Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mielipiteitä nimestä Dario
02.07.2009 |
Hei,
Milta kuulostaa suomalaisen suussa pojan nimi Dario?
Espanjalainen nimi, taalla lausutaan paino i:n paalla, eli "Dariio", Suomessa paino olisi varmaan a:n paalla. Eipa tuo lausuntaero varmaan hirveasti haittaisi, mutta milta muuten kuulostaa?
On tama niin vaikeaa, toinen poika tulossa, ja jo ensimmaiselle oli hankalaa loytaa molempiin kieliin ja varsinkin molemmille vanhemmille kelpaava nimi!! ;)
Kiitos kaikista mielipiteista!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Siis mitä? 53 avannut ja lukenut tämän, eikä kukaan ole vastannut sulle??
No minäpä vastaan. :o)
Olen kyllä suomalainen, mutten asu Suomessa. En silti olis tiennyt, että tää nimi on espanjalainen? Ja että lausutaan noin, mutta eiköhän sen oppisi suomalaiskaverit ja -sukulaiset ihan kerralla? Olisin itse lausunut tietämättä juuri 'daario'.
Minusta Dario kuulostaa selvästi pojan nimeltä (minusta on hyvä että sukupuolen tietää nimestä) ja onhan se aika miehekäskin ;o) Suomessa on tietysti "vaara", että jotkut kieltäytyvät sanomasta D-kirjainta oikein, ja tekevät nimestä Tarion... Olen itseasiassa tosi allerginen tällaiselle!! >:-( Mutta jotkut, erityisesti vanhemmat ihmiset ainakin vääntävät pehmeitä kirjaimia, kuten Eestin kielessä tehdään. Eestiksi tosiaan d lausutaan t, b lausutaan p ja g lausutaan k, mutta EI suomen kielessä!!)
Minä ehdottaisin suomalais-espanjalaiselle pojalle seuraavia nimiä, joitten uskoisin sopivan molempiin maihin:
Bruno
Erno
A(a)ron
Emilio
Enri (5m, on siis harvinainen Suomessa)
Hector
Hugo
Leon
Manu
Nicolao
Paolo
Rafa(el)