KESÄKEIJUJEN VKO 26 JA IKIOMA KUU JATKUU VIELÄ:)
Aurinkoista huomenta kaikille...toivottavasti saadaan tähän viikkoon monen monta uutta kesäkeiju-vauvaa
Kommentit (47)
Ensin onnittelut vauvautuneille ja tsemppiä odotteluun vielä yhtenä kappaleena oleville!
Kokeneemmilta kaivataan apuja: Miten saada poika lopettamaan hoitopöydälle pissaaminen? Melkein joka kerta homma etenee seuraavasti: Riisun pojan hoitopöydällä, käydään vessassa pesulla ja yritän saada hänet pissimään jo lavuaarin päällä (jätän veden lirisemään hetkeksi), mutta huonolla menestyksellä. Tullaan takaisin hoitopöydälle ja kuivaan hänet. Ja sitten tuleekin pissa kaaressa... Olen jo oppinut seuraamaan merkkejä ja saan yleensä laitettua uuden vaipan tai pyyhkeen päälle, jolloin omat vaatteet ja matto säästyvät. Mutta ylimääräinen vaippa- / pyyhepyykki harmittaa, kun sitä pyykkiä on muutenkin pestävänä ihan liikaa...
Vauva-arki sujuu mukavasti. Ollaan käyty shoppailemassa ok menestyksellä. Minä syötän vaikka kahvilassa, vaikka tissi välillä vilahteleekin. Menen kyllä nurkkapöytään tai vauvanhoitohuoneeseen, jos sellainen on tarjolla. Vaipan olen vaihtanut jopa vessanpöntön kannen päällä (oma hoitoalusta toki alla). Olo on väsynyt, mutta onnellinen. Yöt menee vaihtelevasti, välillä unta tulee hyvin, välillä jää n. 4 tuntiin. Juuri viime yönä valvottiin klo 03-07...
Ainoa ongelma on maidon riittävyys. Olen kyllä kuullut lukemattomia kertoja, että rintojen koko ei vaikuta maidon määrään, mutta nyt se on sitten itsekin todistettu: Tuntuu aika tyhmältä, että näillä J-koon hinkeilläni ei saa yhtä pikkupoikaa ruokittua... Tarjoan aina ensin tissiä ja korviketta sitten lisäksi jos poika edelleen näyttää nälän merkkejä. Meillä menee pojalla nyrkki suuhun, kun on nälkä, muuten ei käsiään syö, joten onneksi helppo tulkita.
Nyt menen suihkuun. Meillä on mummu lastenvahtina ja lähdetään miehen kanssa ravintolaan syömään. Olen koko raskausajan himoinnut medium-pihviä ja lasillista punaviiniä ja nyt ajattelin palkita itseni.
Jatkossa kirjoittelen varmasti harvemmin, poika vie niin paljon aikaa ja jäljelle jäävän ajan haluan käyttää mielummin parisuhteeseen ja ystäville. Kiva silti, että on paikka, josta tarvittaessa saa vinkkejä ja vertaistukea.
Minä80 ja poika 3vko 1 päivä.
Aurinkoista sunnuntaita kaikille:) Eilen oli täällä pk-seudulla pilvistä ja sää oli kerrassaan masentava. Onneksi nyt paistaa taas aurinko:)
Tänään on jo huomattavasti paremman oloinen päivä kuin eilen...luulen et se kaverin synnyttään lähtö oli vika niitti mun huonolle tuulelle...siis kun itse mieluusti menisi jo synnyttämään ja toisel ois ollu viel kk jälel...nooh nyt oon jo päässyt yli ja odottelen josko me päästäs tänään katsomaan pikku-nyyttiä...eilen tein kortin valmiiksi ja pieni lahjakin ois ostettuna...no katsellaan nyt!
Eilen illalla tää meidän vauveli piti masussa sellasta mökää, et huhhuh...et jos se pitää paikkaansa et vauvat rauhottuu ennen syntymäänsä, niin tää ei sit varmaan synny ikinä;)) Tuntu oikeesti et lapsi tulee mahan läpi ja tuntuskin jo aika ikävältä =/ No onpahan kaikki kunnossa ja taitaa tila käydä vähiin, heh! Tääl on nyt tänään sitten se laskettuaika, USKOMATONTA!!! Mut enpä usko tän syntyvän vielä... Meil on sit viel kättäril eri LA, eli niillä 30.6., niin katsellaan nyt sitten josko se pitäs paikkansa....vaik onhan täs tunteja tänäänkin vielä edessä, et ehtiis syntyä! No yritetään maltilla odotella pientä:)) Sairaalakassin vois tietty pakkaa loppuun vaikka näin "viime metreillä", niin ois sitten valmiina, jos ja kun se lähtö jossain vaihees tulee..
