Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 kysymystä raskausmyrkytyksestä...

Vierailija
29.06.2009 |

voiko se ylävatsa kipu tuntua ylävatsan sivussa? siis melkeen kyljessä?

voiko olla myrkytys vaikkei ole valkuaista pissassa? Muuten on kaikki oireet: verenpaine nousussa (viikko sitten oli 106/67, tänään 119/87 ja pulssi oli 131..), painoa tullut 3kiloa 4 päivässä (!), turvottaa, päänsärkyä on ja mustia pieniä pisteitä näkökentässä.. Verensokeri korkealla vaikka pistää ihan hulluna insuliinia (1.tyypin diabetes).

Nyt rv 36.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kun menee reilusti yli 90 alapaine

Vierailija
2/9 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaisi raskausmyrkytykseltä, mene lääkäriin

Tänään olin just neuvolassa ja käski seurata vointia. Mut nyt siis sattuu kylkeen, voiko olla tota ylävatsa kipua?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupea menemään lääkäriin älä ihmettele täällä palstalle. Mulla ei ollut mitään oireita, mutta noi on niitä oireita. Itsellänikin 1 tyypin diabetes. Hop hop ettei sulle tai vauvalle käy huonosti.

Itse meinasin kuolla samoin poikani. Onneksi olin

jo sairaalassa seurannassa. Ei ole leikin paikka.

Vierailija
4/9 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupea menemään lääkäriin älä ihmettele täällä palstalle. Mulla ei ollut mitään oireita, mutta noi on niitä oireita. Itsellänikin 1 tyypin diabetes. Hop hop ettei sulle tai vauvalle käy huonosti.

Itse meinasin kuolla samoin poikani. Onneksi olin

jo sairaalassa seurannassa. Ei ole leikin paikka.

Vierailija
5/9 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sinne kannattaa eka soittaa ja kysyä ennenku juokset sinne sairaalaan

Vierailija
6/9 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät mustia pisteitä, valkuaista joko on tai ei ole, se ei ole mikään indikaattori. verenpaine voi huidella tosi korkealla, mutta jo 20 mmHgta omista arvoista nousseena on hälyyttävää, varsinkin jos se yhdityy turvotukseen. sinuna olisin tarkkana, olen itse menettänyt vauvani raskausmyrkytykseen, joka oli täysin oireeton

Vierailija
7/9 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tila voi pahentua nopeaakin ja jos sulla ei ole kotona mittari. Ne näköhäiriöt voi olla monenlaisia. Ei kannata turhaan miettiä kotona.

Vierailija
8/9 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineesi ei myöskään vaikuta korkealta. Mitkä olivat lähtöpaineesi? Ylävatsakipu tuntuu usein kiristävänä vanteena ylävatsalla. Voithan toki soittaa synnytysvastaanotolle, mutta tuskin on raskausmyrkytyksestä kyse. Verensokerit kyllä kannattaa saada hallintaan. Nekin saattavat aiheuttaa helposti päänsärkyä ja huonoa oloa...

Vierailija
9/9 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sit tiedä. kannattaa soittaa ja kysyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän