Mistä apua hikoiluun?
On noloa kun kainalot kostuvat vaikken tee välttämättä mitään fyysisesti raskasta. Onko kohtalotovereita ja oletteko saaneet jostain apua ongelmaan? Olen kärsinyt tästä jo murrosiästä lähtien :(. Tuntuu että synnytyksen jälkeen (vauva nyt 5 kk) olen hikoillut vielä helpommin. Löytyisiköhän jostain apua, vai tyydynkö vain kohtalooni? :/
Kommentit (28)
Samanlainen ongelma täällä kuin ap:llakin.
tehdäänkö Botoxi-siirtoja terveyskeskuksissa vai vain yksityisesti lääkäriasemilla.
Kokemuksia ?
todella hyvä ja tehokas tapa. Tosin ei voi laittaa juuri aseltuihin kainaloihin. kauhea kirvely.
Minä hikoan TODELLA helposti, ja en edes vain kainaloista vaan myös rinnasta, selästä ja reisistä.
En ole mitenkään erityisen huonossa fyysisessä kunnossa, pikemminkin normaalia paremmassa ikäisekseni, eikä asia ole sidoksissa painoonkaan - olen hikoillut niin tikkulaihana kuin pari kiloa norminpainoa paksumpanakin.
Enkä hikoile edes vähän, vaan esimerkiksi nurmikon leikkauksen jälkeen paidasta voi aivan kirjaimellisesti vääntää vettä.
Tälle asialle en voi mitään.
Olen tyytynyt ajattelemaan, että kehossani on erinomaisen toimiva lämmöntasaus- ja tuuletusjärjestelmä. Tilanne on nolo lähinnä yökerhoissa, kun yritän joskus tanssia.
laitettiin sitä botoxia ruiskeina kainaloihin.Vaati vissiin usseemman hoitokerran ja pitää itse maksaa jossain joko lääkäri-,tai kosmetolgin vast.otolla.Auttaa joksikin aikaa kerralaan.
Absolut Torrin puolesta!
Mulla oli sama ongelma vuosia, kunnes aloin käyttää Torria niin vaiva hävis. Suosittelen ehdottomasti ainakin kokeilemaan. Apteekista :)
itse aikoinaan kärsin kuisallisen voimakkaasta jalkojen hikoilusa töissä.Jalat ihan "uivat"hiestä ja jouduin aina kesken työpäivän vaihtamaan työkengät kuiviin ja pesemään jalat,vaihtamaan sukat.Silti ne haisivat ihan järkylle!Kiva kärsiä naisena tommosesta miehille tyypillisestä ilmiöstä eli haisevista jaloista.Vaivaan auttoi vain jalkojen jatkuva pesu sukkien vaihtamisineen.Kahdet kengät piti olla.toiset aina kuivumassa,jne.
vaikutus kestää noin viikon.
http://www.apteekkikulma.fi/epages/YkkosApteekki.sf/fi_FI/?ObjectPath=/…
iho tottuu aineeseen muutaman käyttökerran jälkeen ja on TODELLA tehokas myrkky.
Ja tosi riittoisa se pullo. Eikä tarvi käyttää ku kerran pari viikossa.
Olen kans kärsinyt liikahikoilusta teini-iästä asti. Kainalot on ne pahimmat, mutta myös kasvot, rinnan alue ja selkä hikoaa kamalasti. Apteekin mömmöistä ei ollut toivottua apua. Ei edes tästä absolut torrista.
Otin yhteyttä yksityiselle ihotautilääkärille ja hän ymmärsi tilanteeni ja kehoitti tulemaan ottamaan botixin kainaloruiskeet.
Käynnillä hän kertoili myös muista "hoitokeinoista" mm. kainaloiden hikihermojen katkaisusta, mutta ei suosittele sitä kenellekään, koska lähes joka kerralla hikoilu siirtyy kaunaloista muualle ja näinollen koko muu kroppa tai osa siitä hikoilee kainaloidenkin edestä.
Anyway, ensimmäiset pistokset laitettiin tämän vuoden helmikuussa. Tästä kuukausi eteenpäin kainaloni ei hikoillut pisaraakaan. Ei, vaikka kuinka tein hikilenkkejä. Tämän ekan kuukauden jälkeen vaikutus alkoi hyvin hitaasti laskemaan, mutta ei vielä tähän päiväänkään mennessä ole laskenut liikaa, että lähtisin ottamaan uudet pistokset. Aikaa on siis kulunut se n.5kk. Ehkä sitten tuossa syksymmällä taidan varata seuraavan ajan.
Hoitopalkkio oli 100€ ja itse botox maksoi kelakorvauksien jälkeen 150€.
Vaikutusaika on todella vaihtelevaa eri ihmisillä, n. 3-18kk ensimmäisten pistoksien jälkeen. Jos hoitoa jatketaan säännöllisin väliajoin, alkaa keho tuottamaan vasta-ainetta, ja näinollen vaikutusaika hyvin usein lyhenee kerta kerralta. Siksi minäkin tahdon odotella sinne syksyyn asti, että seuraavat pistokset vaikuttaisi mahdollisimman pitkään.
Kerrankin voin elää normaalia elämää kainaloideni kanssa. Valitettavasti muu kroppa hikoilee vieläkin, mutta ei niin paljon, että se pilaisi elämäni samalla tavalla kuin kainalot.
Suosittelen botoxia kaikille, joilla kainalot on ne pahimmat hikoajat.
Terveisin: Hikoileva äitisika :)
Tosi asiallisia vastauksia sain, kiitos niistä :). Enpä ollut kuullutkaan noista botox-ruiskeista. Olen kokeillut apteekista sitä triple dry-dödöä ja batsia. Niistä kummastakaan ei ollut mitään apua. Ehkä pitäisi kokeilla tuota absolut torria, toivottavasti se auttaa. Olisi niin ihana ostaa ja käyttää sellaisia vaatteita joista oikeasti pitää, eikä sellaisia joista hikiläntit eivät erotu :). Jonkin verran hikoilen myös kasvoista ja poskeni punottavat hyvin herkästi. Noh, ehkä on vaan opittava elämään tämän asian kanssa :).
Ensimmäisillä kerroilla teho oli toivottu ja odotettu. Tosin ongelmana on, että kun laittaa tuota ainetta, ja jos heti alkaa hikoilemaan, kostuvat kainalot ja kirvely on järkyttävää. Mutta aimmin aine tehosi, ja siksi kestin tuota kirvelyä. Mutta nykyisin jäljellä on enää kirvely. Seuraavana päivänä kainalot hikoavat aivan samalla tavalla kuin ilmankin.
Muistan hyvin ensimmäiset kokeiluni absolut torrin kanssa. Oli aivan mahtavaa, kun kainalot olivat kuivat koko päivän! Se oli jotain todella hienoa, josta en ollut koskaan aiemmin päässyt nauttimaan.
Itse aion kokeilla tuota botoxia seuraavaksi. Jos hinta on tosiaan noin kohtuullinen kuin joku kirjoitti, niin olen valmis maksamaan sen vaikka heti.
Käytin aiemmin monen vuoden ajan Absolut Torria ja se oli varsinkin aluksi aivan mahtavaa, kun kainalot pysyivät kuivina, sinnittelin sen ajoittaisen kirvelyn ja yöunien menetyksen. Vähitellen vaikutusaika väheni, ja nykyisin siitä ei ole enää mitään hyötyä. Samalla alkoi arveluttaa aineen myrkyllisyys, sillä esim. puuvillayöpaita hajosi kainaloista muutaman käyttökerran jälkeen.
Botoxista olen kuullut saman eli vaikutus häviää vähitellen, joten nyt olen yrittänyt sietää haisevia kainaloita (hiki väistämättä pinttyy vaikka kuinka kävisi suihkussa ja vaihtaisi paitaa) ja rajoittunutta valinnan mahdollisuutta vaatteissa. Se kellä ei tätä onglmaa ole, ei voi tajuta miten paljon se rajoittaa elämää. Esim. iltapäivästä en esim. uskalla halata ystävää koska pelkään/tiedän haisevani, enkä voi sopia esim. työpäivän päälle tapaamista kahvilaan, koska paita on märkä. Pitää siis tehdä turha lenkki kodin kautta vaihtamaan paita ja pesemään kainalot. Vaatii siis järjestelyjä ja suunnittelua.
Vaiva on nolo mutta näemmä kovin yleinen. Kesä vielä menettelee kun voi käyttää hihattomia paitoja eikä läikät näy, syksy taas teettääkin enemmän töitä vaatevalintojen suhteen. Itse kuljetan monesti vaihtopaitaa ja dödöä kassissa jos tiedän olevan sellaista menoa luvassa, ettei päivän hiellä viitsi lähteä. Olen päivät kotona ja vaihdan paitaa n. 3 kertaa päivän aikana. Olen vaan tyytynyt siihen, että pyykkiä tulee... Ja ostan tosiaan edullisia hm:n t-paitoja koska muutaman käyttökerran jälkeen ovat jo pinttyneitä ja siirtyvät lenkkipaidoiksi.
Mukavaa kesää kohtalotovereille!
Mikähän mahtaa sitten auttaa päänahan ja kasvojen hikoiluun? Joudun aina olemaan hiukset ja naama märkänä, eikä edes tarvitse tehdä mitään. Ikävä vaiva tämäkin :( Onko joku löytänyt apua jostain?
Ilmeisesti nahka vuoden käytön jälkeen tottuu siihen myrkkyyn.
ostin apteekista tota absolut torria ja olen aivan ällikällä lyöty!
Olen myös murrosiästä asti kärsinyt siitä että kainanloni hikoavat vaikka ei pitäisi olla kuuma. Kauheet läikät kaikissa paidoissa!
Mutta nyt olen jo monta päivää saanut nauttia kuivista kainaloista! IHANAA!!! Kiitos teille av-laiset!
Olen jonkin aikaa surffannut täällä netin keskustelupalstoilla hakemassa apuja järkyttävään pään alueen hikoiluun, jolle ei löydy oikein mitään selitystä. Ei väliä, missä kunnossa olen tai minkä painoinen, päänahka hikoilee aina. Pieni puuhastelu kotona, esim. imurointi tai tiskaus saa jo hien virtaamaan, erityisesti niskasta. Ja kun tukka on lyhyt, on ongelmakin näkyvillä selkeästi kaikille :(
Eilen päätin kokeilla Absolut torria tuohon niskahikeen ja sehän toimi! Tosin yksi käyttökokemus on nyt vasta takana, mutta mitään sivuvaikutuksia ei ole vielä näkyvissä ja pää on pysynyt kuivana koko päivän - mikä olikin se pääasia. En ole allerginen enkä muutenkaan herkkäihoinen esim. hiusväreille, joten siksi uskalsin tätäkin kokeilla. Pientä pistelyä tuntui aluksi, mutta sekin meni nopeasti ohi. Suosittelen siis kokeilemaan. Tosin noissa edellisissä kommenteissa kävi ilmi, että jossain vaiheessa AT:n vaikutus alkaa hävitä, mutta itse toivon, että siihen mennessä olen saanut niskahiukset kasvamaan sen verran, ettei ongelma näy kaikille ;)
Olen jonkin aikaa surffannut täällä netin keskustelupalstoilla hakemassa apuja järkyttävään pään alueen hikoiluun, jolle ei löydy oikein mitään selitystä. Ei väliä, missä kunnossa olen tai minkä painoinen, päänahka hikoilee aina. Pieni puuhastelu kotona, esim. imurointi tai tiskaus saa jo hien virtaamaan, erityisesti niskasta. Ja kun tukka on lyhyt, on ongelmakin näkyvillä selkeästi kaikille :(
Eilen päätin kokeilla Absolut torria tuohon niskahikeen ja sehän toimi! Tosin yksi käyttökokemus on nyt vasta takana, mutta mitään sivuvaikutuksia ei ole vielä näkyvissä ja pää on pysynyt kuivana koko päivän - mikä olikin se pääasia. En ole allerginen enkä muutenkaan herkkäihoinen esim. hiusväreille, joten siksi uskalsin tätäkin kokeilla. Pientä pistelyä tuntui aluksi, mutta sekin meni nopeasti ohi. Suosittelen siis kokeilemaan. Tosin noissa edellisissä kommenteissa kävi ilmi, että jossain vaiheessa AT:n vaikutus alkaa hävitä, mutta itse toivon, että siihen mennessä olen saanut niskahiukset kasvamaan sen verran, ettei ongelma näy kaikille ;)
ruiskeena kainaloon