Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni on varmaan juuri sellainen, joka teitä ärsyttää. :(

Vierailija
28.06.2009 |

Kun luin tuota lapsivieraat-ketjua, niin tulipa mieleen.

Meillä on herkkupäivä lauantai, muuten saattaa saada keksin tai kaksi satunnaisesti, jos käy ihmisiä kylässä. Kotona hän ei edes pyydä herkkuja muulloin, koska tietää, että niitä ei tule. Kuitenkin, kun menemme kylään, hän saattaa jo eteisessä kysyä, että "saanko jotain hyvää" - ja minä vajoan maan alle häpeästä.

Käymme saman keskustelun tästä joka kerta ennen ja jälkeen kyläilyn, ilman tulosta. Ei kuitenkaan huvittaisi lopettaa kyläilyä, koska miten tuo muuten ikinä oppii tavoille.

Voin vain kuvitella, että minkälainen lapseni on, kun käy kavereilla kylässä. Sanon hänelle joka kerta, että kotiin tullaan syömään, jos tulee nälkä ja mitään ei kerjätä, mutta eipä sitä tiedä.

Kyseessä 5-vuotias tyttö. Ja on muuten yltiö-sosiaalinenkin, että hän varmaan pommittaa teitä äitejä kaiken maailman kysymyksillä. :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäkösesti juuri sellainen ärsyke (ei millään pahalla.)

Minua ärsyttää sellainen, että aletaan kerjätä heti jotain, vaikka eihän pienet sitä tietysti tajua.

Vierailija
2/16 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä sanoa ei tarvittaessa. ja ei tarvitse hävetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lastani, mutta en ole ilmeisesti parhaiten onnistunut kasvattaja. Tiedän, että monet pitävät lastani ärsyttävänä.

5v tyttö meilläkin.

Vierailija
4/16 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aikuinen ihminen ei pärjää vieraalle 5 vuotiaalle joka kerjää herkkuja kylässä :) jos meille tulisi kylään sellainen herkun kerjääjä, niin sanoisin vaan, että "et saa kun ei ole äiti mukana sanomassa saatko ottaa" ja sillä selvä. Kerjäisi sitten vaikka loppu päivän, mutta siitä ei enää keskusteltaisi.

Eikä minua ainakaan ärsyttäisi...ennemminkin huvittaisi :)

Vierailija
5/16 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurjaa tietysti se, että lapsi huomaa ihmisten ärtymyksen. Yrittää sitten vielä enemmän miellyttää, ja metsäänhän se menee.

En nyt puhu pelkästään tuosta herkkuhommasta, vaan yleensäkin.

Vierailija
6/16 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ärsytä ollenkaan herkkujen kerjääjät, kun omani kerjäävät kotonakin herkkuja lähes 24/7.

minä tykkää makeasta, niin lapsetkin ja se on luonnollista.

yltiösosiaalisista en hirveästi tykkää, kun en jaksaisi aina vastata omillekan. ei ole paljon lomaa lapsista ollt sen jälkeen kun esikoinen syntyi. ehkä kerran kesässä pari pävää.

Vierailija
7/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin lapsesi on ihan herttainen, ehkäpä hassu. Lapset ei yleensä ärsytä mua, joku aggressiivinen saattaa säälittää jos vaikuttaa siltä, että kotona kaikki ei ole hyvin.

Vierailija
8/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo on vähiten ärsyttävimmistä asioista! Ei ollenkaan haittaisi asia, hymyilyttäisi enemmän. Lapset on lapsia :)

Vierailija
9/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosi hyvä mieli, kun luin vastauksianne, kiitos!!! :)

Ap

Vierailija
10/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuonikäiseltä lapselta :)))

Vierailija
11/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ainoastaan sellaiset lapset, jotka kiljuu ja vingahtelee julkisilla paikoilla kuin pienet siat ja joita vanhemmat eivät edes yritä hiljentää.

Vierailija
12/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenminkin tuntuu, että ihmiset jotka eivät osaa lapselle napakasti sanoa jos tilanne niin vaatii, valittavat sitten täällä.

Vierailija
13/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin hävennyt silmät päästäni sitä että kolmevuotiaani kulkee kylässä herkkuja ruinaten kun niitä ei koskaan kotona anneta. Se on musta itsestänikin todella ärsyttävää, mutta mukava tietää että ymmärrystäkin riittää.

Vierailija
14/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on huonompi itsekuri kuin lapsillani. syön kaapista karkit, heidän karkkipäiväksi ostamansa.

joten ei siis ärsytä yhtään. tottakai on normaalia, että jos yleensä lapsi on kylässä saanut keksejä/jotain hyvää, osaa sitä etukäteen toivoa, myös ääneen

on olemassa hirveän paljon ärsyttävämpää, kuten että "pojat on poikia" ja pengotaanja hajotetaan kyläpaikassa, ei kunnioiteta toisen omaisuuttaa, vaan luullaan, että voidaan itse mennä koskemaan toisten tavaroihin kysymättä lupaa.

Vierailija
15/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä ärsytä yhtään. Lasten pitää saada olla lapsia, eikä mitään miniaikuisia täydellisine käyttäytymisineen. Meillä saa ruinata herkkuja, kylläpä maailmaan kamlampaakin käytöstä mahtuu :)

Vierailija
16/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme