Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pitäisi valita, niin ottaisitko ms-taudin vain leukemian?

Vierailija
28.06.2009 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko tuota edes miettiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti mäsän! Jos ois noista valittava.

Vierailija
4/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi hyvin valitakseni, esim. kummassa on suurempi kuolleisuusprosentti tai kumpi noin yleensä ottaen aiheuttaa enemmän hankaluuksia. Jos leukemia olisi vaikka kertaluontoinen ja aiheuttaisi elämään hankaluutta vain vuodeksi, ottaisin mieluummin sen kuin sellaisen ms- taudin muodon, josta olisi paljon harmia lopun ikää.

Vierailija
5/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leukemiaan kuolleisuus ole paljon suurempi? Ja ms-taudeissa on ainakin erilaisia muotoja miten etenee...ei välttämättä vaikuta elinikää lyhentävästi. Toisaalta riippuu myös mitä laatua leukemia on...

Vierailija
6/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä leukemian saa valita.Jotkut hoituu,jotkut ei,joidenkin kanssa kärsii elää.

Vierailija
7/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en kestäisi leukemian hoitoja (sivuvaikutuksia) enkä tutkimuksia.

Ms-tauti siis.

Vierailija
8/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsisin luultavasti akuutin leukemian noista, jos sais valita. Tunnen useita MS:ää sairastavia, ja MS kohtelee lempeästi noin 5% potilaista. Akuutista leukemiasta taas paranee kokonaan puolet aikuisista.

Tämä on tietty aivan siitä näkökulmasta kiinni, että kumpi itselle on tärkeämpää se, että elämä on täysillä elettävissä vaikka olisi kenties lyhytkin vai haluaako mieluummin kitua pitkään. Näin niin kuin kärjistäen.

Itse en kyllä tunne leukemiaa sairastavia, sen sijaan monia kymmeniä MS:ää sairastavia.

Vierailija
9/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen nähnyt mitä pitkää kitumista viimmehetket ovat ms-sairastavalla. Ei liiku kädet ei jalat. makaat halvaantuneena etkä voi ilmaista itseäsi mitenkään. Järki kuitenkin on täysin tallella ja terävä. Kuolet tukehtumalla...

Vierailija
10/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaikuta odotettavissa olevaan elinikään.

Vierailija
11/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se vaan vaikuttaa. Usein ei paljonkaan (tyyliin 5-10 vuotta vaan), mutta on myös noin 5% MS-tautia sairastavia, jotka kuolee 5 vuodessa.

Vierailija
12/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras kaverini kuoli leukemiaan, meidän ollessa vielä lapsia ja ms-tautikaan ei houkettele...

Vierailija
13/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitten sen äkisti tappavan.

Viimeksi tänään olen syöttänyt ms-potilasta joka on sairastanut 20v joista ainakin viimeiset 10v on ollut täysin autettava eli käytännössä ei mitään elämää vaan kitumista.

Vierailija
14/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt mikään ihana lahja olisi, mutta ei siihen ainakaan kuole.

Vierailija
15/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän Melba keksi, että MS kohtelee lempeästi vain 5 prosenttia sairastuneista.

Karkeastihan juttu menee niin, että 1/3:lla tauti haittaa elämää merkittävästi, 1/3 jonkin verran ja 1/3 ei juurikaan.

Vierailija
16/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän Melba keksi, että MS kohtelee lempeästi vain 5 prosenttia sairastuneista. Karkeastihan juttu menee niin, että 1/3:lla tauti haittaa elämää merkittävästi, 1/3 jonkin verran ja 1/3 ei juurikaan.

Siis mitä eroja on "Oireet pahimmillaan", "kohtalaiset oireet", "oireet lievinä"(jos nyt vakavassa taudissa sellaisia voi ollakaan?

Vierailija
17/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään keksinyt. Noin 5% on sellaisia, joille ei tule mitään haittaa. 95%:lla vaikuttaa sitten aika paljon elämään, kellä enemmän ja kellä vähemmän. Esim näköön vaikuttaa 95%:lla ennemmin tai myöhemmin kyllä.

Vierailija
18/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ettei tule juurikaan haittaa. Ja näitä ihmisiä on 1/3 sairastuneista.

16

Vierailija
19/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla sitten aika erikoinen käsitys haittaamisesta kuin mulla. Minusta, jos ei näe tai näkee kaiken kahtena on haitta.

Vierailija
20/24 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla sitten aika erikoinen käsitys haittaamisesta kuin mulla. Minusta, jos ei näe tai näkee kaiken kahtena on haitta.

kaiken kahtena. ;) Ihan täyspainoista ja haitatonta elämää silti olen elänyt lapsesta asti.

16

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän