Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako taksiin lasten turvaistuimen?

Vierailija
22.06.2009 |

Olen YLEn toimittaja ja teen juttua lasten turvaistuinten ja -kaukaloiden käytöstä takseissa.

Millaisia kokemuksia teillä on: saako taksiin tilattua nykyisin turvaistuimen tai -kaukalon? Asia on monelle ajankohtainen lomalentojen vuoksi.

Olisin myös kiinnostunut haastattelemaan pääkaupunkiseudulla asuvaa perhettä, äitiä tai isää, joka käyttää paljon taksia. Onko ollut ongelmia istuinten saatavuuden suhteen etc....

Minut saa kiinni työnumerostani: 0400 129 508 tai sähköpostitse antti.koistinen@yle.fi.

Kiitokset avusta!

terv. Antti Koistinen

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse edellämainitun mukaan tilasin taksin turvaistuimella pari vuotta sitten. Keskuksessa (Helsinki) sanottiin että tilaus otetaan vastaan mutta keskuksen työntekijä ei kuitenkaan luvannut autoa. Tuntui oudolta tehdä ennakkotilaus lentokentälle menoa varten mutta autoa ei kuitenkaan luvattu. Kysyin sitten että jos ja kun tämä auto löytyy niin voisiko tästä saada erillistä ilmoitusta. Lupaus tuli ja ilmoituskin. Kun sitten aamuyöstä lähdettiin lentokentälle tuli tilamersu pihaan ja istuin oli valmiina asennettuna. Matkaa taittaessa Helsingistä Helsinki-Vantaalle ystävällinen ja hyväntuulinen kuski kysyi olisiko kiinnostusta paluukyytiä varten. Johon suostuin mutkitta. Kuljettaja mainosti vielä käyntikorttia antaessa että ei haittaa vaikka lento olisi myöhässä, koska he seuraavat lennonnumeron perusteella milloin kone laskeutuu. tilauskin onnistui tekstiviestillä auton numeroon vaikkakin tein sen paria tuntia aikasemmin suomeen takaisin tullessa. Kuljettaja oli pyytäny että jos mahdollista niin vuorokausi aikaisemmin. Nyt olen tätä firmaa käyttänyt pari vuotta ja tyytyväinen olen ollut ollaan sitten oltu menossa kentälle taikka häihin. Ja tosiaan firman nimi edellämainitun kirjoittajan mukaan on non-solo taksi. Lisäkustannuksia tuohon tilaukseen on ennakkolisä sekä nimellinen noin parin euron suuruinen lisä istuimenkäytöstä.

Vierailija
22/27 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taksikurssin käynyt:

Turvaistuimen saa kun soittaa keskukseen ja pyytää sitä. keskuksella on istuimia josta kuski sitten kurvaa hakemaan sen!

Myös muita erityistoiveita saa esittää, esim lemmikkejä varten voi pyytää taksia jossa saa kuljettaa lemmikkejä, isoa invataksia nosto hissillä jolla voi kuljettaa pyörätuoliasiakkaita, tai miksei vaikka ostoksia,itse olen tuonut ikeasta kaappeja! paljon halvempi kuin ikean kotiinkuljetus (100-200e) on myös olemassa karaoke takseja yms, ja myös paaritakseja jos on tarvetta paareille esim sairaalan mennessä! mutta aiheesta poikkesin hieman!

Eli kysymällä vaan keskuksesta kohteliaasti saatte varmasti hyvää palvelua! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varattu aina Seppo Tilhe nimisen taksiyrittäjän tilataksi turvaistuimella. Muistaakseni löytyy netistä www.nonsolo.fi

Aina on saatu hyvää palvelua ja turvallinen kyyti.

Taksikeskuksesta ei saa mitään palvelua turvaistuinasiassa ja lennosta ei saa turvaistuintaksia. Tätä ne perustelee täällä sillä, että jos yhtäkkiä tarvitaan neljälle kyyti lentokentälle ja takakompsun täyttää turvaistuin, niin yrittäjä menettää rahaa koska matkalaukut eivät mahdu kyytiin.

Ollaan opittu varaamaan kyydit etukäteen. Kerran kävi niin ettei luvattu kyyti päässytkään meitä hakemaan, yrittäjä hoiti meille mukisematta varakyydin ja kaikki sujui kuin unelma.

Vierailija
24/27 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyseisen taksifirman. Itse olen muutaman kerran käyttänyt kyseisen firman taksia.. istuimia autossa useampi..erikokoiselle ja aina mukana. Tekstiviestillä tilailen lentokentälle menomatkan ja tulomatkan.. ongelmia ei ole ilmennyt kertaakaan. Osoite nonsolo.fi ja kännykkä numeroon 050-3920977 tai 050-3922977. Teksitieviestillä tilattaessa on neuvottu varsinki lentokentälle mentäessä tilaamaan edeltävänä päivänä mutta soittamallakin saa sumplittua kyllä lyhyemmälläkin varauksella :)

Vierailija
25/27 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ei saa, mutta Turussa saa hirveät haukut korviinsa jos turvakaukaloa kehtaa edes kysyä taksikeskuksesta. Onhan sekin jotain :)

Vierailija
26/27 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysellä turvaistuimia. Lauantaiöisin ei ainakaan ole koskaan omalle kohdalle tullut vastaan kyllä yhtään taksia, jossa olisi ollut turvaistuinta asennettuna. Ihan hyvä niin.

Vierailija
27/27 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Tampereella saa turvaistuimen taksiin. Se vaan maksaa aika paljon koska taksin ajama aika taksikopille hakemaan istuin/kaukalo ja takaisin lähtöosoitteeseen laskutetaan asiakkaalta.

Kerran jouduttiin käyttämään taksia kahden lapsen kanssa ja istuimet olivat kyllä haettu taksikopilta valmiiksi autoon (tilasin auton etukäteen) mutta taksikuski ei osannut niitä asentaa autoon. Levitteli käsiään ja me sitten mieheni kanssa yritettiin pistää paikoilleen - ja taksamittari raksutti koko ajan.

Päästiin kuitenkin turvallisesti perille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme