Onko täällä muita kaltaisiani, joita kiinnostaa nimet, mutta
vain positiivisessa mielessä eli on mielenkiintoista minkä nimisiä lapsia ihmisillä on ja tarinat nimen takana yms. Mutta ei tunne verenhimoista tarvetta lyntätä ja pilkata toisten antamia nimiä alimpaan helvettiin.
Tulee jotenkin paha mieli, kun tällä palstalla pahantahtoiset haaskat vesi kielellä odottavat että saavat pahoittaa toisten mielen. Kuten tämä lähiönimi vouhotus. Sairasta.
Kommentit (4)
Kutsut sitä kaiketi sitten lynttäämiseksi ja pilkkaamiseksi, mutta totuus on että erilaisissa ympäristöissä varttuvat ihmiset antavat lapsilleen nimiä eri kriteerein ja sekin on hyvin mielenkiintoista.
täällä keskusteluja luettuani oikein miettinyt niitä oksetus-oksetus-yökkö-yökkö-järkytys -nimiä ihan tosissani, mutta kyllä aika harvassa on sellainen nimi, jota voi todella sanoa rumaksi - saati, että se aiheuttaisi inhoreaktiota. Paljon on toki sen tyylisiä nimiä, joita en itse käyttäisi omilla lapsillani, mutta paljon enemmän on niitä, jotka voisin käyttää.
Miten nimestä voi päätellä kasvuympäristön? Itse olen perehtynyt nimiin vain vähän ja lukenut esim. siitä, miten nimen suosion elinkaari menee ja mitkä nimet ovat milloinkin olleet "muodissa".
Olisiko sulla suositella esim. jotain kirjaa kasvuympäristön vaikutuksesta nimenantokriteereihin?
Kutsut sitä kaiketi sitten lynttäämiseksi ja pilkkaamiseksi, mutta totuus on että erilaisissa ympäristöissä varttuvat ihmiset antavat lapsilleen nimiä eri kriteerein ja sekin on hyvin mielenkiintoista.
Nimipäiväkalenteri on melkein ulkomuistissa, niin kiinnostunut olen nimistä.