Kumpi nimi?
laittakaa mielipiteitä kumpi on parempi etunimi, Vertti vai Verneri? keskimmäiset nimet ja siskojen nimet rimmaa molempiin. laittakaa myös vaikutelmia mitä nimi tuo mieleen.
Kommentit (6)
Itse pidän kovasti nimestä Verneri, joten ääneni lähtee sille. Ja voihan Vernerin lempinimenä käyttä Verttiä :)
Vertti on omaan makuuni liian lempinimimäinen. Mutta kiva nimi kuitenkin! Ja saattaa jopa olla harvinaisempi etunimenä kuin Verneri tänä päivänä. (Itse ainakin tiedän kaksi pikku-Verneriä, mutten yhtään Verttiä).
Näistä on kyllä vaikea valita. Molemmat kivoja. Vertti ehkä jotenki selkeämpi, napakampi. Oisin kuvitellu valitsevani Vernerin, mut ehkä ku oikein pohtii, niin kuitenkin päädyn Verttiin..
olipa hyvä idea tuo että verneri oikea nimi ja vertti lempinimi, sittenhän sitä vois kutsua kummalla nimellä vaan! laitetaan harkintaan verneriä puoltavana ristimänimenä. Nimen yleisyys/yleistyminen kyllä vähän huolettaa.. muutkin voivat vielä kommentoida!
Mulla tulee Vertistä mieleen väärinkirjoitettu Vartti :o/ Verneri on myös paljon miehekkäämpi. Vielä näitä enemmän tykkään nimestä Verne, joka on myös harvinaisempi.
nyt kisaavatkin vielä vertti ja alvari. kommentoikaa pikapikaa vielä.
Molemmat kivoja nimiä, Vertti kuitenkin noista kahdesta parempi! Verneri on mun suuhun ehkä hivenen vaikea lausua, saati jos sattuis olemaan vielä r-vika.
Mortti ja Vertti tulee ehkä etäisesti mieleen, mutta ei mitenkään häiritsevästi.
-HH