Sanokaapa mulle minkä jutun käyn siivoamassa nyt.
Tulen sitten sanomaan kun se on valmis niin saatte antaa uuden tehtävän :D
Siivottavaa on keittiössä, olohuoneessa, vessassa ja makkarissa. Likaisia astioita ei loju missään ja pyykkikonekkin on jo käynnissä. Muuten on jokapaikka sekaisin.
Kommentit (13)
Käy pesemässä eka vessa. Mä käyn myös...
Minä olen tälle aamulle siivonnut toisen lastenhuoneista + laittanu tiskikoneen ja pyykkikoneen päälle. Seuraavaksi huilin jälkeen vuorossa keittiö + vessa ja sitten UIMAAN!
mutta en kertakaikkiaaan jaksa... sain lapsen just hoitoon ja haluun VAAN OLLA... :)
Edetään puhtaasta likaisempaan suuntaan eli veski viimeiseksi dorkat.
Mutta koska kukaan normaali ihminen ei tee niin vaan kaikilla on järkevästi oikeat siivousvälineet oikeaan paikkaan, voi hyvin siivota sen paikan ensin, joka on eniten sivouksen tarpeessa - tai motivoi eniten. ELi ei ole tarpeen siivota joka päivä makuuhuonetta, kun se on se puhtain ja toivoa, että joskus jaksaisi vessaan asti, vaan voi aloittaa myös sieltä vessasta... jos se on siivouksen tarpeessa tai jos, kun minä itse, kokee sen motivoivaksi (vessanpesu on oikeastaan aika kivaa: siinä tulee nakyvää ja puhdasta luksusta aika pienellä vaivalla!)
eli veski viimeiseksi dorkat.
Kyllästyneenä siivoukseen vessa varmaan jäisi "huomiselle".
samat välineet ja pesuaineetkaan eivät ole käytössä
Mulla ainakin eri välineet ja pesuaineet vessassa/keittiössä/muissa huoneissa joten tuo sinänsä relevantti ohje pätee pikemminkin yksittäisen huoneen kohdalla.
Toisaalta, itsekin kyllä siivoaisin viimeisenä kylppärin ja vessan, niissä kun tulee siivouksen aikana juostua huuhtaisemassa mikrokuituliinoja yms. eikä ole järkeä huuhtoa pölynpyyhkimisliinaa vasta pestyssä altaassa!
Sain täältä joskus huippuvinkin, millä vessanpöntöstä irtoaa massiiviset eliöyhdyskunnat ilman myrkkyjä. Suihkuta kovalla paineella kuumaa vettä käsisuihkusta pöntön reunuksen alle. Toista suihkutus kuumalla vartin päästä. Aah, mitä mössöä sieltä putoaakaan, vaikka olisi muka pitänyt puhtaana myrkyn ja harjan kanssa... :)
ja keskity puhdistamaan WC:n hanat. Tule kiiltävää. Hae myös kaupasta pyykinpesukoneen puhdistusainetta ja pane kone sen kanssa pyörimään 90n asteeseen. Toki ensin puhdistat tiivisteet ja pesuainelokeron kunnolla. Kiva alku siivoukseen.
Pyyhin myös ovien kahvat. Nyt vuorossa tiskikone ja keittiön siivous. Normaalisti ensin imuroin asunnon ennen vessan ym. pesua, mutta nyt pienempi nukkuu, joten tehdään nyt "väärässä" järjestyksessä.
T.3
kuten pikkulasten äidille usein käy, niin on mukava, kun se kaikkein pahin paikka on jo tehty. Lisäksi vessan siivoaminen lapsen kanssa ei oikein onnistu, mutta jotain muita juttuja voi tehdä lapsi "jaloissa".
Ennen muinoin mullakin oli vessa vikana, mutta nyt teen "kiireysjärjestyksessä" joka päivä jotain niin ei pääse kaaos yllättämään.
sitten keittiö