Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

no osaako teidän 5v soittaa hätänumeroon jos

Vierailija
30.06.2009 |

on tarvetta? toivon että meidän tyttö osaa mutta toivon myös että ei ikinä tartte sitä tehdä. Kerrottu on, ja hän tietää numeron.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityislapsi

Vierailija
2/8 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole opetettu kännykän käyttöä vielä ollenkaan, juttelee kyllä mummojen kanssa mutta minä aina soitan. Ei ole tullut kyllä vielä mieleenkään opettaa... pitäisköhän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että hätätilanteessa unohtaisi, miten kännykkää käytetään. Tietää kyllä numeron ja vihreän luurin ja sen mitä pitää sanoa puhelimessa ym.

Paremmin on mennyt perille ohje, että jos äidille ja/tai isälle sattuu jotain niin että pitää saada apua niin heti johonkin naapuriin (jotka tunnemme kaikki) soittamaan ovikelloa ja pyytämään apua.

Vierailija
4/8 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö täyttää syksyllä 5v. Meillä on vielä lankapuhelinkin olemassa. Lankapuhelimen alla on lappu jossa lukee isolla 112 ja piirrettynä ja väritettynä luuri mistä pitää puhelimessa painaa. Alla lukee tytön nimi, ikä, osoite. Eihän hän osaa lukea, mutta osaa luetella kirjaimet ja numerot. Ollaan harjoiteltu, vaivihkaa nypätty johdot puhelimesta irti ja sitten äiti on hätäkeskuspäivystäjä Hello kitty puhelimessa ja tyttö naputtaa oikeasti luuriin oikeat numerot ja vastailee kysymyksiin mitä esitän. Esimerkkinä ollaan käytetty että äitiä puri ampiainen poskeen eikä äiti pysty puhumaan.

Lähin naapuri asuu yli 3km päässä niin naapuriin on aivan turha lasta ohjata. Toivotaan että leikin varjolla jotain on päähän tarttunut, jos joskus käy niin että aikuinen onkin avun tarvitsija.

T.Keski-suomalainen

Vierailija
5/8 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kannattaa kerrata asia lapsen kanssa, niin että hän kertoo, mitä tekisi ja korjataan virheet.

Vierailija
6/8 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kännyaikana on lapsia jotka eivät osaa puhelinta käyttää. Itse olen osannut puhelinta käyttää 5-vuotiaana, ellen jopa aiemmin. Oli sellainen ihana "veivattava" puhelin. Mutta eipä ole tulut omalle lapselle opettettua puhelimen käyttöä. =( Tarviikin aloittaa heti huomenna.

Vierailija
7/8 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme usein puhuneet asiasta, mutta olen myös sanonut, että naapurista voi myös hakea apua.

Vierailija
8/8 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numeron tietää, mutta epäilen että esim. osoite unohtuu hätätilanteessa.

Muistaa kyllä, että aina voi pyytää keneltä tahansa aikuiselta apua ja soittaa vaikka naapurin ovikelloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi