vinkkejä! Miten saan mieheni suostumaan siihen että meille otetaan raksalle aputyömies!
Mies väittää että ei halua ketään säheltämään hänen tekemisiinsä (ei koskaan haluaisi ulkopuolista apua, mutta ei saa yksin tehtyä ja murjottaa jos minä en tee hänen kanssaan) ja tulee liian kalliiksi.
Mutta minä haluan just sen duunarin tänne. Oli viime kesänäkin ja oli niin upean ihana, oon kaivannut koko pitkän talven! Hänen kanssaan teen ilolla töitä siellä raksallakin, toisin kuin yrmyn ukkoni kanssa...
Kommentit (16)
aika on rahaa
en tiedä miten budjettinne hoidatte, mutta jos raksa-aikana asutaan vuokralla ja rakennetaan lainarahalla, niin pitkässä juoksussa se aputyömies tuleekin halvaksi.
Eli on laajennusraksasta kyse. Arvaa onko kiva asua tässä sotkussa vuodesta toiseen? Ihana apumies toisi edes vähän iloa masiksen keskelle, vaikka ei vielä valmista tulisikaan ;)
ap
Muistaakseni se menee niin, että kun on 2 tai 3 vuotta talon valmistumisesta niin "perusparannustöistä/rempasta/pihatöistä" on oikeutettu saamaan kotitalousvähennyksen eli 60%. Siihen vopi hakea vaikka heti uuden verokortin jos haluaa hyödyntää heti. Joten tässä nyt yksi vinkki jolla voisi yrittää kääntää miehen päätä. Mutta ei tietty toimi jos talo on virallisesti vasta rakennusvaiheessa...
Kiinnostaisiko miestä sänkyelämä töiden sijaan? Elikkäs sanot suoraan että kun jää vierastyövoimalla aikaa muuhunkin niin... käytättetäiskös se sängyssä?:)
AP, ei ihme että mies on yrmynä kun tekee töiden lisäksi laajennusremppaa ja ilmeisesti teillä ei ole rahaakaan liiemmälti ja sä kaipailet jotain hymypoikaa niin sitten sinäkin jaksaisit auttaa rakennusmaalla. Eiköhän paras vinkki olisi peiliin katsominen ja sitten sanot ukollesi, että tehdäänpä tämä juttu yhdessä loppuun, autan sua kaikessa missä voin niin kyllä tämä tästä.
Mutta toi "apumies" kun on vasta alan opiskelija, niin ei sille tarvi maksaa niin paljon kuin valmiille firmoille tms. Että siinä mielessä tulee halvemmaksi.
Ja ei sille miehelle lisää vapaa-aikaa jää, koska tekee kyllä yhdessä apumiehen kanssa. Ei luota ammattitaitoon :) Seksiä toki saattais saada vähän useammin jos vaan itse jaksaa, kun mulla alkaa tietty hormoonit hyrräämään sen komistuksen kanssa haastellessa... kun tuskin pystyy paineita sen kanssakaan purkamaan... mies ja 5 lasta pyörii koko ajan kotona...
t. ap
Tai sitten et. Toivottavasti se miehesi antaa sinulle kengän kuvion takalistoon kun saa talon valmiiksi.
Tai sitten et. Toivottavasti se miehesi antaa sinulle kengän kuvion takalistoon kun saa talon valmiiksi.
Sen verran ankeata se elämä ton kanssa on. Mutta jättäjän leimaa en otsaani ota, eikä mua pettämisestäkään tulla kiinni saamaan... jätettynä sen sijaan pääsisin marttyyriksi ;)
Se vielä jollekin vastaajalle että kyllähän minä sitä olen siellä rempassa auttanutkin, mutta se kohtelee mua kuin paskaa, haukkuu ja valittaa työn jäljestä ja ympäri vuorokauden pitäis tehdä ja hylätä kaikki pennut hoitamaan itse itsensä... kiva kun joku 6-vuotias heijaa viidettä tuntia huutavaa vauvaa vaunuissa itkien ittekin kun ei saa heittää kesken jotain tärkeää työvaihetta...
t. ap
osaava mies ja kärsivällinen nainen - no ok, voi olla toisinkin päin, mutta harvemmin on.
Jos nyt ihan tarkkaan mietin tämän informaation perusteella, teiltä puuttuu kärsivällinen nainen.
Myönnän kyllä itsekin kokeneena, että rakentaminen on yhtä helvettiä, varsinkin jos sitä yrittää tehdä vaativan ja aikaa vievän työn ohessa.
Kohta se on silti ohi, ja pääset nauttimaan siitä. Yritä nyt vain pitää parisuhde sellaisessa kuosissa, että suhde pysyy läjässä, koska kyllä se sieltä palautuu.
ei minua kiinnosta saada tänne ketään sukulaispoikaa, vaan juuri se yksi ihana tyyppi. Ja se olisi tulossakin, kunhan vaan mies saataisiin suostumaan siihen että se tulee!
eikö voitaisi ottaa taas se arska, niin voisin vähän pyllistellä sen suuntaan.
Mies väittää että ei halua ketään säheltämään hänen tekemisiinsä (ei koskaan haluaisi ulkopuolista apua, mutta ei saa yksin tehtyä ja murjottaa jos minä en tee hänen kanssaan) ja tulee liian kalliiksi.
Mutta minä haluan just sen duunarin tänne. Oli viime kesänäkin ja oli niin upean ihana, oon kaivannut koko pitkän talven! Hänen kanssaan teen ilolla töitä siellä raksallakin, toisin kuin yrmyn ukkoni kanssa...
Kaikki naapurit on jo kymmeneen kertaan kyllästyneet meihin kun koko ympäristö on ihan mullin mallin. Mies ehtii tehdä aina pari viikkoa kesällä ja that's it.
t. ap
aika on rahaa
en tiedä miten budjettinne hoidatte, mutta jos raksa-aikana asutaan vuokralla ja rakennetaan lainarahalla, niin pitkässä juoksussa se aputyömies tuleekin halvaksi.
alkaa olla kiire kääntää ton ukon pää.
Mitähän muuta aapeella mielessä ku rakentaminen..?=)
Sori, pakko vähän kiusata..=)