*****TAMMIKUUN TÄHDET***** päivitys ja uusi pino
*Elisabet_B.........26.12.2009....Jorvi
*Larubia............02.01.2010....Jordania
*Ankka..............02.01.2010....
*Anan...............04.01.2010....Israel
*Kolmosmuru.........05.01.2010....Naistenklinikka
*Sognatore79........07.01.2010....OYS
*Jennuli-81.........11.01.2010....Hyvinkää
*sirusade...........13.01.2010
*Ope01..............14.01.2010....TYKS
*Elli...............16.01.2010
*kesäheinä..........16.01.2010....TYKS
*Äitsyliini.........16.01.2010....Naistenklinikka
*Mmamma.............18.01.2010....
*Hömelö.............18.01.2010....KYS
*aLmA77.............19.01.2010....P-KKS
*Tiivi-Taavi........28.01.2010
*Minsku.............28.01.2010....KHKS
*vauva-10...........31.1.2010.....TAYS
*Lapsirakas85.......
*TätiVihreä.........
Kommentit (31)
oli tänään, ja kaikki mitä pystytään näillä vkoilla toteamaan, näytti hyvältä. Pieni sätky siellä mennä räpisteli, ja tuntui hyvältä nähdä se omin silmin. On viime päivinä ollut niin epätodellinen olo tämän raskauden suhteen, kun kaikki kuitenkin pyörii esikoisen ympärillä. Melkein syyllinen olo, kun tuntuu, ettei tätä uutta tulokasta valmiiksi palvo ja odota samalla tavalla kuin ensimmäistä.
Maha on SUURI, äitiysvaatteet jo käytössä. Säälittävää, mutta minkäs teet... Alkaa kyllä tuntua, että suurin osa vatsasta on pelkkää ilmaa, mies on aika kovilla kanssani... mitenkä se lähtikään niin kevyellä askeleella viikonlopun viettoon n. 17 miehen kanssa samaan mökkiin, ei taida siitäkään porukasta olla vastusta pierukisassa ;). Tiukkoja vaatteita ei voi käyttää, kun ne päällä heti näkee raskauden tilan, ja sitten kun laittaa jotain löysää päälle, niin maha tulla pömpsähtää näkyville kiristäen paidan/mekon etumuksen kuin paremmankin telttakankaan. Hah salailulle siis, mutta onneksi aletaan olla jo hyvillä viikoilla.
Josta tulikin mieleeni, että syvimmät pahoitteluni kesäheinälle. Todella surullisia uutisia. Voimia loppukesään, toivottavasti pääset kohta odottamaan omaa pientä nyyttiä.
Jennuli, olet ihana! :)
Se joka päivitteleekään listoja, voi lisätä minulle la 17.1. ja synnytyssairaalaksi Jorvi.
Äitiysvaatteista: oikeasti, onko Lindexiltä loppuneet äitiysvaatteet?? Uskomatonta! Onneksi on aika paljon tullut hamstrattua edellisessä raskaudessa noita vaatteita, mm. äitiystalvitakki jäi viimeeksi melkein käyttämättä, kun poika syntyikin niin aikaisin. Nyt olisi paras päästä sitäkin käyttämään. Voi naiset, kohtalotoverit, takin metsästäminen on kovaa hommaa, varautukaa hyvissä ajoin... Tissit palelee jo syyskylmien ajatuksesta, eikä sitten naurata kun takit ei enää mene kiinni.
Joku kyseli äitiysvaatemerkeistä. Itse tykkään kovasti MissyMomin vaatteista, olen kyllä ostanut ne joita omistan käytettyinä, ja ne vanhat mallit on mielestäni aikas ihania. Uutta mallistoa kävin netissä katsomassa, eikä ne mielestäni olleet kovin paljon kummoisempia tällä kertaa kuin ne, mitä saa H&M:ltä tai Stockalta.
Nyt taidan mennä nukkumaan, kun poika kuitenkin huomenna herättää jo hyvissä ajoin. Kauniita unia siskokullat!
TätiVihreä (ent.Vihreä) ja Sätky 11+5
Nikin La on siis 22.1.2010
Otan osaa suruusi, sinä joka menetit pikkuisesi..jaksamista paljon! Ja toivotaan, että tulet raskaaksi pian uudelleen..
"Kiva" kuulla, että on myös muita "jättimahoja" näillä viikoilla...
Täällä minä yömässäilen...kuvottava olo on ohi, mutta nälkä vaivaa koko ajan...raskausaknekin pukkaa taas, eikä sille mitään voi, olen hyväihoinen muuten..ekassa raskaudessa tuli raskausakne kans...
Olen saanut tosi paljon ähousuja lainax, ja omia vanhojakin oli jonkun verran..polarn@pyretistä tekis mieli ostaa joku äippävaate syksyksi...
mulla siis ollu ähousut päällä jo ihan plussauksesta, turvotus oli jo kova silloin..
kauniita unia kaikille!
On viime päivinä ollut niin epätodellinen olo tämän raskauden suhteen, kun kaikki kuitenkin pyörii esikoisen ympärillä. Melkein syyllinen olo, kun tuntuu, ettei tätä uutta tulokasta valmiiksi palvo ja odota samalla tavalla kuin ensimmäistä.
mulla on ihan samanlaiset fiilikset tämän uuden tulokkaan suhteen. Esikoinen on semmoinen menijä, etten meinaa muistaa välillä, että mahassa on se toinenkin. Tai muistan kyllä, mutta ultrasta huolimatta välillä ihmettelen, että onko tää nyt edes totta. Vaikka onnessani olen ja ollaan koko porukka, mutta fiilikset on tosiaan ihan erilaiset kuin viime kerralla.... ilmavaivojen suhteen mä (sekä mieheni) ollaan kyllä päästy vähemmällä tällä tokalla kierroksella.. vaikka turvotusta tuntuu olevan ihan hirveästi.
Esikoiselle vauvauutinen on kerrottu, mutta ei oikein alle 2-v vielä sisäistä juttua. Aina kun puhutaan pikkuveljestä tai -siskosta tuo vaan näytille räsynukkensa, jonka nimesin Pikkuveljeksi muutama kuukausi sitten... olisi kai pitänyt ennakoida tilanne vähän paremmin ja keksiä muu nimi :)
eli pitäkää minutkin listoilla.
Kesäheinälle haluaisin toivottaa paljon voimia ja onnea uudelle yritykselle heti kun sen aika koittaa.
Jännitystä piisaa kun huomenissa on np-ultra. Hömelö vielä kertoi että kysillä on 4d joten jännittää vielä enemmän, käsittääkseni sillä näkee ihan erilailla! Synnytyspaikkana siis kys, sen voi päivittää listaan.
Huonovointisuus on menossa ohi eikä enää niin paljo väsytäkkään, mutta vaatteet ne vaan kiristää. Täytynee mennä vaateostoksille piakoin. Tekisi myös mieli jo ostaa jotain vauvan vaatteita ja aina väkisillä kaupoissa pää kääntyy pienten potkupukujen suuntaan. Toistaiseksi mitään ei vielä mukaan lähtenyt :)
Kuinka moni on miettinyt haluaako tietää sukupuolen etukäteen? Meillä mies haluaa mutta itse en vielä oikein tiedä.
Vihdoin pääsin kirjautumaan kotoakin. Lomaa täällä vietellään ja onneksi pahoinvointia ei juurikaan ole. Maha kasvaa silmissä ja painoa on tullut jo 4 kiloa. Kauheeta, mitenkähän paljon sitä on raskauden lopussa. No en jaksa ajatella asiaa.
Pahoittelut Kesäheinän ultrakuulumisista.
Kesän jatkoa kaikille.
kolmosmuru 13+5
*Ankka..............02.01.2010
*mussukka76.........07.01.2010
*Dizzy..............13.01.2010....K-HKS
*LissuMS81..........14.01.2010....K-PKS
*laurra2............15.01.2010
*Elli...............16.01.2010....KYS
*TätiVihreä.........17.01.2010....Jorvi
*Mmamma.............18.01.2010
*Niki...............22.01.2010
*Lapsirakas85.......
*Ciira..............
*Ankka..............02.01.2010
*mussukka76.........07.01.2010
*Dizzy..............13.01.2010....K-HKS
*LissuMS81..........14.01.2010....K-PKS
*laurra2............15.01.2010
*Elli...............16.01.2010....KYS
*TätiVihreä.........17.01.2010....Jorvi
*Mmamma.............18.01.2010
*Niki...............22.01.2010
*Oiska..............29.01.2010....TAYS
*Lapsirakas85.......
*Ciira..............
Iltapäivää tammimasut!
Nyt on ultra ja neuvolalääkäri takana, kaikki oli kunnossa. Laskettu aika muuttui (taas) ja on nyt sitten 15.1. Niskaturvotus oli vaan 0,7mm, pää-vartalomitta 64,9mm ja liikkeet normaalit. Yrjö-Pirjo oli siestalla ultran aikaan ja kätilö joutui masua kovasti heiluttelemaan, että saatiin tarvittavat mitat.
Olipa mielenkiintoista kun ammattilainen otti verikokeen, ei kestänyt kuin hetken ja yhdellä yrityksellä, eikä reikä vuotanut juuri lainkaan, mistään törkeistä mustelmista nyt puhumattakaan. Eli tästä päätellen mun suonet on ihan löydettävissä, edellinen katastrofi vaan menee sen bimbo-terkan piikkiin...
Lääkäri oli sitä mieltä että jos taas tulee sellainen vuorokausi ettei mikään pysy sisällä niin pitää mennä päivystykseen tiputukseen :/
Paino siis tullut sen viitisen kiloa alas ja verenpaineenkin alapaine 10 pykälää, mitäköhän sekin tarkoittaa...? Nyt oli siis 128/75, mutta musta se on vielä ihan hyvä, eikö vaan?
Kohdunsuu oli kiinni, sydänäänet sai hyvin kuuluviin vaikka mulla on istukka edessä. Nyt vaan odottelen sen pari viikkoa niitä veriseerumin tuloksia.
*Elli*: mekin halutaan tietää sukupuoli etukäteen. Tai siis miehelle taisi olla ihan sama, en saanut mitään mielipidettä asiaan, mutta itse haluan tietää :)
*Kesäheinälle* voimahali synkkiin päiviin, toivottavasti selviät lyhyellä vuodolla ja suunnattua ajatuksia taas jossain vaiheessa eteenpäin.
Jennuli 12+4
Ellillelle: Synnytän kys:llä mutten käy siellä asti lääkärissä käyn lähempänä täällä 80kilsaa toisessa suunnassa kysistä, samoin myös neuvola käynnit on täällä omalla paikkakunnalla.
Oliko muuten kys:ssä 4d ultra (varmaan oli) vai ollaanko me täällä peräkylällä niin onnekkaita että meillä on vaan sellanen(hehheh)?
Me ei haluta teitää sukupuolta etukäteen, me vaan arvaillaan ja kaks kertaa on menny jo nappiin. Sillonkun ootin poikaa maha oli tellainen pysty ja kapee.en oksennellu eikä pahaa oloa ollut kuin nimeksi. Sillonkun ootin tyttöö maha oli tosi matalalla ja tosi levee "pallo". Oksentelin ihan jatkuvaan ja pahaolo oli sanoinkuvaamaton. Kummassakin veikattiin noin puolestavälistä sukupuolta ja oikein meni molemmilla kerroilla. Ja nyt ois taas tarkoitus arvuutella jos pahaan oloon on luottaminen niin tää on poika koska oon vain oksentanut kaks kertaa ja pahaa oloa on ollut tosivähän ja siihenkin on auttanut se että olen syönyt jotain.
Torstaina meen käymään neuvolassa kuunnellaan sydänäänet että pikkunen on vielä siellä.
Ciira: Mullekin tullut varmaan ainakin 3-4kg jo... minäkin olen sit varmaan valas lopussa ;D Syön kyllä kuin hevonen koko ajan. Päätän aina, että syön sen ja sen verran, mut minkäs teet, kun maistuu niin hyvälle, että lisää pitää ottaa ;D Olevinaan kun on hyvä syy syödä "vapaasti".
Meillä olis tänään eka ultra ja jännittää kamalasti... oireet aika minimissä (omasta mielestä), kun kuvotus sun muut loppuneet. Ainoa, että maha on turpeessa ja verenpaineet aika alhaalla (99/67 alimmillaan mitattu). Mies totesi just tänä aamuna, että "niin...oisko se oire, että oot ollut raskaana 12 viikkoa" :D :P
Olevinaan välillä iltaisin tuntuu, niin kuin jotain liikettä masussa tuntuis, mut tuskin ne vauvan liikkeitä on... suolisto varmaan vaan. Ummetus vaivaa aika ajoin, joten sekin vaikuttanee? Olen joutunut ostaa niitä vauvan luumusose-purkkeja nyt välillä, kun Activiajogurtit ei enää auta. Tietty voishan sitä tavan luumujakin ostaa, mut noi soseet vaan helpommin tarttuu kaupasta mukaan :)
Yritän muistaa tulla kommentoimaan tännekin, miten ultra meni. Yahoon listalle kirjoittelen ainakin. Jos muuten olette siellä, niin muistakaahan ESITELLÄ ITSENNE... Siellä on nyt meitä 27, mutta vain 17 esitellyt itsensä :) Ja uudetkin tervetuloa osoitteeseen: http://groups.yahoo.com/group/TammikuunTahdet2010
päivittää mukaan. Koitan saada aikaiseksi kirjoitella!! =)
Eli LA on 14.01.2010 ja synnytyssairaala K-PKS.
Terkuin,
Lissu (ent. nimimerkki Lisbet81), rv 12+1.