Miksi laihtunutta "kiusataan"?
Olen saanut pois huomattavan määrän kiloja. Painoindeksi on nyt 20, eli ei todellakaan alipainoinen, vaan normaalipainoinen.Laihdutin vaihtamalla ruokavalion terveelliseksi. Miksi suurin osa kommenteista on jotenkin ilkeitä? Älä vaan enää laihduta. Tulee ne kuitenkin takaisin. Voi kuinka kuihtuneelta näytät. Etkö syö enää mitään? Vaatteesi roikkuu päälläsi. Jne.Jne. Todella kannustavaa :(
Kommentit (26)
Kroppa olisi, ja tällä helteellä olisi kiva pukea päälle jotain nättiä, mutta kaikki ne vaatteet jota viime kesänä käytin,ja joista pidin, näyttää aivan järkyiltä mun päällä.Kun vedän vanhat koltut päälle, mä näytän todella kuihtuneelta ja rumalta, mut uusissa, sopivan kokoisissa vaatteissa upealta. Mitään helle vaatetta en oo ehtinyt ostella, eikä alennusryysis innosta, mutta näköjään PAKKO kävellä vaatekauppaan... eli, neuvo teille muille laihtuneille: etsikää itsenne kokoisia vaatteita, niin johan kommentit vaihtuu positiivisemmiksi!
Itse huomannut ihan saman. Ihmisten asenne on se, että kerran lihava = aina lihava eli "kyllä se kuitenkin tulee kohta takaisin korkojen kera". Moni tietty on jojottelija painonsa kanssa, mutta negatiivisuus pännii, kun kukaan ei kannusta tai kehu, vaan odottaa sitä "koska se repsahtaa taas vanhoihin tapoihinsa eli ylisyöpöttelemään". Siksi onkin ihanaa tavata uusia ihmisiä, joille olen aina ollut laiha ;-).
Tsemppiä! Olet varmasti upea. Nauti keventyneestä olostasi!
Äläkä välitä saamistasi ilkeistä kommenteista - ne on silkkaa kateutta, niin kuin monet täällä ovat sanoneetkin. Nainen on aina kauniimpi hoikkana kuin ylipainoisena (tai normaalipainonsa ylärajoilla), ihan turha kenenkään (varsinkaan ylipainoisen) lässyttää muuta. Laihduttamisessa onnistuminen kertoo siitä, että ihmisellä on tahdonvoimaa, sitkeyttä ja elämänarvot kohdallaan. Eri asia tietysti on, jos laihduttaminen sairauden puolelle, mutta siitä ei oo kysymys, jos paino pysyy normaalipainon rajoissa (tai hieman alapuolella).
Joten hymyile kettuilijoille leveästi ja kehu oikein mairealla äänellä, kuinka hyvältä sinusta nyt tuntuukaan käyttää kivoja vaatteita ja käydä lenkillä jne. :)
niinhän se taitaa olla että kun paino alkaa pudota niin aika pian ne vaatteet tosiaan roikkuu päällä, ennenkuin tajuaa ostaa uusia sopivia =) Valitettavasti nämä haukkumiset ja ilkät kommentit tulee selkeästi itseä isommilta ihmisiltä, joiden pitäisi se muutama kilo myös pudottaa, ihan jo terveydenkin kannalta. En oikeasti ymmärrä miksi me naiset annamme itsemme läskiintyä vuosien varrella ja syytämme lapsia, raskauksia, ikää, hormooneja ja milloin mitäkin. Eihän sitä tarvitse missiltä näyttää, kunhan vaatteet istuvat ja olo on upea ;) Kyllä se itsetuntookin vaikuttaa.
On helppo uinahtaa olotilaan, että "äidin kuuluu olla vähän pyöreä" ja "raskauskiloja tässä kannellaan" tai "kun mulla on niin pienet lapset, niin niihin nyt panostetaan, ei omaan itseen" " Ei ole aikaa kuntoilla, eikä mahdollisuutta" jne.jne.
Sitten kun joku pystyy siihen mihin itse ei, niin sehän on valtava uhka ja todiste siitä, että tekosyyt ovatkin oikeasti tekosyitä, ja ehkä olenkin vähän saamaton ja laiska jne.
Sellaista uhkaa on hyvä mitätöidä ja keksiä huonoja puolia. Varsinkin, jos laihtunut on oikeasti aika vetävä ja hyvännäköinen uusissa vaatteissaan.
Toisin kuin joku sanoi, minusta ylipaino vanhentaa ja tekee tätimäiseksi. Hoikat naiset on useammin paljon kanssasisariaan nuoremman näköisiä, tietysti poikkeuksia on, mutta ne poikkeukset saattaakin johtua siitä, että alipainoa ylläpidetään esim. tupakoimalla, mikä tietysti vanhentaa ihoa.
Sitä on vain tottunut näkemään jonkun ihmisen aina tietynlaisena, ja kun se yhtäkkiä onkin puolet pienempi nin näyttäähän se oudolta ja vieraalta ja helposti siinä ihan oikeasti huolestuu. Vaikka ei mikään alipaino olisikaan kyseessä :)