Miten "talletatte" vauvamuistoja?
Saatiin vauvakirja lahjaksi ennen vauvan syntymää. Mies on sitä mieltä ettei sinne kannata mitään laittaa. Valokuvia voi katsella koneelta ja ääntä tallentaa muuten. No, eipä ole paljoa tullut kuvattua eikä nauhoitettua.
Kommentit (5)
Meillä on kolme lasta ja jokaiselle olen tallettanut niin paljon muistotavaraa, että joskus itseäkin kauhistuttaa. Jokaiselle olen täyttänyt sellaisen perinteisen vauvamuistokirjan, sen lisäksi olen kirjoittanut päiväkirjaa (lähes joka päivästä). Vaatteita ja leluja olen säilönyt laatikollisen jokaiselle. Valokuvakansioita on noin yksi per vuosi, eli loppujen lopuksi varmaan ihan liikaa...
Lisäksi minulla on 200-sivuinen albumi täynnä tekstiä ja kuvia kahdesta ensimmäisestä vuodesta :). Muutama ns. pocket book löytyy myös, ovat siis taskukokoisia valokuvakirjoja.
koneelta katsoakaan kuvia, laitteet muuttuvat.
Paperikuvia voisi olla muutama varmuuden vuoksi, kaikki menee vauhdilla eteenpäin, VHS-kasettejakaan ei juurikaan enää...
ja lisäksi olen laittanut siihen pahvilaatikkoon, missä äitiyspakkaus tuli, kaikenlaista tavaraa. Sielä on ensinmäiset tutit, eniten käytettyjä vauvan vaatteita, rakkaimmat lelut, lasten piirroksia ja askartelujuttuja. Siis kaikenlaista muistojuttua.
Lisäksi vanhimmalle (jonka isä kuoli) olen laittanut isänsä itse koulussa tekemään arkkuun kaikenlaista muistojuttua isästään. Saa sen sitten kun muuttaa omaan kämppään...
Eli kannatan ehottomasti täyttämistä jos vaan innostusta yhtään löytyy. Itsellä pari vauvakirjaa ja lisäksi kamera on ollut ahkerassa käytössä, muutaman kerran myös videokamera. Itse tykkään katsella kuvia enemmän "oikeina" kuvina, joten vihdoin viime viikolla sain pinon kuvia teetettyä ja nyt täyttelen albumia. Kivaa puuhaa vaikkapa sadepäivien iloksi! :)