Toivottavasti saan sektion heti kun rv 37 on täynnä
En jaksa enää olla raskaana ja tuohon ajankohtaan vauvan olisi hyvä syntyä, niin saan esikoiselle lastenhoitokuviot järjestettyä.
Sektio tehdään, koska vauva on iso eikä mahdu syntymään alakautta. Painoarvio rv 32 2400g
Kommentit (10)
Tämä niill, jotka asiaa miettivät, ei ap:lle, joka on Porvoosta ja tietää tämän itsekin.
Suunniteltu sektio voidaan tehdä ihan milloin vain, siis 37 viikon jälkeen. Riippuu vauvan koosta, voinnista jne. Älä lado faktaa jos et tiedä totuutta.
sanoi että sektion saa kun rv 37 on täynnä ja diabetesäideille voi joskus joutua tekemään sektion jo aiemminkin.
Että älkää lässyttäkö paskaa kun ei ole oikeaa tietoa.
Ja vaikka mun paikat alkais aukeamaan jo tänään, en aio varoa ollenkaan, koska 33 viikolla syntynyt vauva on helppo synnyttää ja se selviää jo ihan hyvin. Kortisonipiikit voin käydä hakemassa, jotta vauvan keuhkot kypsyvät.
toisen sektion yhteydessä, että kolmas sektio tehdään viimeistään rv38. Jos siis vielä raskaaksi tulen...
Mulla takana kaki sektiota ja revennyt kohtu, kolmas oli siis riskiraskaus. Tahdoin sektion mahd aikaisin, koska pelkäsin ettei kohtu kestä. Silti sektio tehtiin vasta 38+3..
riski että vauva jää hartioista kiinni ja kuolee tai vammautuu.
Esikoinen syntyi 37 +4 ja oli tipalla että saatiin imukupilla kiskottua hengissä irti kun hartioiden kanssa teki tiukkaa. ap
niitä tosiaan tehdään aikaisemminkin jos on pakko.
Ap, odotan toista lasta ja mua taas ahdistaa, jos nyt joudunkin jostain syystä sektioon. Syynä se,että esikoinen on 2,5 v. ja kyllä menee vaikeaksi sen haavan kanssa esikoisen hoitaminen. Haavan kanssahan ei lähes pariin kuukauteen saa nostaa mitään painavampaa ja ainakin tuo meidän kaksivuotias vielä päivittäin haluaa syliin tai täytyy nostaa jonnekin (ostoskärryyn, turvaistuimeen jne.)
Ymmärrän toki sun pelkosi alatiesynnytystä kohtaan kun sulla on tollainen vaikea kokemus takana.
Yritykseksi jäi ;)