minkä ikäiselle lapselle pyörillä liikkuva istuin??
siinä lapsi saa itse jaloilla potkia vauhtia. en tiiä mikä sen virallinen nimi on, mutta sellainen tuotiin meille. saako siihen laittaa lapsen vasta, kun hän itse osaa istua??
Kommentit (6)
oppii virheelisiä liikemalleja- esim. mahdollinen varvistus, vartalon kierrot estyvät- mutta jos haluat päästä helpolla niin senkun
Saattaa kuulemma hidastaa motorista kehitysta jne jne
Mutta kun esikoinen kampesi itsensä seisomaan 6kk iässä, eikä osannut tulla alas kuin suorinvartaloin taaksepäin takaraivo edellä lattiaan, niin hommasin semmosen härpäkän... Muuten ei pystynyt edes vessassa käymään ilman, että likalla oli kuhmu jossain kohtaa päätä... Käyttöikä oli tosin melko lyhkänen kun 8kk ikäisenä tyttö kiipesi siihen tarjottimelle ja siitä kirjahyllyyn... Lähti sit sekin vekotin kaappiin... (Onneks oppi siihen mennessä laskeutumaan vähän hallitummin) Keskimmäisellä tuolia ei juurikaan käytetty, kun poika oli aikas paljon harkitsevampaa sorttia.
opetella kävelemään kun sillä tuolilla pääsee samalla tavalla liikkeeelle..
en kehdannut sanoa, että ei kiitos kun kerran ovelle ilmestyi sen kanssa. olen samaa mieltä, että se hidastaa lapsen kehitystä jne. sitteriäkään en omista, kun siinäkään vauva ei pääse itse kehittämään itseään. ap
Aika varovainen kyllä olin sen kanssa, joten kauaa ei tyttöjä siinä kerrallaan pidetty. Mutta hyvä se oli, jos esim. piti vaikka paistaa jauheliha tai levittää pyykki, niin muksu siksi aikaa kävelytuoliin.
Kai se tämänkin kanssa on, kuten monen muunkin asian kanssa, eli kohtuus kaikessa. Pieninä annoksina varmaan ihan ok.
Ja tytömme oppivat kävelemään ihan normaalisti ja normaaliin aikaan.
Heitä roskiin koko juttu. Ne saattaa hidastaa motorista kehitystä, kävelemään oppimista yms. Anna sen muksun vaan olla mahdollisimman paljon lattialla.