Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ärsyttävä, vai otanko nokkiini turhasta?

Vierailija
01.07.2009 |

Olimme menossa sukujuhliin yhdessä appivanhempieni kanssa. Olimme sopineet, että he tulevat meidän kyydissä, koska autoomme mahtui ja meillä on ilmastointi. Kun lähdön hetki tuli, anoppi ilmestyi autoon ison eväskassin kanssa, jonka hän oli tehnyt lapsille. Hän ei ollut ilmoittanut kassista mitään miehelleni tai minulle, joten minullakin oli tietysti matkaeväät lapsille pakattuna. Kiukusta puhisten jätin oma kassini kotiin, mutta en millään jaksanut ymmärtää anopin toimia. Kumpi meistä on lasteni äiti? Miksi ihmeessä hän ei etukäteen ilmoittanut tekevänsä eväskassia? Se olisi käynyt minulle hyvin, jos olisin tiennyt asiasta etukäteen. Minulle tuli asiasta mieleen, että anoppi ajatteleee minun olevan niin luuseriäiti (mitä en suinkaan ole), että en edes lapsilleni eväitä osaa ottaa, joten hänen täytyy. Suutuinko turhasta?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on aivan sekopäisiä ihmisiä!

Suuttua anopin tuomista eväistä....mä en oikein usko että anoppia kyrsii sun koulutus vaan ihan muut piirteesi....

Vierailija
22/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa tuohon otitko turhasta nokkiisi ja senhän vain sinä itse tiedät, kun asiaa mietit.

Mutta, meillä ainakin anoppi aina kun tekee jotain niin ajattelee aina myös muitakin eikä vain itseään.

Eli jos meillä olisi vastaavanlainen tilanne automatkalle, niin anoppi ajatellut, että ottaa itselleen ja miehelleen eväät matkaan ja ei halua toisille tulevan siitä pahanmielen, kun itse syövät eväitään vaan ottavat niin, että kaikki paikalla olijat saavat. Kuten lapsilla yleensä on tapana, niin muiden kuin omat eväät näyttävät/maistuvat paremmilta :) Tai ainakin näin meidän lapsilla, aina :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo iäkkäämpi, ja sellainen "ruualla passaaja" aina. Olen jo oppinut että hän tuo aina tuliaisia, ruokaa nimenomaan. Esim. lapsemme synttäreille tuo usein esim. ison läjän vataleivottua pullaa, tai kuivakakkuja, tai piirakkaa tms..ilman että on pyydetty siis. Viimeksi toi meidän kaksi piirakkavuokaa takaisin(olivat jääneet heille viime reissulla), eikä niitä tietenkään tyhjänä voinut palauttaa vaan oli kinkkupiirakat tehtynä niihin ;)

Tiedän ettei ainakaan hän tee tätä missään nimessä loukatakseen, vaan se on vain hänen tapansa osoittaa välittämistä. Liiallisuuksiin menee monesti, mutta onneksi on pakkaset keksitty ja puolestani saa tehdä kun kerran haluaa..

Piti jossain vaiheessa toppuutellakin (tai mies hänelle sanoi) että esim. kun lapsen päiväkodissa on "isovanhempien päivä", sinne ei ole tapana viedä kassikaupalla ruokaa..lapset saa kyllä ruokaa päiväkodista. Ekalla kerralla lapsen lokerossa oli pussikaupalla omenaa, banaania, karkkia.. ;D

Mutta tunnen siis anoppini ja olen varma ettei hän tätä pahuuttaan tee.

Sinun tilanteestasi en osaa sanoa tietenkään, mutta veikkaisin että on kyse vähän samanlaisesta ilmiöstä teillä..

Ymmärrän harmituksen jossain määrin, mutta en tekisi asiasta numeroa vaan kiittäisin kauniisti eväistä kuitenkin.

Vierailija
24/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eväät. Mä en ainakaan anna kenenkään syödä autossa koskaan. Vaikka se mun autoni on 15-vuotias ja umpiruosteessa. Mut autossa ei nyt vaan syödä, eikä sohvalla, koskaan.

Me reissataan sillä periaatteella, et rahalla saa. Evästä ostetaan matkan varrelta jos tarvii, aina on joku abc-asema auki.

Mua ärsyttäis eniten se, et ensin ressaan ettei mikään pilaannu ja mahdollisesti sit kukaan ei edes syö niitä eväitä.

Miehen mielestä pitkällä ajomatkalla vois pupeltaa karkkia (olettaa, että se pysyy paremmin suussa & poissa penkiltä kuin muu eväs) mut mä olen kieltänyt senkin sill äperusteella, ettei lasten tarvii pitää sokeria suussaan puolta päivää.

Eli mä ymmärrän ap:ta. Mun anoppi tuo kans aina tullessaan jotain, ihan kun meillä ei olis. Ja on vuorotellen kaupan pullaa tai itse leivottua.

Vierailija
25/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun tosin niihin ihmisiin, jotka ärsyyntyy joka asiasta jonka anoppi sanoo tai tekee.

Johtuu siitä, että olen, kuten ilmeisesti myös ap, koulutettu ja työssäkäyvä. Anoppi puolestaan on jättänyt oman ammattinsa ja omistautunut vuosikymmeniksi pelkästään lapsille ja kodinhoidolle. Hän ilmeisesti tiedostamattaan pitää meidän valintojamme huonoina, ja tekee "kiltteyttään" juuri tuollaisia samanlaisia tempauksia.

Kerran esim. hän oli päivän hoitamassa toipilaita lapsia meillä, itse olin töissä. Kun tulin kotiin, hän oli leiponut lasten kanssa "että äiti saa sitten kun tulee väsyneenä töistä". Oli ottanut oman jauhopussinkin mukaan "kun ei tiennyt, onko teillä kaapissa vehnäjauhoja" (!). Päällepäin ihan kaunis ele, mutta minä koin sen syytöksenä. Näitä tilanteita on tullut lukemattomia.

Vierailija
26/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi elämän tilanne viime lauantailta! Haluaisin jonkun järki-ihmisen kommentin, koska itseäni asia otti rankasti aivoon. Ap.

Kaipaat todellakin jonkun järki-ihmisen kommenttia, koska itse olet siitä kaukana. Säälittävä yritys!

Vierailija
27/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemämme matka oli 2 h, johon ei oikeastaan eväitä olisi edes tarvittu. Lapset (3 kpl) olisivat jaksanaat matkan ihan hyvin ilmankin, mutta ajattelin tehdä jotain pientä mukaan ajankuluksi. Anopin eväsmäärällä puolestaan olisi ruokkinut koko armeijan. Tiedän, että hän ei tehnyt eväskassiaan todellakaan ilkeyttään, mutta mietin myös, että naisena sitä voisi tulla mieleen, että ottaako lasten äitikin eväitä mukaan. Itse ainakin luulisin, että olisin miettinyt asiaa. Siksi minulle tuli mieleen, että ajatteleeko anoppini minun olevan pelkkä huithapeli, joka ei osaa edes lapsistaan huolehtia, vaan hänen täytyy. Minua joka tapauksessa asia loukkasi. Taidan olla ainut, joka kokisi näin?

Ap.

Vierailija
28/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaahan se on että huolehtii lapsista ja tuommosia ne mummit on.

Sääliksi anoppisi jos olet noin herkkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme