. Th:n mielestä tuossa ei oo mitään väärää, päinvastoin piti aivan loistavana, että jokainen lapsi saa nauttia omasta, ainutlaatusesta ajastaan mummolassa. Ja samalla tietenkin oma arkeni helpottuu myös (mies tekee reissuhommaa).

Th olikin sanonut sossun tätille, että hän ei millään usko, että olis syytä tehdä mitään kotikäyntiä tmv, mutta oli luvannut jutella mun kanssani asiasta.

En oikein tiedä enää mitä ajatella, eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin kytätä toisten elämää? Ja tehdä ilmeisen vääriä johtopäätöksiäkin sitten vielä? Onko muille sattunut tällaista?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta on hyvä että lastensuojeluun tai poliisiin soitetaan jos joku asia mietityttää perjeen jaksamisessa, kuin että ajattelee ettei asia kuulu minulle tai ei uskalla tehdä ilmotusta.

Minusta te kuulutte siihen hyvään ryhmään joita varmaan sossu tartteekin: huoleen ei ole syytä!

Ajattele jos jossain pitkään joku miettii ilmottaako ja kuinka sitten lapset kärsii?

Tätäkin ketjua saattaa lukea joku joka tuskailee soittaako vai käykö nyt jonkun "reviirille".

Kyllä minäkin ihmettelisin jos joku meistä ilmoittaa lastensuojeluun, mutta aina niin voi käydä. Joku kaupassa katsoo kieroon kun uhmaikäseni koheltaa ja joku katsoo rekkarista keitä ollaan ja tekee ilmotuksen.

Vierailija
2/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin siitä on pari vuotta aikaa, silloin kun toiseksi nuorimmainen sairasti paljon. En jotenkin jaksa uskoa, että tästä nyt ois kyse ja olen myös äidilleni sanonut, että esim. tuota kuopusta ei kannata ottaa yöksi, jos väsyttää, koska nukkuu joskus huonosti. Silti äiti sanoo aina, että "höpö höpö, yks yö sinne tänne, mulla on aikaa nukkua vaikka koko seuraava viikko"

Alkoholistia minusta ei saa kirveelläkään, juon ehkä 1-4 siideriä vuodessa, siinä kaikki alkoholipitoinen mitä kuluu :D

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku naapuri nyt vaan on vähän ylihuolehtiva. Ehkä jopa kateellinen sinulle tilanteesta. Hienoahan tuo on, jos kerran mummi itse haluaa ja jaksaa.

Vierailija
4/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme touhua.

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että ihmisillä ei ole muuta tekemistä kun kytätä ja hankaloittaa muiden elämää, kun ei kerta parempaa tekemistä ei ole.

Anna niiden naapureiden olla ja nauti kun äitisi tykkää hoitaa vuorotellen lapsia ja mukavaahan se on, kun vielä äitisi aloitteesta on asia hallussa :)

Vierailija
5/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut muista, että kaikilla ei oo omaa elämää (valitettavasti)!

Vierailija
6/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivota sossun täti tervetulleeksi! Sanot että ilman muuta saa tulla käymään. Nekin voi sitten jatkossa jättää teitä koskevat ilmoitukset omaan arvoonsa.

Vierailija
7/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muistettava. Ja me emme tunne sinua.

Sinun kertomasi perusteella ilmoitus on ylireagointia, mutta entäpä jos tilanne olisikin se, että mummo on jäänyt enneaikaiselle eläkkeelle auttaakseen tyttärensä/miniänsä lapisa koska äiti on alkoholisoitunut ja ryyppäilee päivät ja illat.

Asioilla on aina puolensa.

Vierailija
8/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän aina käsketään varmuuden vuoksi soittamaan lastensuojeluun.

"Naapurin 2v joi eilen terassilla kokista."

"Kaveri ei ulkoillut lastensa kanssa viime viikolla kuin 2 kertaa."

jne. jne.

Vierailija
9/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ti-ke oli vain esimerkki, kun yritin selittää sitä aikaa, minkä lapsi mummolassa viettää. Ja siis joka neljäs viikko jokaiselle oma vuoro sattuu kohdalle :)

Niin, saa minun puolesta meillä käydä tarkistuskäynnillä, tuli vaan lähinnä uskomaton olo, että meidän elämää joku tuolleen vahtaa??

ap

Vierailija
10/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vahtiikin mummoa? Että kun ennen ei ollut ja nyt on 'jatkuvasti' joku hoidettavana, vaikka onkin mummon aloitteesta... Tiedä niistä sitten.

Meidän mummolla on kohta 8 lastenlasta (mun ja veljen lapset), joista 4 vanhinta (5-10v) ovat välillä yökylässä. Mutta mummo on vielä töissä viikot, joten se rajoittaa vain viikonloppuihin.

Vierailija
11/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo huomanneet että teillä on monta lasta joista vain yksi kerrallaan on mummolassa vuorokauden silloin tällöin.

Vierailija
12/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mummi on kertonut naapurilleen että nyt eläkkeelle jäätyään auttaa tytärtään lastenhoidossa ja ottaa lapsia vuorotellen yökylään.

Naapuri siihen että eikös tuo ole rankkaan.

Mummi vastannut ajatelematta sen enempää että "no onhan se joskus mutta niin hirveän mielelläni olen lasten kanssa ja autan tytärtäni".

Ja avot - johan mummin naapuri soittelee jo sossuille että eläkeläisparkaa hyväksikäytetään - joutuu hoitamaan tyttärensä lapsia kun tytär ei jaksa.

Vierailija
13/13 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka on rankkaa. Äiti on eläkkeelle jäätyään halunnut auttaa ja ei uskalla olla ottamatta lapsia kun pelkää, että tyttö sairastuu masennukseen tai tekee jotain itselleen (tuo alkoholiongelmakin voi olla, koska eihän alkoholisti itse sitä tunnusta).

On voinut sitten avautua naapurilleen, ettei jaksaisi hoitaa lapsia jatkuvasti, mutta ei uskalla sanoa tytölleen kun se ei pärjää lasten kanssa.

Suurin piirtein tällainen tapaus asuu samalla kadulla meidän kanssamme. Siis mummo.

Asioilla voi olla monta puolta ja tässähän luimme vain yhden näkökannan.

Tuo kateellisuuskortti, joka vedetään esiin aina, on minusta naurettava. Että joku tekee lastensuojeluilmoituksen kateellisuudesta kun itsellä ei ole mummia, joka hoitaa jatkuvasti lapsia. Kasvakaa aikuisiksi.