paras asuinpaikka Helsingin lähistöllä lapsiperheelle???
Missä olisi lasten turvallista kasvaa ja käydä koulua jos vanhemmat töissä Helsingissa? (Nurmijärvi tms??)
Kommentit (63)
Tulevaisuudessa bensan hinta tulee nousemaan väistämättä voimakkaasti, jolloin kahden auton varassa kehyskunnissa asuminen kallistuu. Lisäksi tulevat ruuhkamaksut lisäävät autoilun kustannuksia. Helsingin pientaloalueilla pärjää pääsääntöisesti yhdellä autolla ja lisäksi palvelut ja harrastusmahdollisuudet ovat yleensä lähellä.
Suositeltavia alueita ovat esim. Paloheinä, Pakila, Tapaninvainio, Puistola, Vartiokylä, Jollas, Östersundom, Rastila, Marjaniemi ja Tammisalo.
Suosittelisin lapsiperheelle jotain Helsingin ympäristökuntaa kuten Nurmijärvi. Itse en laittaisi lastani päiväkotiin Helsinkiin, Vantaalle tai Espooseen.
T: Lto Nurmijärveltä
oikeasti ihan koko Helsinkiä? Jos on vaan ap:llä termit vähän sekaisin. :) Jos nuo ovat ap:n kriteerit, tuskin he ovat ihan kantakaupunkiin kuitenkaan muuttamassa... Minä käsitin näin: ap:n mielestä kantakaupunki = Helsinki ja muut sitten niitä ympäristökuntia.
Ap:lle ja sille ulkomailta muuttavalle tiedoksi, että kantakaupunki = tämä keskustan seutu muutaman kilometrin säteellä.
Pyörällä pääsee mistä vain juna-asemalle ja junalla puolessa tunnissa Helsinkiin. Tosin sairaalaa täällä ei ole... Hyvinkäällä on meidän lähisairaala. Mutta pääseehän toiseenkin suuntaan ihan hyvin. Kannattaisi ehkä aloittaa sillä työpaikan kyselyllä ja valita sen mukaan...?
Ei toimi poikittaisliikenne. Eli jos asut vaikka Tikkurilassa ja käyt töissä esim. Jorvin sairaalassa sinne on hyvin hankala päästä julkisilla. Joutuu menemään junalla ja bussilla ja matkaan menee suuntaansa 40min vähintään. Mikä on täällä päin suht normaali aika.
Kaikkialta pääsee Helsinkiin tosi hyvin, mutta muiden kuntien välinen joukkoliikenne takkuaa. Mutta jos teillä on oma auto ja sulla vuorotyö sairaalassa, niin helposti vältät ruuhkat.
Siinä olis mun mielestä kivoja paikkoja asua. Helsinkiin on lyhyt matka (tai ainakin nopea). Kannattaa miettiä ainaski jos kulkee paljon idän puolella
tulee mieleen nimenomaa Nurmijärvi, Tuusula, Mäntsälä jne. Ne ovat kuntia, joiden koko image muodostuu lähiökeskustoista ja lähiöajattelusta. Ilmiasu on yhtä suurta lähiötä. Helsingin sisällä olevat lähiöt ovat kaupunkimaisia lähiöitä palveluineen ja kiinnostavine yksityiskohtineen. Siksi minun mielestäni Helsingin lähiöt ovat varsin asumiskelpoisia ja hyvin viehättäviä (esim. suutarila, tapaninkylä, marttila jne.) kun taas lähikuntien lähiömäisyys edustaa minulle kaikkea sitä negatiivista mitä lähiöitymisellä tarkoitetaan, autioita maita ja isoja omakotitaloja ei palveluita kuin automatkojen päässä, ei työpaikkoja, ei julkista liikennettä, ei mitään avointayhteisöllisyyttä.
Voi ehkä mietteet vähän muuttua. Ärsyttää ihmiset jotka ei tiedä mistä puhuvat.
olen asunut lähes kaikissa keski-uudenmaan kunnissa, joista parasta edusti Kerava ja huonointa Nurmijärvi Tuusula ja Mäntsälä. Järvenpääkään ei kovasti miellytä. Monessako keski-uudenmaan kunnassa oletkaan itse asunut?
