***TONSKIEN heinäkuu***
Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!
Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
NIMIMERKKI
OMA & MIEHEN IKÄ
ASUINPAIKKA
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA
TONSKAN LASKETTU AIKA
SYNNYTYSSAIRAALA
TONSKIEN LASKETUT AJAT:
23.6.09 tigger
6.7.2009 Viipuli82
8.7.2009 NapNap
21.7.09 Bejpi
20.10.09 LaLuna79
24.10.09 JoJo1
31.10.09 meriheppa
24.11.09 jenni_117
9.12.09 nau
24.12.09 Hermione-79
26.12.09 Viivioskari
14.1.10 Ope01
17.1.10 Mmamma
SYNNYTTÄNEET TONSKAT:
Henna, tyttö
Burde, tyttö
Queen, poika 21.6.08
Quiero, poika 30.7.08
Larsku, tyttö 3.8.08
Avecos, poika 8.8.08
Pesukarhu, tyttö 27.8.08
Kamomila, tyttö 31.8.08
Mörötin, tyttö 10.9.08
Coltsfoot, tyttö 6.10.08
Viipero, poika 3.11.08
osborne, poika 10.11.08
napero79, poika 14.11.08
Sonteri, poika 29.11.08
Niamey_85, poika
AinoAurora, tyttö 7.12.08
iida-linnea, tyttö 20.12.08
Karssuli, tyttö 23.12.08
Kandivaihe, tyttö 14.1.09
Laventeli, tyttö 14.1.09
Han-han, tyttö 22.1.09
MiaMik, tyttö 26.1.09
mammanalku,77 tyttö 26.1.09
Jepsis, tyttö 28.1.09
bicci79, poika 6.2.09
Kesämorsian2006, tyttö 13.2.09
Pi-Ki, tyttö15.3.09
pikku-milli, tyttö 6.4.09
Ninca, poika 25.4.09
Kissankello, tyttö 30.4.09
I.iirs, poika 1.5.09
Fayfiorina, poika 26.5.09
Poikia yhteensä: 12
Tyttöjä yhteensä: 20
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Viipuli82
OMA & MIEHEN IKÄ: 26 ja 26
ASUINPAIKKA: Keski-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Poitsu 28.3.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 6.7.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: K-SKS
NIMIMERKKI: NapNap
OMA & MIEHEN IKÄ: 27 ja 26
ASUINPAIKKA: Vantaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Tyttö 03/2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 8.7.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI: Bejpi
OMA & MIEHEN IKÄ: 22/23
ASUINPAIKKA: Riihimäki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eveliina 28.12.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 21.7.09
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI LaLuna79 Eli Aurora
OMA JA MIEHEN Molemmat vm -79
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Poika 13.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 20.10.2009
SYNNYTYSSAIRAALA NKL
NIMIMERKKI: JoJo1
OMA & MIEHEN IKÄ: 30 ja 29
ASUINPAIKKA: Kymenlaakso
ESIKOINEN: poika 5.11.2006
TONSKAN LA: 24.10.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOKS
NIMIMERKKI: meriheppa
OMA & MIEHEN IKÄ: 30 ja 35
ASUINPAIKKA: Turun lähellä
ESIKOINEN: tyttö 2.6.2007
TONSKAN LA: 31.10.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: Tyks
NIMIMERKKI: jenni_117
OMA & MIEHEN IKÄ: 28 ja 26
ASUINPAIKKA: Vantaa
ESIKOINEN: poika 28.6.2006
TONSKAN LA: 24.11.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI nau
OMA & MIEHEN IKÄ 30&32
ASUINPAIKKA Lounais-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttö 28.8.06
TONSKAN LASKETTU AIKA 9.12.09
SYNNYTYSSAIRAALA TYKS
NIMIMERKKI Hermione-79
OMA & MIEHEN IKÄ Pian 30v ja 27v
ASUINPAIKKA Akaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Milo 6.2.07
TONSKAN LASKETTU AIKA 24.12
SYNNYTYSSAIRAALA Tays
Nimimerkki: Viivioskari
Oma & miehen ikä: 27 & 28
Asuinpaikka: Uusimaa
Esikoisen nimi ja syntymäaika: Poika 04/08
Tonskan LA: 26.12.09
Synnytyssairaala: LUS, mikäli ei lakkauteta...
NIMIMERKKI Ope01
OMA & MIEHEN IKÄ 35 & 35
ASUINPAIKKA Turku
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Aino 161006
TONSKAN LASKETTU AIKA 14.1.
SYNNYTYSSAIRAALA TYKS
Kommentit (23)
Joo hiljaista on ollut täälläkin suunnalla kun ollaan Milon kanssa vaan mökkeilty :) Eiköhän tää pinkka taas elvy kun syksy tulee.
Mutta rakenneultrassa on käyty ja kaikki oli vauvelilla hyvin :) Kyllä tippui kivi sydämmeltä kun tultiin ultrasta niin paljon sitä jännitin.
Painoarvio pikkuisella oli 325g ja kaikki raajat ja elimet kohdillaan.
Sukupuoltakin kysyimme ja pippeliä ei näkynyt!! Mutta ei lääkäri kuitenkaan mennyt sukupuolesta takuuseen :) Sanoi että saattaa se pippeli siellä reisien välissä lymyillä :D
Hassua kun Milosta näimme heti että poika siellä on, mieskin sanoi että ihan selvä pippeli näkyi :)
No, seuraava lääkäri on noin 6 viikon päästä yksityisellä niin silloin taas varmaan ultrataan, jospa sitten saataisiin tietää :)
Pääasia on kuitenkin että kaikki on masussa hyvin. Kohdunkaulaa myös ultrasi kun kerroin suppareistani mutta sielläkin kaikki oli kohdillaan. Kohdunkaulan pituudeksi saatiin 6cm ja se oli täysin kiinni.Helpotuksen huokaus myös senkin takia :)
Mutta kai se on pakko uskoa että meille syntyy joulun aikaan vauva ja silä selvä :D En voi sanoa muutakuin enpä olisi alkuvuodesta tätä millään uskonut että meillekin se tonska vielä suodaan :)
Hermione ja Baby-J rv 20+0 tasan!!
illalla vasta tajusin et nythän on jo heinäkuu. :) Tässä kuussa saadaankin sit enemmän vauva uutisia kuin viime kesäkuussa, jolloin ei siis syntynyt yhtään tonskaa..
Tässä vielä linkki kesäkuuhun:
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/998401/_tonskien_kes…
Neuvolassa käyty:
Rv: 37+1
Paino: -700/viikko (+4,7kg ekaan neuvola painoon)
Turvotus: -
RR: 145/92 ja 133/89 (ajoin pyöräöllä ison mäen ylös. :)
Pissa: puhdas
SF: 34 (sama kuin 2vkoa sitten, kylläkin eri mittaaja)
Tarjonta: rt
Sydämen syke: +
Liikkeet: ++
Eli kaikki kunnossa, ens viikolla lääkäri+nla jolloin otetaan myös streptokokki-näyte. Vauvan pää on edelleen melko ylhäällä, mikä kuulemma normaalia uudelleen synnättäjällä. Terkka sanoi ettei tunnu mitenkään isolta, eihän Evekään yliaikaisenakaan ollut mitenkään iso.
Ja terkka ei siis usko että tässä viikon aika lähtisin synnyttämään, murr.. :)
Tuo streptokokki-näyte pitäis ottaa rv 36-37, mut vastaus tulee kuulemma nopeasti niin ei haittaa vaikka multa otetaan se 38+2 samalla kun lääkäri kuitenkin tekee sisätutkimuksen..
Kaikenlaiste pientä kipuilua ja pistoja on tullut, mutta en usko suppareiksi. Viikon päästähän sen näkee..
Mut nyt laittaa neiti nukkumaan, et päästään sit rannalle!
Päästiin sit lopulta eilen rannalle, ja Eve tykkäs taas ihan kauheasti. :) Tänään olis tarkoitus mennä uudestaan. On vaan alamaha ihan kipeä kun nukuin koko yön kyljellään, terkka kun sanoi ettei Poju välttämättä tykkää jos nukkuu yhtään pidempiä aikoja selällään vaikkei tule huono olo.. Tuntuu että maha "roikkuu" kyljellään nukkuessa ja on siten kipeä.. :(
Bejpi, Poju 37+2 ja Eve 12/06
Päätin tulla laittamaan vähän kuulumisia minäkin, kun oon nyt lomalla ja on vähän paremmin aikaa. Töissä ei oikein ehdi pahemmin surffailla ja illat menee tietty tiiviisti tuon enska-tytön kanssa. Yhteisesti isot onnittelut kaikille tonskan saaneille ja myös uusille plussanneille! Kiva että ollaan saatu taas uusia kirjoittelijoita tänne joukkoon!
Minä vähän järkytyin kun näin Auroran masukuvan! Mehän mennään aika samoilla viikoilla ja mun maha on jo ihan valtava! Ei mitään toivoa mahtua muuta kuin mammahousuihin ja tosi pitkiin paitoihin! Ja näkyy kyllä jo kauas että siunatussa tilassa tässä ollaan ;) Mutta muistan kyllä ettei sulla Aurora tainnut viimeksikään masu olla hurjan suuri. Hassua miten se onkin niin yksilöllistä vaikka vauvelit siellä kumminkin ovat aika saman kokoisia :)
Mä oon päässyt kyllä muuten tosi helpolla tässä viime aikoina. Kun ne alkupahoinvoinnit helpotti niin ei ole oikeastaan mitään vaivoja tullut vieläkään tilalle! En nyt tietysti mihinkään hölkkälenkille enää lähtisi (en mitenkään huippukunnossa ollut ennen raskauttakaan) mutta normaalit kotihommat ja kävelylenkit menee ihan niin kuin ennenkin. Neuvolassa ollaan käyty muutaman kerran, mutta tuntuu vähän höhlältä kun ei oikein ole mitään ihmeellistä. Vaikka niitä sydänääniä on tietysti aina kiva kuunnella!
Ai niin, rakenneultrassakin oltiin jo vähän aikaa sitten ja kaikki oli siellä hyvin. Vastasi hyvin viikkoja ja kaikki tarvittavat osaset löytyivät :) Sukupuoltakin kyseltiin mutta oli kyllä hyvin epävarma vastaus, niin että jännityksessä taidetaan olla vielä jonkun aikaa. Ultrassa huomattiin myös että istukka on aika alhaalla, joten päästään vielä loppuraskaudesta kunnan maksamaan ultraan jossa tarkistetaan että se on noussut, eikä ole synnytyksessä tiellä. Tosi kiva päästä vielä katsomaan vauvaa, ja ehkä se sukupuolikin sitten jo näkyy varmasti! En oikein huolissani tuosta istukasta osaa olla, kun kuulemma melkein aina nousee itsekseen ylemmäs. Tuo meidän tyttö (2v1kk) oli ultrassa mukana ja aika kiinnostuneena se kyllä ultrakuvaa katseli. En tiedä miten paljon se loppujen lopuksi ymmärsi, mutta on kyllä sen jälkeen kysellyt aina kun ollut puhetta lääkäristä, että mennäänkö taas katsomaan vauvaa äitin mahassa.
Saapa nähdä miten tän lähetys onnistuu näiden sivujen uusimisen jälkeen…
T:Meriheppa rv 23 tasan
Pikaisesti ilmoitan että meille syntyi 1.7. rv 39+0 klo 8.27 poika, mitat 3430g ja 48cm.
Synnytys oli taas nopea, vain 6,5h. Kaikki meni hyvin ja äiti ja poika voivat hyvin. Kotiin päästiin jo seuraavana päivänä ja tänään käytiin sairaalassa vielä poika tarkastuttamassa. Isosiskolle ottaa aika koville pikkuveljen tulo, mutta ei vielä mitään kovin pahaa mustasukkaisuutta, lähinnä uhmakasta käytöstä ja huomion hakua.
Hyvää vointia vielä odottaville:)
NapNapille ja perheelle onnittelut! Nyt onkin jo sitten kaksi heinäkuista Tonskaa, kun Tikrullakin nyytti sylissä. :)
Tulkaahan kertomaan kuulumisia kahden lapsen elämisesta kunhan jaksatte!
Merihepalla hyviä ultra kuulumisia! :)
Täällä tuskaista yötä seuraa nähtäväsi tuskainen päivä.. Viime aikoina on ruennu tulemaan koko alamaha ihan älyttömän kipeäksi yöllä kun nukkuu kyljellään. Sitten itku silmässä käännä kylkeä/vaan liikutan jalkaa. Yleensä on helpottanut kun on päässyt sängystä ylös kävelemään muttei tänään. Sama kipu jatkuu yhä kävellessä..
Mutta pakko jatkaa huoneiden järjestelyä että saisi hommat edes joskus valmiiksi.. :)
Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia!
Bejpi, Poju 37+6 ja Eveliina 12/06
elikkäs täälläkin toinen tulossa
Mivva
22v & 27v
Lahti
Ida 13.8.2008
16.2.2010(saattaa muuttua)
PHKS
Kirjottelen lisää kun kerkiän:)
Paljon onnea tätäkin kautta koko perheelle! Kyllä teidän tyttö varmasti tokenee alkushokin jälkeen. Ei oo helppoa saada kotiin kilpailijaa. :)
Tuuhan kertoilemeen lisää pienestä miehestä ja synnytyksestä sitten, kun ehdit.
pesukarhu (joka vihdoin onnistui kirjautumaan hiukan uudistuneella nimimerkillä).
NapNap: Nopeesti olitte kotiutuneet.. Mä oon kans varautunut, et vauvan tulo ei ehkä D'n mielestä ole todellisuudessa yhtään niin ihanaa kuin herra itse nyt kuvittelee.. On ottamassa tällä hetkellä vauvan omaan sänkyynsä nukkumaan :D.
D on nyt ollut tän viikon mummolassa, vaikka ite oon lomalla. Tarkotus ois saada miehen kans tän viikon aikana "tietokonehuone" tyhjennettyä ja tehtyä siitä D'n huone. Homma ei ollutkaan yhtään niin helppo kuin etukäteen kuvittelin.. Hirveesti kaikkea romua kertynyt, kun on ollut tilaa niitä säilyttää. Meillä etenkin mies on äärimmäisen huono kaiken turhan hävittämisessä, joten katotaan mihin noi saadaan mahtuun..
Viime viikolla oli rakenneultra. En saanut ennen ultraa päätettyä, et haluanko tietää vauvan sukupuolen vai en. Eipä haitannut yhtään, kun ylennsä kovin vilkas vauva ei suostunut ultrassa kääntymään sellaiseen asentoon, että sukupuolen ois edes nähnyt. Mies ja D toivoo tyttöä (D'n uusin perustelu on se, et hän tykkää enemmän tytöistä kuin pojista), kun taas mun mummolla on kuulemma poikaolo :D.
Vaunujakin käytiin jo viikonloppuna kaupoilla tutkimassa (kun kerrankin oli auto käytössä ja päästiin helposti Varistoon/Petikkoon). Nyt ollaan sit jo ehkä päätetty vaunut (ja mä päätin jo värinkin ;) ). Seuraavaks pitänee addiktoitua kestovaippakeskusteluihin, kun ei tuolla vaunukeskusteluissa tarvi niin kovin roikkua :D.
Jenni rv 20+1 kai??
Onkos kaikki viettämässä kesälomaa kun on niin hiljaista? :)
Minkälaiset vaunut Jennille tulossa tällä hetkellä?
Onnittelut puolivälin ylityksestä! :)
Käytiin Even kanssa pyörällä neuvolassa, ja meno matkalla "hieman" satoi. Eihän Evellä ollut hätää kun oli täysissä sadevarusteissa mut mä en ollu. Eikä asiaa parantunut kun Eve hoki koko ajan: "Mamma, että täällä, mamma" eli että täällä sataa vettä. Ihan kuin en olisi sitä muuten huomannut. ;)
Neuvola-lääkäri rv 38+2
Paino: +612g/viikko (5,4kg ekaan neuvola painoon)
Turvotus: +v
RR: 132/81 (kolmannella mittauksella lääkärin jälkeen, pyöräily taas vähän nosti alapainetta)
U-prot: v+ (tullut joutua liian vähän)
Pissa: muuten puhdas
Sf: 32 (laskenut 2cm, eri mittaaja)
Tarjonta: rt
Sydämen syke: +
Liikkeet: ++
Lääkärin tarkistus:
Kohdunsuu: yhä kiinteä ja kiinni
Pituus: yhä 3cm
Ulkosuu sormelle auki (kuulemma voi olla ihan normaalia uudelleen synnättäjällä)
Eli toisin sanoen ei yhtään edistystä yhdessätoista viikossa.. Eiköhän siis taas yli mene.. Turhauttavaa..
Masu kovettuu kivuttomasti, alamaha kipeä kyljellään nukkumisen jälkeen. Välillä tuntuu jotain pientä liikettä ihan alhaalla. Maanantaille varattiin uusi aika, kun ensin alapaineet oli melkein 100.. No, samapa tuo on milloin sinne menee.. Kanta-Hämeeseen on tuskin mitään asiaa ainakaan kolmeen viikkoon...
Bejpi, Poju 38+2 ja Eveliina
Ihan ensiksi onnittelut NapNapille ja Tikrulle pikku nyyteistä!
Bejpille toivotaan edistystä ettei kovin paljoa yli menisi! Tuo mahan kipeytyminen nukkuessa kuulostaa ikävälle. Mulla ainakin kyljellään on ainoa mahdollinen nukkumisasento jo nyt, eli aika inhottavaa jos sekin menee tuskaiseksi. Ootko kokeillut tukea vatsaa jotenkin tyynyllä tms? Vaikka on noitten tyynyjenkin kanssa pelaaminen hankalaa…
Kaverin liikkeet tuntuu koko ajan kovempina, ja nyt jo monta kertaa päivässä. Kivan tuntuista, kun vielä ei tule mitään kivuliaita potkuja :) Nyt liikkeet tuntuu jo aika hyvin kädelläkin mahan päältä.
Oletteko muuten muut huomanneet että nyt olisi jotenkin tosi paljon vauvamahaisia naisia joka paikassa? Minä olen ihmetellyt ja pari kaveriakin oli pannut asian merkille. Osuukohan meidän tonskat jonkinlaiseen vauvabuumiin? Joudutaan varmaan synnyttämään jossain käytävällä ilman mitään kätilöitä ;) Vai onko se vaan tää että kesävaatteiden kanssa mahat näkyy niin hyvin…
T:Meriheppa rv 24+1
Meriheppa, juu kaikkea on yritetty mut ei mikään auta. Välillä on paljon helpompia öitä ja välillä ihan tuskaa.
Mun mies on ainakin huomannut että on paljon vauvamahoja liikkeellä. Hänen mukaan joka toinen nainen on pallomaha. :) Luulen et kesävaatteilla kyllä on osuutensa asiassa..
Eli iltapäivällä oli taas neuvola, kun torstaina meinas olla alapaine korkea ja proteiinit plussalla. No, eipä ne paineet mihinkään siellä laskeneet vaikka olin autolla mutta kun pissa oli puhdas niin pitää mittailla kotona jos tulee päänsärkyä. Kotona mittasin viime viikolla niin alapaine oli 75..
Pojun pää edelleen ylhäällä, ei siis minkäänlaista aikomusta laskeutua ja kiinnittyä. Mut kuulemma normaalia uudelleen synnyttäjälle..
Uusi aika varattiin ens viikon tiistaille, ja sillon onkin jo LA. Olen melko varma että sinne mennään..
Vähitellen alkaa kotikin olee valmis Pojulle, pinnasänky pitää vielä saada alas tuolta vintistä.
Bejpi, Poju 38+6 ja Eve
Bejpi: Emmaljungan Classic Sporteja ollaan kateltu parhaana vaihtoehtona. Toinen vaihtoehto on sit City Cross tai Brion Happyt, mut noissa Classic Sporteissa ois isoin kori + suojaavin kuomu, joten ne taitaa viedä voiton. Mun kaverilla taitaa olla sen Emmaljungat tolla samalla rungolla ja oli kyllä kevyet työntää, kun joskus kokeilin.. Noi vaunut sit sais mennnä tokalle niin kauan, et voi ottaa Ponyt käyttöön ja sit toivottavasti kolmannellekin joskus :)..
Nukkumisesta: Se on nyt jo kamalaa.. En tykkää yhtään nukkuu kyljellään, mut enää ei oikein voi nukkuu muuten. Sit heräilen vähän väliä kääntyyn toiselta kyljeltä toiselle ja niskat menee jumiin (ja marraskuulle pitäs jaksaa..).
Tajusin tos just pari päivää sit, et loman jälkeen mun pomon on pakko päättää jatkaak ose mun työsopimusta.. Saan ne Kelan paperit nyt ens neuvolas (viimisellä kesälomaviikolla) ja niihin tarvii sen tiedon (työsopimus loppuu nyt lokakuus). Lisäks mun pitäs päättää, koska jään äitiyslomalle.. D'n ennenaikasen syntymän takia en oikein uskaltais olla töis siihen rv 36 asti..
Jenni rv 21+6
Miehen lomat loppu niin ollaan taas kotosalla.
NapNap ja Tikru:(toivottavasti muistin oikein) Onnea tonskista!
Beipi: Hyvin on noita paikkakuntakohtaisia eroja käytäntöjen suhteen. ekan kerran kuulin nyt et tuo streptokokki- näyte pitäis ottaa noilla viikoilla=), multa otettiin vasta kun synnytys oli jo käynnissä ja yksi kaveri ei edes tiedä että siltä sitä olis otettu. Taidatkin olla seuraavana lähdössä synnärille, toivotaan ettei menisi yli ainakaan paljoa. Millä rv Eve syntyi?
Mä en yhtään muista mitä muuta piti kommentoida. Pää ihan sekaisin kun joutunu herään neuvolan takia pari tuntia normaalia aiemmin. Neuvolassa oli kaikki ihan ok. Painoakaan ei ollu tullu sitä pelkäämääni 5kg lisää. Verinäytteet otettiin tällä kertaa mun lisäksi myös mieheltä sen jonkun vasta-aineen vuoksi. Sain siihenkin jonkun verran selvyyttä (tähän asti kun oikeastaan kukaan ei selkokielellä ole asiaa kommentoinut). Vasta-ainetta on ainoastaan vähän joten vielä ei ainakaan mitään toimenpiteitä tarvita. Niitä tosin seurataan joka neuvola käynnillä jos ne yhtäkkiä pomppaavatkin korkeiksi. Lähinnä suurimmat riskit olisivat suuret vuodot synnytksen yhteydessä mun osalta ja kait tiiviimpi seuranta. Kiva kun en ajatellu viettää tällä kertaa sairaalassa viikkoa. Ilmeisesti myöskin se että sain viime synnytyksen jälkeen verensiirron vaikuttaa nyt noihin vasta-aineisiin.
Edelleen olo on kuin ei raskaana olisikaan. Maha tosin tuntuu välillä raskaalta. Maha on myös sen kokoinen et ei pitäis olla epäselvää et raskaana ollaan. Tosin kaikki on katsojan silmästä kiinni kun viimeksi eräs tuttu ei huomannu et oon raskaana vaikka la oli neljän päivän päästä=)). Liikkeet on tuntunu jo rv 13 asti ja pari päivää sit mies tunsi liikket mahan päältä. Neuvolan täti kun kuunteli sydänäänet niin totesi hänkin että tuntee liikkeitä, eli ei siis ainoastaan meidän kuvittelua. Poitsu alkaa taas protestoida mun tietokoneella istumista joten pakko kai mennä viemään se potalle.
Palaan pikapuoliin T: Viivioskari rv 17+4
se streptokokki homma on mun käsittääkseni toukokuussa tullu käytännöksi koko suomeen, en kyl ihan täysin varma mut niin ymmärsin. :)
Eve syntyi 41+1, et sen perusteella terkka sanookin et kun eka meni yli niin toisella on myös taipumus mennä yli.. Mutta kuulemma poikkeuksiakin on, ja mä haluaisin olla poikkeus. ;) Oon kuitenkin taas yrittäny asennoitua että yli mennään, ei tuu sit ens tiistain jälkeen niin vaikeeta..
Mitäs Viipulille kuuluu, eikös la ollut jo viime viikolla?
Bejpi ja Poju 39+0 tj 7 :)
Terveiset etelän lämmöstä, tasaisesti oli +35 - + 41 varjossa eli palella ei tarvinnut. Nyt totutellaan arkeen kotona ja pitäisi alkaa pikkumiehen huonetta laittamaan kuntoon ja maalaamaan kun enää 12 vkoa aikaa... kääks:(
Oikein paljon onnea NapNap ja Tikru!=) Pitääpä käydä nassukirjasta kuvia katsomassa josko sieltä löytyisi:)
Täällä kaikki hyvin, eikä tietoakaan että olisi raskaana ellei jalka tunkisi välillä masusta ulos;) Mahallaan pystyi hyvin auringossa maata eikä selkäkään olelainkaan kipeä kuten esikoista odottaessa. Kerrassaan hyvä olo!! Pitää kputtaa puuta että jatkuu näin..
Tulen paremmalla ajalla kirjoittelemaan enemmän, kunhan saadaan laukut purettua ja kaikki paikoilleen. Nyt laittamaan väsynyttä matkustajaa nukkumaan kun yöllä tultiin kotiin ja unet jäi vähiin.
Jennille tsemppiä huoneen järjestelyyn, meillä sama edessä kun yksi ns. vierashuone on täynnä tavaraa eikä oikeastaan tilaa löydy niille mistään. Ja sinne pitäisi saada uusi tulokas asumaan kohta...
Tässä tänään otettu masukuva eli rv26+4
ps. Kuka päivittää listaa, voisi muuttaa mun vanhan nickin takaisin kun se alkoi toimimaan ja uusi ei toimi.
Aurora rv26+4
Eli pitää mun vissiin ruveta tätä pinoa elvyttämään, kun alkaa uhkaavasti näyttää siltä, että "kaikki muut" tonskat jo kohta jakaantuu ;) Tai ainakin mä jään tänne sit lopulta yksin, jos ei uutta verta ala ilmaantua =)
Onnea vielä tätäkin kautta jakaantuneille, vaikka naamakirjassa onkin jo onniteltu ja tuoreita kuvia nähty! Suloisia ovat kaikki nuo pienet "pötkylät" ;) Ihan meinaa vauvakuume iskeä ;) Ai juu, mut mähän oonkin jo valmiiks raskaana :)
Eli omaa oloa kuvaa kyllä hyvin, että melkein voisin unohtaa olevani raskaana, mitä nyt "sivistyneemmät" housut meinaa alkaa kiristää mahan kohdalta. Liekö sitten syynä jäätelöt ja muut kesäherkut... ;) Onneksi näin kesälomalaisena ei tarvii kauheesti pukeutumisasioissa stressata, eikä "pukeutua" sen ihmeemmin! Liikkeitä en vielä ole tuntenut, vaikka kovin oon koittanut välillä kuulostella ;) Tosin Ainosta tunsin vasta tosi myöhään, joskus rv 20 jälkeen reilusti, mutta neitihän oli sitten loppujen lopuksikin niin pikkuinen, että ihmekös tuo. Silloin oli myös istukka etuseinässä lisävaimennuksena, nyt kyllä sanoivat 1. ultrassa, että takaseinään se näyttäis asettuvan tällä kertaa. Hyvä niin, jos vaikka sit noita liikkeitäkin pian tuntis. Seuraava neuvolakin on vasta joskus syyskuussa, sitä ennen olis elokuun lopulla rakenneultra. Että ei turhan tiuhaan mitään kontrolleja täällä, ei vaikka tosiaan eka raskaus ei sit loppuaikoina mennytkään "ihan putkeen". Jotenkin kuvittelisin, että seuraisivat sen vuoksi nyt tarkemmin, mutta ei ainakaan toistaiseksi siltä näytä... Tiedä sitten, jos loppupuolella?
Sen verran ajattelin tässä ehkä jo kesällä valmistautua vauvan tuloon, että voisin ottaa ja "siivota" rattaat esikoisen jäljiltä :) Vaikka periaatteessa nuo kärryt onkin yhä Ainon käytössä, mutta aika harvoin niitä nyt käytännössä tarvitaan. Leikkipuistoonkin mennään nykyisin kävellen tai sit Aino "ajaa" (= istuu kyydissä ja joku työntää) pyörällään. Ens kesänä saa kyllä Ainokin luvan oppia itse polkemaan, niin että päästään vauvan ja Ainon kanssa kulkemaan! Rattaista (=yhdistelmistä) pitäis irrottaa ja pestä kaikki kankaat ja runkoakaan ei oo tässä liki kolmen vuoden käytön aikana kertaakaan kunnolla pesty... Saattais tuota käyttöikääkin pidentää, jos pesis välillä ;)
Nyt kuului Aino the äitiriippuvinen heräävän päikkäreiltä yläkerrassa. Ja hätyyttelee iskää vaan pois... Olenpas mä taas "korvaamaton" :p
t. Ope rv 15+4 ja Ainokainen 2v 9kk
Eli ei tarvinnutkaan odotella elokuulle, poika syntyi perjantaina 17.7 rv 39+3 klo 22.07. Painoa oli 3670g ja pituutta 52,5cm. :)
Äsken tultiin kotiin, Poju vaikuttaa hyvin rauhalliselta tapaukselta. Syö ja nukkuu vaan.
Tulen huomenna kirjoittelemaan synnytyksestä!
Bejpi ja Poju vajaa 3vrk
Paljon onnea Bejpille, hyvän kokoinen poitsu oli vaikka vähän ajoissa tuli:) Tulehan kertomaan lisää synnytyksestä sekä arjesta sisaruksen kanssa, kokemukset mustasukkaisuudesta ja sisaruksen suhtautumisesta yms kiinnostaa aina...
Ope, mustakin tuntuu että kaikki on jo niin pitkällä ja pino hiljenee, mut ainakin mä vielä täällä pinoa kasvattelen kolmisen kuukautta:) Onkos kaikilla enskoilla jo kohta se tonska sit kainalossa muka?!
Aurora rv26+6
Kukaan ei ole pariin viikkoon kirjoitellut, aika hiljaista on. Toivottavasti vain kesälomien tuomaa hiljaisuutta, olis niiiiin mukava käydä lukemasssa kaikien kuulumisia!
Naulla oli mukavia ultrakuuulumisia, nyt pojan vaatteita vain ostelemaan;) Kyllä nykyään on vaikea löytää neutraaleja vaatteita, on joko niin rimsua ja röyhelöä tai sit oikein " äijämäisiä ".
Täällä ei kummoisempaa, pe taas neuvola. Saas nähdä vieläkö valittavat painon noususta kun viimeksi sain satikutia liiallisesta painonnoususta:( Tulen kertomaan kuulumiset sitten..
Hyviä vointeja ja aktivoitukaahan,
Aurora rv 29+1