Mihin te itse menette jos tarvitsette yöksi lapsen hoitoon tai hoitajan kotiin?
Lomamatkoilla meillä on ollut lapsi mukana taijos jompikumpi on ollut työmatkalla, on toinen ollut kotona. En käy kavereitteni luona yökylässä samalla paikkakunnalla tai mee kotipaikkakunnalla hotelliin. Käymme kyllä ulkona illalla ja meillä on lapsenvahti, mutta emme me ole öitä poissa kotoa yhtaikaa.
Toki on kiva, jos on sukulaisia, joiden luona lapsi voi halutessaan olla, mutta jos ei luentevaa paikka ole, miksi lapsen pitäisi olla yötä pois kotoa?
Kommentit (12)
illanistujaisia kotona. Minulla ja miehellä on varsin paljon lapsettomia ystäviä, joten aina ei jaksa pitää mitään lapset mukaan -meininkiä. Käymme myös toisten ihmisten luona vastaavissa pippaloissa, katsomassa bändejä tai ihan vaan ulkona syömässä ja sen jälkeen baarissa. Meille on luontevampaa viedä lapsi yöksi vaikka mummolle tai tädille kuin pyytää mummo meille vahdiksi.
Paitsi meillä lapsenlikka on yleensä meillä kotona hoitamassa, kun lapsia on 3 ja se on helpompaa kotona, kun on tarpeeksi tilaa.
Meillä on myös kaupunkireissuja tehty kahdestaan ulkomaille, koko viikonlopun kestäviä tapahtumia, joihin mennään ym.
joten kovin myöhään jatkuvia juhlia en viitsi naapurirauhan takia järjestää, tai siis sellaisia, missä lapset ei vois olla mukana:-) ap.
illanistujaisia kotona. Minulla ja miehellä on varsin paljon lapsettomia ystäviä, joten aina ei jaksa pitää mitään lapset mukaan -meininkiä. Käymme myös toisten ihmisten luona vastaavissa pippaloissa, katsomassa bändejä tai ihan vaan ulkona syömässä ja sen jälkeen baarissa. Meille on luontevampaa viedä lapsi yöksi vaikka mummolle tai tädille kuin pyytää mummo meille vahdiksi.
on matkaa meiltä kotiin 40 km. On kaikille helpompi, että lapset on sen yhden yön mummolassa kuin että mummi tai ukki joutuisi yömyöhään ajelemaan vielä kotiinkin. Pari kertaa lapsenvahti on jäänyt meille yöksi, mutta silloin hän joutuu nukkumaan olohuoneessa sohvalla - ei sekään eläkeläiselle mukavaa ole.
Me taas ei jouduta kiirehtimään pippaloista kotiin, kun siellä ei kukaan odota meitä. Ja saadaan aamulla nukkua edes hetki pidempään ja hakea lapset sitten pirteinä kotiin. Niin kauan kuin lapset lähtee mielellään muualle hoitoon yöksi, tämä on tosi hyvä ratkaisu. Jos lapset vastustaisi, joutuisi omatunto koetukselle :-)
joten kaikille on helpompaa, että hän tulee meille yöksi. Muuten jouduttaisiin ajelemaan edes takaisin ensin lapsia viemään ja sitten hakemaan.
Joskus lapset menevät isovanhemmille viettämään viikonloppua, koska haluavat. Itse käyn 1-2krt/kk ulkona bileissä tanssimassa ja kavereita tapaamassa,silloin toinen isovanhemmista tulee yöksi.
Meillä lapset yleensä mummolassa tai kummeilla yökylässä, jos sattuu olemaan aikuisten menoja (baariin, jonkin bändin keikalle, festareille tms). Joskus ollaan vauvan kanssa ihan kotonakin, isompi lapsi yökyläilee mielellään vaikkei ns. tarvetta olisikaan.
jos meillä on jotkut "lapsille sopimattomat" juhlat jossain. Mummo mieluummin on sanonut hoitavansa omassa kotonaan kuin meillä. Mieluummin siis ottaa koko yöksi mummolaan kuin on vain illan meillä hoitamassa.
Ja mitään ongelmaa ei siinä nähdä, mummo on luonteva hoitaja lapsellemme. Ollaan siellä koko perhe usein viikonloppu-kylässä muutenkin, eli yöpymispaikkana aivan tuttu.
Ei meillä kyllä usein mitään menoja ole, ehkä noin 3-4kk välein.
Joskus lapsi on myös meidän työvuorojen takia mummolassa yötä. Jos esim miehen iltavuoro loppuu klo22 (eli on kotona 22.30) ja mun yövuoro alkaa klo21 (eli lähden 20.30). Eihän tuossa olisi kuin kahden tunnin hoitotarve, mutta tämäkin hoituu kätevimmin yökyläillessä. Ja saan minäkin sitten yövuoron jälkeen rauhassa nukkua kun mies menee aamulla lapsen luo mummolaan, viettävät siellä vielä aamupäivän ennenkuin tulevat kotiin.
Näitäkin tilanteita on ehkä parin kk välein vain (koska useimmiten toivon yövuorot vklopuksi jolloin mies on kotona)..
niin hoitajat tulevat kotiin ja ovat yötä, asuvat siis 200 km päässä. Olemme myös - hui kauhistus - olleet miehen kanssa ilman lapsia matkoilla, risteilyillä ja ihan hotellilomallakin.
ja lapset silloin päiväkodissa yön hoidossa
Meillä lapset (8v. ja 5v.) ovat parhaillaan mökillä vanhempieni luona 4 päivää. Itse olen tämän viikon vielä töissä, koululaiselle ei olisi ollut mitään hoitopaikkaa ja kuopus olisi joutunut menemään varapäiväkotiin. Näin ollen vanhempani halusivat lapset luokseen ja minulle tuli muutama vapaailta :).
Lapset ovat ylipäätään joka kesä 2-3 kertaa (1-3 yötä kerrallaan) yökylässä vanhemmillani mökillä, koska vanhempani haluavat heidät sinne. Nämä kyläilyt järjestetään aina niin, että minä olen tuolloin töissä ja näin ollen minulle on kovastikin apua siitä, että lapset saavat vähän ylimääräistä lomaa.