Hyrylä ja Jokela voi elämä, kuka voi nauttia sellasista paikoista? Rantatie olis varmaan ainoa, jossa voisi asua. Siinä se Tuusulan ainoa paikka, Nurmijärveltä sellaista ei löydy edes, kaamea pitäjä.
Jos olisi pakko asua kehyskunnassa, asuisin Kirkkonummella, koska siellä on juna ja sentään muuta kuin savipeltoa. Mutta en siis sinnekään halua.
Löytyy luontoa, rauhallista asuinaluetta sekä hyvät kulkuyhteydet vähän kaikkialle.
tulee mieleen nimenomaa Nurmijärvi, Tuusula, Mäntsälä jne. Ne ovat kuntia, joiden koko image muodostuu lähiökeskustoista ja lähiöajattelusta. Ilmiasu on yhtä suurta lähiötä. Helsingin sisällä olevat lähiöt ovat kaupunkimaisia lähiöitä palveluineen ja kiinnostavine yksityiskohtineen. Siksi minun mielestäni Helsingin lähiöt ovat varsin asumiskelpoisia ja hyvin viehättäviä (esim. suutarila, tapaninkylä, marttila jne.) kun taas lähikuntien lähiömäisyys edustaa minulle kaikkea sitä negatiivista mitä lähiöitymisellä tarkoitetaan, autioita maita ja isoja omakotitaloja ei palveluita kuin automatkojen päässä, ei työpaikkoja, ei julkista liikennettä, ei mitään avointayhteisöllisyyttä.
olen asunut lähes kaikissa keski-uudenmaan kunnissa, joista parasta edusti Kerava ja huonointa Nurmijärvi Tuusula ja Mäntsälä. Järvenpääkään ei kovasti miellytä. Monessako keski-uudenmaan kunnassa oletkaan itse asunut?Hyrylä ja Jokela voi elämä, kuka voi nauttia sellasista paikoista? Rantatie olis varmaan ainoa, jossa voisi asua. Siinä se Tuusulan ainoa paikka, Nurmijärveltä sellaista ei löydy edes, kaamea pitäjä.
Jos olisi pakko asua kehyskunnassa, asuisin Kirkkonummella, koska siellä on juna ja sentään muuta kuin savipeltoa. Mutta en siis sinnekään halua.
vaikka on kokemusta myös Vantaasta ja Espoossakin asunut järven rannalla. Palvelut lähellä ja muutenkin mukava paikka. Helsinkiin ei ikinä!
olen asunut lähes kaikissa keski-uudenmaan kunnissa, joista parasta edusti Kerava ja huonointa Nurmijärvi Tuusula ja Mäntsälä. Järvenpääkään ei kovasti miellytä. Monessako keski-uudenmaan kunnassa oletkaan itse asunut? Hyrylä ja Jokela voi elämä, kuka voi nauttia sellasista paikoista? Rantatie olis varmaan ainoa, jossa voisi asua. Siinä se Tuusulan ainoa paikka, Nurmijärveltä sellaista ei löydy edes, kaamea pitäjä. Jos olisi pakko asua kehyskunnassa, asuisin Kirkkonummella, koska siellä on juna ja sentään muuta kuin savipeltoa. Mutta en siis sinnekään halua.
Olen asunut syntynyt Helsingissä ja asunut siellä vuosia. Olen asunut Keravalla 3 vuotta, tykkäsin. Tykkään myös asua täällä Hyrylässä, voin nauttia ja nautinkin. Jokelassa en ole ikinä edes käynyt, eikä mun tarttekaan. Järvenpäässä käyn joskus, en muuttaisi. Junaa en kaipaa, bussit kulkee ja autolla voin ajaa tarvittaessa.
Hyrylän kunta-alueella on ihan samanlaisia lähiöitä kuin Helsingissäkin, ainoastaan täällä on pikkasen rauhallisempaa mutta kuollutta täällä ei ole.
millaiset on kulkuyhteydet/ajat jorviin tai meilahteen? AP
mä muutin Ullanlinnasta Vantaalle, enkä enää haluaisi pois, no ehkä vanhana mummona Ullanlinna olis taas kiva. Molemmissa on puolensa:-)
Valitettavasti
tai miljöönä muutenkaan autoja ja harmaita kerrostaloja. Eihän tällaisen kirjoittaja voi olla koskaan asunut Helsingissä? Ihme jos on käynyt?
Me asutaan Tapaninvainiossa ja ikkunasta näkyy puita, pensaita ja rauhallista maisemaa. Omakotitaloalue, jossa asukkaina paljon lapsiperheitä, joten kavereita piisaa. Uimarantaan 5 minuutin kävelymatka.
Nyt ikkunan alla köpöttelee rusakko ja vastapäisessä puussa kiipeilee kaksi leikittelevää oravaa :)
Vähän avarakatseisuutta peliin naiset!
Riippuu ihan siitä mitä haluaa ja mistä on valmis tinkimään. Itse en muuttaisi minnekään Nurmijärvelle tai Kirkkonummelle, ihan vaan sen takia että mun mielestä ne on liian kaukana Helsingistä ja mulle vieraita paikkoja, en tunne ketään sieltä päin.
Toisaalta taas voisin muuttaa Keravalle tai Tuusulaan, koska siellä on tuttuja ja liikenneyhteydet on suht hyvät, varsinkin Keravalla koska siellä on myös juna-asema.
Olen asunut syntynyt Helsingissä ja asunut siellä vuosia. Olen asunut Keravalla 3 vuotta, tykkäsin. Tykkään myös asua täällä Hyrylässä, voin nauttia ja nautinkin. Jokelassa en ole ikinä edes käynyt, eikä mun tarttekaan. Järvenpäässä käyn joskus, en muuttaisi. Junaa en kaipaa, bussit kulkee ja autolla voin ajaa tarvittaessa.
Hyrylän kunta-alueella on ihan samanlaisia lähiöitä kuin Helsingissäkin, ainoastaan täällä on pikkasen rauhallisempaa mutta kuollutta täällä ei ole.
mutta rumaa ja yksitoikkoista
Olen asunut syntynyt Helsingissä ja asunut siellä vuosia. Olen asunut Keravalla 3 vuotta, tykkäsin. Tykkään myös asua täällä Hyrylässä, voin nauttia ja nautinkin. Jokelassa en ole ikinä edes käynyt, eikä mun tarttekaan. Järvenpäässä käyn joskus, en muuttaisi. Junaa en kaipaa, bussit kulkee ja autolla voin ajaa tarvittaessa. Hyrylän kunta-alueella on ihan samanlaisia lähiöitä kuin Helsingissäkin, ainoastaan täällä on pikkasen rauhallisempaa mutta kuollutta täällä ei ole.
mutta rumaa ja yksitoikkoista
Merihaasta puhumattakaan. Kauheeta betonihelvettiä ja todella rumaa.
jos haluaa asua maalla, pitää lähteä kauemmas kuin kehyskuntiin
olen asunut lähes kaikissa keski-uudenmaan kunnissa, joista parasta edusti Kerava ja huonointa Nurmijärvi Tuusula ja Mäntsälä. Järvenpääkään ei kovasti miellytä. Monessako keski-uudenmaan kunnassa oletkaan itse asunut? Hyrylä ja Jokela voi elämä, kuka voi nauttia sellasista paikoista? Rantatie olis varmaan ainoa, jossa voisi asua. Siinä se Tuusulan ainoa paikka, Nurmijärveltä sellaista ei löydy edes, kaamea pitäjä. Jos olisi pakko asua kehyskunnassa, asuisin Kirkkonummella, koska siellä on juna ja sentään muuta kuin savipeltoa. Mutta en siis sinnekään halua.
Keskustassa käytiin. Missään en nähnyt savipeltoa.
Me asutaan Vantaalla Ylästössä ja ollaan viihdytty. Helsingistä muutettiin tänne ja ei ole tarvinnut katua.