Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotku voi olla tämmösiä ihmisiä???

Vierailija
28.06.2009 |

Minun mieheni auttoi lähisukulaistaan paljon kun rakentivat taloaan pari vuotta sitten. Ajoi omilla bensoilla ja teki työtä ilmaiseksi useita useita tunteja.. No palkaksi sai sitten vuoden päästä siitä 150€ kalastustakin mitä on itse meinannut ostaa...

No nyt kun me olemme ostaneet talon ja tänään pyysimme ensimmäistä kertaa häntä auttamaan kaivinkoneellaan jonka omistaa. Repi sillä maasta n.10 kantoa ja matkaa kertyi yhteensä 5km ja n.1h siinä kaivamisessa meni. Tämän jälkeen hän soitti ja KEHTAS sanoa että katotaan sitten joskus sitä mitä bensoja tähän meni, mutta työstä ei tarvi maksaa..

Siis miten kehtaa!!! Eikö hän muista kuinka monta kertaa mieheni sinne vapaa ajallaan meni auttamaan ja ilman minkäänlaisia bensarahoja ajeli kymmenet kerrat. Silloin matka oli yht.20km

Mun tekis mieli soittaa tai laittaa viestiä. Tuohan on ihan naurettavaa. Miten sanoisin hälle nätisti kuinka paljon me olemme auttaneet heitä?? ettei nyt ihan riitoihin tästä asiasta joutuisi...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on tehnyt kymmeniä rakennnuspiirustuksia ilmaiseksi toinen toistaan rikkaammille.

Sähköasentajamieheni ja putkiasentajaisäpuoleni ramppaavat auttamassa milloin ketäkin, ilmaiseksi.

Ompelijatuttuni, kampaaja, leipuri..tekevät ilmaiseksi kaikille verenimijöille.

Vierailija
2/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan. Kun hän sitten ottaa bensarahat puheeksi esim. 10€ tai mitä nyt haluaakaan niin sanot, että vähennät sen niistä miehesi ajamista matkoista. Vähennettyäsi pyytämänsä kulut sanot, että oot vielä tän verran velkaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun tämä herra kertoo oman taksansa, annatte heille pokalla laskunne siitä parin vuoden takaisesta. Voitte vaikka tokaista samalla maireasti, että "Muistetaanpa nyt samalla tämäkin laskuttaa, kun unohtui silloin aikanaan, laitoin reilusti maksuaikaa, eli 14 päivää"

Vierailija
4/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta törkeältä tuo tosiaan kuulostaa.

Vierailija
5/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos jotenkin sanoisi, että kiva kun vuoron perään autetaan toisiamme.. että nyt heidän apu olisi teille tarpeen, kuten teidän apu oli heille aikoinaan..

Vierailija
6/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en tiedä, viekö nuo kaivinkoneet sitten paljon bensaa. Siis tarkoitan, että tuliko hänellä kalliiksi tuo "keikka". Mutta tuli tai ei, niin olet kyllä oikeassa - ei kuuluisi mitään maksaa!

Vierailija
7/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä me käsketä heitä apuun. EI IKINÄ ENÄÄ. Mutta hauan silti jotain viestiä heille laittaa että ymmärtävät kuinka paljon mieheni teki sinne ilmasta työtä ja kuinka paljon he rahassa siinä säästivät

ap

Vierailija
8/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joka suvussa on loinen, toisissa useiota.

Vierailija
9/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sanokaa, että eiköhän ne ole kuitattu miehesi rakennusreissuilla. Pikkumaista moukkaa ei ärsytä mikään niin paljon kuin toisen ystävällinen suurpiirteisyys. Ja siitä on vielä aika vaikea sen moukan alkaa haastaa riitaakaan :)

Vierailija
10/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että tuo työ on ko. henkilön ihan oikeaa työtä? Siis tarkoitan sitä, että harvalla on oma kaivinkone eli siis voisi olettaa ko. henkilön olevan kaivinkoneurakoitsija. Silloin voi olla, että tuollaisen kaivinkoneen käyttö on jo kohtuu kallista ja on ikään kuin pois siitä työstä, josta tulee rahaa perheelle. En siis yhtään nyt puolustele ko. henkilöä, mutta tulipahan mieleeni. Miehesi on tehnyt ikään kuin talkootyötä ja tämä kaivurihemmo omaa leipätyötään - voisiko tässä olla syy?

Vierailija
11/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka unohtaa oman auttajansa, ei nätisti sanomisesta miksikään tokene. Ehdotan, että miehesi tai sinä teette ihan vaikka ruutupaperille laskelman niistä kerroista, jotka miehesi kävi omilla bensoillaan ja ajallaan auttamassa. Siinä sitten sanoisitte, että voitte kuitata tämän kaivinkoneavun ja mikäli lankosi jää edelleen velkaa (eli miehesi on käyttänyt voittenemmän bensaa ja aikaa), sanotte, että voitte kuitenkin katsoa olevanne sujut, eikä langon tarvitse korvata niitä teille.

Minulla on myös lanko, joka jatkuvasti hyväksi käyttää avuliasta miestäni. Aluksi asiasta miehelleni sanoin, mutta hän ei halunnut asiaa ymmärtää ja riitahan siitä meidän välille tuli. Kuitenkin kun tätä jatkui vuosikausia, on mieheni nyt itsekin ilman minun sanomisiani asian laidan tajunnut. Siitä olen mielissäni, Nyt hän jopa osaa evätä nämä "avunpyynnöt". Minusta on surullista, että omissa sukulaisissa on tällaisia tyyppejä. Tuttavien taholta tulevan tällaisen kalastelun vielä pystyy ymmärtämään.

Vierailija
12/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta eipä niistä bensoista oikeasti voi kovin paljon tulla, joten ehkä te olette tässä kohtaa niitä "fiksumpia" ja maksatte.

Itse ainakin arvostaisin sovun säilymistä enemmän kuin tuollaista pientä bensarahaa, vaikka sen pyytäminen vähän mautonta olikin.

Vierailija
13/13 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaivinkone mikä on tällä miehini siskon miehellä, kyllä tuli nyt sekin sanottua että tässä on kyse mieheni siskon perheestä :( niinkin läheinen. Niin tämä kaivinkone siis on hänen "leikkikalunsa" minkä silloin osti kun rakentivat taloa. Ei ei tee tätä työkseen...

Ja kun miehini on niin kiltti, eikä halua ikinä riitaa kenenkään kanssa ei osannut sanoa mitään siihen puheluun ku bensarahoista puhui. Siispä minä otan nyt ohjat käsiin ja suuttukoot kaikki sitten mulle mutta minä teen tähän nyt stopin. Tässä on niin paljon muutakin mitä en jaksa kirjoittaa. mm. kalareissuja missä mieheni on maksanut melkein kaiken jne jne..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi