Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan syke 150 rv 26, miten muilla?

07.04.2006 |

terveydenhoitaja totesi, että meinaa itsekin hengästyä... kysyin, että onko kuitenkin normaali syke ja totesi että ok. Merkkasi kuitenkin sen oikein ylös neuvolakorttiin mikä mua jäi huolestuttamaan, aikaisemmin ei ole mitään ylös kirjannut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tavallisin vaihteluväli on 120-170 ja piikkejä molempiin suuntiin voi tulla helposti. Eli 150 on ihan tavallinen ja hyvä lukema. Neuvolakorttiin ei aina lukemaa merkata (riippunee monista seikoista), itsellänikin vain kahdesti on numeromerkintä tehty. Eli se ei tarkoita että pitäisi olla huolestunut. " Meinaa itsekin hengästyä" oli varmasti vain huoleton heitto, puolihumoristinen. Saman suuntainen sanominen, kuin mitä on puheet siitä, että tulee ihan hiki kun katselee muiden työntekoa.

Eli huoli pois :)

Suippo rv 26 myös

Vierailija
2/3 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan syke on n.2x oma syke ja normaaliksi tosiaan katsotaan tuo jo mainittu 170. Vauvelisi on vain viuhtonut just mittausta ennen tai mittauksen aikana ja siitä pulssin nousu.

Mulla neuvolassa rv26+5 vauvan syke 145 ja siinä pyörinyt 140-160 koko raskauden ajan. Mulle on merkattu sykeluku nla-korttiin joka kerralla eli todennäköisesti aika th-kohtainen seikka tuo merkkaaminen. Musta ainakin on kiva tietää mitä se on aina kulloinkin ollut. Meillä mies melkein hätääntyi, että " miksi se on noin nopea? Onko sillä joku hätä?" Ajatteli siis, että vauvan sykkeen kuuluisi olla yhtä nopea kuin aikuisen.. :) Meille kun vasta eka tulossa.

A. rv28+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli samoissa mennään