Mä sitten ihmettelen tätä pääkaupunkiseutua ja sen joitakin asukkaita!
Mutta opinnot ovat vielä kesken, joten en pääse poiskaan. Pakko silti sanoa, että joku joillakin syntyperäisillä stadilaisilla on niksahtanut päässä kun ihan estottomasti haukutaan ohikulkijoita.
Esim. Kävin Stockalla ja siltä ulos lähtiessäni joku vanhempi rouva alkoi huutaa (!) minulle, että käytin poistuessani väärää ovea. Kun Suomessa on kuulemma oikeanpuoleinen liikenne niin keskimmäisestä ovesta ei saa kulkea. Olin niin äimistynyt, etten osannut vastata tähän ryöpytykseen mitenkään. Oli vielä varhainen aamu, joten muita kulkijoita ei ollut kuin minä ja tämä ko. rouva. Jäin Espalla vielä punaisiin valoihin, ja sen ajan rouva jatkoi papatustaan.
Seuraavana aamuna sain kimppuuni asematunnelissa jonkun tuote-esittelijän, joka kiroili perääni kun en pysähtynyt kuuntelemaan hänen jaarituksiaan. Minulla oli kiire töihin, joten aikaa ei valitettavasti ollut. Mietinkin, että mitähän mun otsassa oikein lukee kun sitä saa säännöllisesti paskaa niskaansa ihan vaan kävellessään? Mulla on nyt niin kova koti-ikävä :(
Kommentit (47)
Sun huikean laaja otos kertookin sen että lähes kaikki pääkaupunkiseutulaiset on samanlaisia.
Tiedoksesi että suuri osa pääkaupunkilaisista on tänne jostain maalta tai muuten vaan muualta päin Suomea kömpineitä.
Tän on pakko olla provo.
Sun huikean laaja otos kertookin sen että lähes kaikki pääkaupunkiseutulaiset on samanlaisia. Tiedoksesi että suuri osa pääkaupunkilaisista on tänne jostain maalta tai muuten vaan muualta päin Suomea kömpineitä. Tän on pakko olla provo.
Avausviesti on nyt taas tyypillinen "haukutaan Helsinki ja helsinkiläiset" viesti. Ei siinä muuten olis mainittu paikkakuntaa.
Ei ole mitään vikaa siinä, että osasta teistä Helsinki on maailman paras paikka asua MUTTA minusta on silti mielenkiintoista miten teistä vastaajista vain muutamat tunnustavat tämän rautatieaseman liepeillä olevan ihan aidon ongelman olemassaolon.
On kerjääjiä, muita rahan ja röökin pummaajia, hihoihin tarraavia mustia "hurmureita", juopuneita ja rääväsuisia teinejä ihan loputtomiin. Minusta olisi ihan syytä miettiä kuinka junalla päivittäin kulkevien työmatkalaisten elämä olisi vähän miellyttävämpää. Minusta ei nimittäin ole ok, että saa töihin kulkiessaan kuunnella jos jonkinlaista avautumista. Se ei sitä alkavaa päivää ainakaan paranna.
t. ei stadilainen mutta helsinkiläinen silti
joskus ihmetellyt, mutta onneksi nyt ei tule ne ikävät esimerkkitapaukset mieleen. Päinvastoin viimeisen viikon ajan on tullut tosi ystävällisiä ihmisiä stadissa vastaan, että hämmästyttää. Suurin osa on aloittanut keskustelun tervehtimällä 7kk ikäistä poikaani. Osa on ollut hieman maistissa ja osa selvinpäin. Ulkoillessa vaunujen kanssa kävin vieraassa kaupassa, jossa oli hieman hankalat ovet ja poistuessani kaupasta reilusti edelläni mennyt nuori mies jäi pitämään meille ovea auki. Rautatieaseman ympäristö on/oli rasittavaa aluetta mennä läpi päivittäin, kun olin keskustassa töissä. Täytyy vaan ummistaa silmät ja korvat näiltä tietyiltä päivittäin kohdattavilta henkilöiltä. t.Stadissa syntynyt, mutta muuallakin asunut ja viihtynyt. JK Stockan mummot on käsite, joka saisi löytyä wikipediasta, jos ei jo löydy...
ja siitä jatkan junalla valimolle. Ikinä ei oo kukaan roikkunut mun hihassa, joskus on joku ehkä jotain pummannut, tupakkaa tai kolikoita mutta en anna ja ihan olen rauhassa saanut jatkaa matkaa. Ikinä ei oo kukaan tullut mulle avautumaan ja muuta vastaavaa. Mä todellakin kävelen sen matkan muutamassa minuutissa, niinkuin sadat muutkin töihin menijät, en mä lorvi asemalla, ehkä pitäsi sitten tehdä niin, vasta sitten ehkä pystyn sanomaan että Helsingissä on kurja liikkua.
joskus ihmetellyt, mutta onneksi nyt ei tule ne ikävät esimerkkitapaukset mieleen.
Päinvastoin viimeisen viikon ajan on tullut tosi ystävällisiä ihmisiä stadissa vastaan, että hämmästyttää. Suurin osa on aloittanut keskustelun tervehtimällä 7kk ikäistä poikaani. Osa on ollut hieman maistissa ja osa selvinpäin. Ulkoillessa vaunujen kanssa kävin vieraassa kaupassa, jossa oli hieman hankalat ovet ja poistuessani kaupasta reilusti edelläni mennyt nuori mies jäi pitämään meille ovea auki.
Rautatieaseman ympäristö on/oli rasittavaa aluetta mennä läpi päivittäin, kun olin keskustassa töissä. Täytyy vaan ummistaa silmät ja korvat näiltä tietyiltä päivittäin kohdattavilta henkilöiltä.
t.Stadissa syntynyt, mutta muuallakin asunut ja viihtynyt.
JK Stockan mummot on käsite, joka saisi löytyä wikipediasta, jos ei jo löydy...
kukaan sano mitään poikkipuolista... Stadissa saa olla rauhassa kun haluaa, kaupungin parhaita puolia:) Opiskeluaikana oli niin ihanaa tulla takas kotiin kun ihmiset ei kaupassa jääneet tukkeeksi esim. liukuportaisiin eikä kadulla kukaan tuijota suoraan silmiin.
ja olen ollut nyt töissä Helsingissä 10v. Ihan mukavia ja ihania ihmisiä täältäkin löytyy ja kuten joku mainitsi, moni on muualta tänne muuttanut. Helsinkiin en itse haluaisi muuttaa asuntojen hintojen vuoksi, asutaankin 40km pohjoisempana, kun haluttiin välttämättä omakotitalo.
Helsinki on ihana paikka kesällä, talvella viihdyn mielummin lapissa, koska siellä on ns. oikea talvi. Ihan samalla tavalla niitä tylyjä asiakaspalvelukokemuksia on saanut Rovaniemellä ja pohjoisempana ja taas Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla on ollut joissain paikoissa todella hyvää palvelua. Ei kannata yleistää, tässäkään asiassa.