Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva viikkoraha pienelle koululaiselle?

Vierailija
21.06.2009 |

Jos teillä on tapana antaa viikkorahaa lapsille, paljonko annatte 7-vuotiaalle. Meillä on todella vastuuntuntoinen tuo nyt 7-vuotias esikoinen ja innoissaan ostettiin ensimmäinen lompakko ja nyht mietimme, että alkaisimme antamaan viikkorahaa, josta saisi pitää huolta ja vähitellen oppia rahan merkitystä ja arvoa.

Paljonkos olisi sopiva määrä mielestänne viikossa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä sitten ostaa legoja, pelejä yms. Suurimman osan säästää. Varsinkin lomamatkoilla käyttää sitten omia rahojaan. ikää 8v. Suurimman osan kyllä säästää, nyt sillä on n 300 e säästössä ulkomaanmatkaa varten.

Vierailija
22/24 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä termi viikkoraha on hieman harhaanjohtava. En suinkaan maksa sitä joka viikko ja siitä huolimatta lasten oletetaan osallistuvan kotitöihin. Maksan aina kerralla useamman viikon tai joskus jopa useamman kuun rahat, jolloin koululaiset saavat omiin ylimääräisiin menoihin (mihin sitten itse haluavat käyttää) kerralla useita euroja/kymppejä. Pidän kirjaa milloin olen maksanut ns. viikkorahan ed. kerran.

Me aikuiset annamme rahat kaikkeen tarpeelliseen, ja vähän muuhunkin. Jos lapsi esim. haluaa mennä uimahalliin, minä annan uintirahan (tai lipun) ja jos lapsi haluaa uinnin jälkeen ostaa kahviosta esim. jätskin, niin saa ostaa omilla rahoilla. Jos taas olemme koko perhe liikkeellä ja ostan perheen pienimmille vaikka jätskin (pienemmillä ei ole vielä viikkorahaa), niin tottakai ostan isommillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotityöt kuuluvat kaikille - ei niistä makseta isälle tai äidille, miksi lapsillekaan? Yhteinen koti joka yhdessä sotketaan, yhdessä siivotaan.

Viikkorahassa on sinänsä ideaa, jos siitä voi valita, että säästätkö isompaan ostokseen vai ostatko karkkia.

Jos karkit ja muut saa automaattisesti, ja viikkoraha on vain muutenvairaha josta ei tarvitse kustantaa mitään, niin ei siinä ole ideaa. Raha ei kasva puissa.

Vierailija
24/24 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvä keskustelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän