Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit tilanteessani? (vauva ja työ asiaa)

Vierailija
19.12.2008 |

Olemme kolmilapsinen perhe, jossa kaksi vanhinta lasta on eskarissa ja koulussa. Vauva on 7kk vanha. Eskarilaisen ja vauvan välissä opiskelin ja tein pätkätöitä. Nyt, kuin ihmeen kaupalla, sain tarjouksen vakituisesta ja koulutukseeni sopivasta työpaikasta, palkaksi luvattiin 2500e/kk. Ainoa ongelma on, että työ alkaisi välittömästi äitiysloan loppumisen jälkeen.

Perheemme tarvitsee kahden ihmisen palkan, koska meillä on paljon velkaa pari vuotta sitten rakennetusta omakotitalosta. Jonkin aikaa voisin sitkutella hoitovapaalla, mutta en ainakaan vuotta pidempää.

Ottaisitko tilantteessani työpaikan vastaan ja veisit pienen lapsen hoitoon? Vai jättäytyisitkö hoitovapaalle ilman tietoa tulevasta työpaikasta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin huonona aikana vielä voit onnitella itseäsi. Voihan miehesi olla hoitovapaalla jos haluat lapsen jatkavan kotihoidossa.

Vierailija
22/25 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tietysti loistavaa, jos jompikumpi vanhemmista pystyisi tekemään lyhyempää työpäivää tai esim. 4 päiväistä työviiikkoa, mutta jos se ei onnistu, niin ottaisin työn siltikin vastaan.

Ennen kun olin kotiäitinä, ajattelin, että alle 3-vuotiaan lapsen paikka on ehdottomasti kotona, mutta sitten sain itse työtarjouksen, josta en voinut kieltäytyä. Päätin ottaa työn vastaan, vaikka se tarkoitti lapsen hoitoonlaittamista alle 1-vuotiaana. Nyt enää pelkää lapsen hoidossaoloa, kun olen sitä kokeillut. Tai ennen asia ahdisti minua, että lapset "joutuu" laittamaan hoitoon. Nykyään olen iloinen päivähoitojärjestelmästä. Ja ymmärrän ettei lapseni siitä rikki mene, vaikka onkin hoidossa.

Sitä en kiistä, ettenkö joskus kaipaisi kiireettömiä päiviä lapsen kanssa ja kaipaa lastani. Mutta onneksi on lomat ja vuoden alusta alan tehdä 3-4 päiväistä työviikkoa, niin saan vielä enemmän yhteistä aikaa lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sitä täällä kauhistellaankin.

Vierailija
24/25 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelisin vielä harkitsemaan sitä, että isä jäisi vaikka muutamaksi kuukaudeksi hoitovapaalle. Loppuvuoden veroprosenttikin pienenee hänellä sitten ja lainoille voi kyllä neuvotella maksuvapaita kuukausia. Muutamallakin kuukaudella on väliä silloin kun lapsi on noin pieni.

Minun mieheni oli kolme kuukautta hoitamassa lastamme siinä vaiheessa kun itse menin töihin (lapsen ollessa 12 kk) ja se oli kyllä hyvä ratkaisu kaikin puolin.

Vierailija
25/25 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä mä tosiaan vaan hain täältä tukea ja kannustusta päätökselleni :)

Täytyy alkaa etsimään jotakin hyvää perhepäivähoitopaikkaa. Meillä ei oikeasti ole taloudellinen mahdollisuus, että mies jäisi hoitovapaalle :(

Täällä ei makseta kuntalisää, joten tulot kokisivat sellaisen romahduksen, että emme saisi lainoja edes maksettua. Ei vaikka maksaisimme ainoastaan korot.

-ap