Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ei pääse osallistumaan polttareihin

Vierailija
27.06.2009 |

niin onko silti tapana osallistua maksuihin/suunnitteluun?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä on kylmä tosiasia.

Eli olisit maksuvelvollinen vain sen perusteella, että nimesi on joku sattunut laittamaan johonkin listaan.....

Siis no ihan kaikkeahan tietty yrittää voi......

Vierailija
2/11 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja budjetti on suunniteltu sen perusteella ja sitten yhtäkkiä perut menosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mukana polttareissa joihin varattiin kohtalaisen kallis tilaussauna. Ensiksi väkeä oli tulossa paljon, eli saunan hinta olisi ollut vain pari euroa per kärsä. Sitten väki alkoi vähentyä ja vähentyä, joten lopulta sovittiin että nyt joko perutaan sauna (olisi vielä voinut perua ilman maksua) tai sitten nyt mukaan haluavat varmasti maksavat osansa. Eli nyt on se hetki sanoa että perutaanko juttu, vai onko ilmoittautuminen sitova. Emme halunneet tilannetta että loppujen osallistujan pitää maksaa 100 e per nenä.

Muutenkin maksullisen ohjelman järjestämisessä on todella tärkeää tietää jaetaanko kulut 3 vai 20 ihmisen kesken. Tuntuu että lähes kaikissa polttareissa aluksi on porukkaa tulossa mukaan ihan kamalasti ja suunnitelmat ovat suuria, sitten alkaa väki vähetä ja päädytään jonkun vanhempien mökille saunomaan.

Vierailija
4/11 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä ihminen yleensä itse ilmoittautuu mukaan polttareihin ja laittaa nimensä listaan.

Eli olisit maksuvelvollinen vain sen perusteella, että nimesi on joku sattunut laittamaan johonkin listaan...

Vierailija
5/11 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttarit olivat kaksiosaiset: ensin grillailtiin kotona, seuraavana päivänä porukka lähti toiseen kaupunkiin, jossa hotelliyö, ratsastusta, hierontaa, syöminkejä ja juominkeja.. Mulla oli vastasyntynyt vauva ja kävin vain parin tunnin ajan grillaamassa. Maksu oli silti jaettu kokonaiskustannusten mukaan. Elämäni kallein makkara. Toki olisin voinut kieltäytyä maksamasta, mutta olin niin pöyristynyt, että kehdattiin edes kysyä, joten hormonihuuruissani sitten maksoinkin.

Vierailija
6/11 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

morsian antanut kaasolle.... Eikai kukaan nyt ITSE ilmoittaudu polttareihin ellei pyydetä :DDD

Periaatteessa siis kaikki häihin osallistuvat olisivat velvollisia maksamaan polttareista....

Vierailija
7/11 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että olen sopinut kaason kanssa että esim. maksan morsiamen jälkiruoan (ja järjestänyt sen ravintolan kanssa) tai kuohaipullon tms. Mutta en varsinaisesti ole maksanut osuutta kaikista menoista.

Vierailija
8/11 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et osallistukaan (edes suunnitteluun). Itse olen osallistunut polttareihin todella valikoiden. On ollut joitakin polttareita, joissa on karannut mopo lapasesta ihan totaalisesti kulujen suhteen ja sitten on ollut juhlia, joissa kaikki on ollut OK esim. morsiamen osuus jokaiselle osallistujalle 20-30 euroa. Kannattaa vähän katsoa, mihin juhliin lähtee, jos taloustilanne on tiukka. Jotkut kaasot ajattelevat että "järjestän paremmat polttarit kuin koskaan ennen". Sitten otetaan kaikki tilattuna tai valmiina, eikä porukka vaivaudu tekemään mitään itse. Polttareiden kustannus on voinut olla joskus jopa yli 100 euroa morsiamesta per osallistuja (plus sitten tietysti vielä omat osallistumiskustannukset päälle). Ei ole halpaa lystiä...

Vierailija
9/11 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koen ettei silloin ole "velvollisuutta" osalllistua kuluihin, mutta olen usein halunnut osallistua jollain hyväksi katsomallani summalla jos en ole itse polttareihin päässyt. Kysehän on ollut ystävistäni ja olen halunnut antaa edes pienen summan morsiamen tärkeää iltaa varten.

Vierailija
10/11 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan vaan listan on

morsian antanut kaasolle. Eikai kukaan nyt ITSE ilmoittaudu polttareihin ellei pyydetä :DDD

Siis morsian luulee että hänellä ei ystäviä jotka järkkäisivät polttarit ilman että hän itse vinkuu kutsuttujen perään. Polttarithan ovat yllätys, ei niistä saa juhlakalu päättää. Vai päättääkö morsian nykyisin polttareiden sisällönkin jos kerran vieraatkin hän päättää itse?

Kummaksi on maailma muuttunut muutamassa vuodessa. Olen ollut melkein kymmenissä polttareissa eikä ikinä morsian ole mitenkään osallistunut niiden järjestämiseen. Joskus harvoin on polttaripäivä sovittu ennakolta jos morsiamen työ on sitä vaatinut.

Vierailija
11/11 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se morsein antaa sille kaasolle listan häävierasita.. Mistäpä vistusta se kaaso muuten tietäsi ketä edes on häihin kutsuttu.

No sittenpä se sama morsein kertoo sille kaasolle, että KETKÄ siitä listasta on henkilöt jotka hän haluaa sinne polttariehin.... Ettei sitä vitun kaijatätiä tule kutsuttua kun mistäpä vitusta joku kaaso tietää kuka on kaijatäti ja kuka on maijaystävä.....

Hohhoijaa...... *rautalankaa ei enää jäänyt... lopun rahan edestä saatte jäädä tyhmiksi*