Mut joo tällästä löpinää taas...nyt aamupalalle!!
Aurinkoista päivää keijut!!
Anneh ja pieni 40+0:)
Ps. Nyt täällä vasta hiljaisuus onkin vallinnut meidän palstalla...liekö kaikki loput jo synnyttämässä!?!?
että tossa aamupäivällä alko sitten irtoomaan sitä limatulppaa, jeah! Eli jotain pikkumerkkejä lähestyvästä synnytyksestä...katsellaan nyt koska tästä päästään tositoimiin...voihan siihen mennä viel paljonkin aikaa, mutta tietää et valmistautumista tapahtuu!!!=)
Anneh
Sain vauvan vihdoin nukkumaan, hetki omaa aikaa...
Mä kyselin niistä Kanga-liinoista. Juu, mun liina on sellainen ei-joustava ja pehmustettu rengasliina, joka kyllä toisella kädellä tuettaessa on ihan ok, mut kamalasti sen kanssa ei voi esim. kumarrella. Nimenomaan toi sen kiristäminen on aiheuttanut ongelmia...ja kuinka vauvan saisi sellaiseen kätevään pystyasentoon rintaa vasten...?
Liina tai vastaava olisi nyt tosi tarpeen, koska vauva nukkuu päivät TODELLA huonosti. Koko päivä saattaa mennä alle tunnin kokonaisilla unilla ja loppu syödessä ja ihmetellessä. Siksi tuota omaa aikaa ei ole juuri jäänyt. Kämppäkin on kuin hävityksen kauhistus. Onneksi pystyimme karkaamaan mökille pariksi päiväksi kaaosta karkuun...ja mummi oli korvaamaton apu. Otti jopa vauvan aamuyöstä viereensä, jotta mä sain nukkua.
Onko muilla ollu kuumuuden ja vauvan kanssa ongelmia? Täällä neiti on ihan hikinen ja huutaa varmasti välillä sitäkin. Pahalta tuntuu, kun itselläkin niin kuuma.
Kuuma on kyllä varmasti teilläkin, joilla maha vielä on paikallaan. Mutta jotenkin saanu sellaisen kuvan, että kellä menee enemmän la:n yli, synnytys olisi helpompi ja nopeampi. Mene ja tiedä:/
Mutta nyt hetki aikaa myös asunnolle:) Mukavia kesäpäiviä,
Anu ja pieni (5 viikkoa)
P.S. Kuka kyseli baby bluesista...Alkuun olin sitä mieltä, että eihän mulla sellaisia. Mutta kyllä kieltämättä välillä on tullut mieleen Maija Vilkkumaan biisi: "Mun elämä, milloin siitä tuli näin hirveää..." ja siis ahdistaa tosi paljon. Mutta onneksi se on ollut vielä väliaikaista. Tsemppiä kuitenkin kaikille bluesissa velloville!
... täällä myös kuumuuden kanssa ongelmia, en usko että neiti oikein viihtyy näillä ilmoilla. ulos en ole voinut häntä viedä lainkaan pariin päivään kun ulkona on ollut niin paljon kuumempi kuin sisällä.
Anneh: tsemppiä, näyttäisi siltä että pääset pian tositoimiin :)
jes, viikon päästä ristiäiset ja prinsessamme saa vihdoin virallisest nimen :)
Fanny81 + prinsessa 1 kk ja 6 pvää
Huh,kuumuus senkun jatkuu, kauankohan vielä?! Anneh,kuulostaa lupaavalta, kovasti tsemppiä koitokseen ja ajatella että pian tapaat vauvasi livenä! Mahtavaa!:)
Täällä ei mitään uutta. Supistelee entiseen malliin mutta siihenpä se jääkin.En enää jaksa miehellekään iltaisin sanoa että "jokohan tänä yönä...?!?" Ei taida uskoa sitten jos ja kun lähtö tosiaan tulee;)
Tsemiä edelleen vauvoille,äideille ja tuleville äideille! emmpu 40+6
et täälläkin ollaan vielä yhdes koos...on meitä viel siis muutama odottelijakin:)
Huomenna ois täällä "se maaginen päivä"...mut tuskinpa mitään tapahtuu...tänään on jotenkin niiiiin hyper-negatiivinen päivä, et usko loppuu...väsyttää, päätä särkee, selkää särkee, argh ja sitten kaveri lähti tänään synnyttää, kk etuajassa....!! No joo...valivali ja vali...taidanpa mennä valittelee vaikka seinille, jotten negatiivisuuttani muille liikaa jaa...
tsemppiä ja jakseluja keijuset!!
Anneh ja pieni 39+6