Imetysliivit ja -paidat
Edessä olisi imetysliivien ja -paitojen hankinta. Tarjolla vinkkejä näin ensikertalaiselle? :)
Mitkä ovat hyvien imetysliivien "tunnusmerkit"? Mistä olette ostaneet omanne? Oletteko ostaneet jo valmiiksi kokoa/kahta isompia vai käyneet tarvittaessa ostamassa suuremmat?
Entä sitten imetyspaidat. Mistä niitä saa ja millaisia kannattaa suosia?
Onko kellään kokemusta tällaisista "imetystopeista" tai mitä lienevätkään, joiden alla ei ole tarkoitus pitää erikseen liivejä? Olen kuullut, että monet pitävät varsinkin nukkuessaan tällaista, mutta en ole ikinä moiseen törmännyt. Tukee kuulemma rintoja liivien tavoin, mutta on toppi kuitenkin - ja siis ihan imetykseen tarkoitettu.
Kommentit (26)
siis se, joka tykkäsi kaarituellisista :-)
Esikoinen härdää tossa vieressä...
kannattaa satsata kunnon imetysliiveihin. Itselläni ennen raskautta koko DD70 ja nyt imettäessä E70 tai F70 riippuen liivimallista.
Changella on edullisia ja povekkaille mainiosti sopivia liivejä.
Boobin imetyspaidoille! Ne ovat mielestäni melko hintavia, mutta tosi hyviä ja käteviä. Muutama paita minulla on Mama Licious -merkkiä ja H&M:ää, mutta niissä avausmekanismi on mielestäni epäkäytännöllisempi kuin Boobin paidoisa. Lisäksi niissä on aika avara kaula-aukko, joten talvisaikaan niitä pitäessä tuppaa tulla vilu. H&M:n paidat myös "lörähtävät" helposti, joten tissit tulevat esiin, vaikkei itse haluaisikaan :).
Imetysliiveinä olen käyttänyt Triumphin liivejä. Ostin aluksi kaarituellisia, mutta ne painoivat ikävästi rintoja (testasin useita eri kokoja) niiden täyttyessä. Mulla on suhteellisen runsas maidontuotanto, joten pidän liivejä yölläkin. Kun vauva päätti nukkua 7 tuntia putkeen, oli olo kaarituellisissa liiveissä ihan karmea. Siksi siirryin kaarituettomiin.
mutta eivät kyllä ole tuntuneet hankalilta, vaikka olen niiden kanssa nukkunutkin. Olin tyytyväinen, kun huomasin niiden toimivan, koska normaalisti käytän aina kaarituellisia, on jotenkin omempi olo ne päällä. Ja olen tosiaan pessyt niitä pesupupussissa normipyykin joukossa. Suunnittelin jo jättäväni liivit yöksi pois, kun vähentyneen maidontuotannon vuoksi liivinsuojia ei enää pakosti tarvis. Mutta nyt tyttö onnistuu välillä kahdella hampaalla saamaan sen verran naarmua aikaan, että veritippojen ja Bepanthenin takia liivinsuojat ja liivit pysyvät päällä jatkossakin. Mutta taidanpa kokeilla imetystoppia seuraavaksi.
T:15
mulla ei kyllä painaneet kaarituet rintaa, mutta en ole isorintainen, joten vaikuttaako?
Kaarituettomat eivät musta tuntuneet tukevilta isojen imetysrintojen kanssa mutta käytin kyllä sellaisiakin. On tosiaan helpompi pestä.
t. se, joka tykkäsi kaarituettomista ja myös Boobin imetyspaidoista (napakampia kuin esim. H&M:n)