Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RV 35 ja tuttu kätilö arvioi vauvani jo 4,5-kiloiseksi!

Vierailija
19.06.2009 |

Ja sanoi että koitahan nyt synnyttää ensi viikolla. Mutta mitenkäs sen saisin aikaan? Suursiivousta on harrastettu viimeiset 2 viikkoa eikä mitään oireitä ilmaanunut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on seuraava neuvola? Pyydä sieltä vielä arvio ja käy vaikka yksityisesti ultrassa.

Vierailija
2/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pöljää pelotella noin isolla vauvalla! Lääkärini aikoinaan uhkaili, että koska olen niin lihava (painoindeksi 28) ja olen myös lihottanut vauvani, niin määräsi mut sairaslomalle ja DIEETILLE! Synnytystapa-arviossa vauvani arvioitiin olevan laskettuna aikana n. 3,4 kg - vauvani syntyikin lasettuna päivänä ja oli "vain" 3,1 kg. Ja sori vaan, aiemmin et pysty synnyttään kuin leikkauksella! Älä mene uskomaan kansantaruja! Malttia loppuodotukseesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanoi että koitahan nyt synnyttää ensi viikolla. Mutta mitenkäs sen saisin aikaan? Suursiivousta on harrastettu viimeiset 2 viikkoa eikä mitään oireitä ilmaanunut.

Aika outoa toimintaa kätilöltä. VAi voiko olla että la:si olis väärässä. Älä nyt yritä vaan saada vauvaa syntymään, ennekuin olet saannu lääkärin arvion lapsen koosta. Olis kyllä harvinainen tapaus, mikäkli olis noinkin suurikokonen jo noilla viikoilla.

Luulempa että tuttu kätilösi ei ole kovinkaan oikeassa ollu.

Vierailija
4/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu kätilo kohdunsuun tilanteen siellä kotona vauvan kokoarvion yhteydessä? kai leväyttelit vaikka olkkarin poydällä ?

Vierailija
5/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sori vaan, aiemmin et pysty synnyttään kuin leikkauksella! Älä mene uskomaan kansantaruja! Malttia loppuodotukseesi!

Vierailija
6/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sori vaan, aiemmin et pysty synnyttään kuin leikkauksella! Älä mene uskomaan kansantaruja! Malttia loppuodotukseesi!

ettei synnytystä saa kotikonstein käyntiin, ei millään jos vauva ei ole valmis syntymään, ja käynistykselläkin on noilla viikoilla vaikeaa saada tulosta. Käynistystä eivät edes ennen viikkoa 37 tee, vaan leikkaavat jos on pakko lapsen terveyden kannalta.

Vierailija
7/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin tietty, että AIEMMIN, kuin lapsi on syntyäkseen. Kokeilin itsekin niitä konsteja, seksiä väitettiin parhaimmaksi, mutta onhan niitä tutkittukin ja todettu hyödyttömiksi... taidan juoda sen toisenkin puolikkaan tässä...

Vierailija
8/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vaan halunnut kiusata ja pelotella sinua?

Itse "pääsin" tällä viikolla käymään neuvolassa hoitajalla joka on tuttu muista yhteyksistä, ja tuli tunne et tahallaan säikytteli raskausmyrkytyksellä :( Edellisenä päivänä "oman" terkkarin tarkastuksessa kuitenkin oli kaikki ihan hyvin... Et meitä kun on niin moneen eri junaan.

Vierailija
9/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kovin pätevä arvioimaan ko. kätilö, kun noin aikaisilla viikoilla toivoi lasta syntyväksi.

Vikoilla viikoilla vauva kasvaa n. 200g viikossa, joten ei mikään mahdoton asia kuitenkaan tuon kokoinen ole. Olis 5,1 kg rv 40 ja muutama vuosi sitten pieni ja siro tuttavani punnerti vielä vähän isomman kokoisen esikoisen maailmaan ilman ongelmia...

Vierailija
10/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitenkään pelotellut. Mahani on todella hervoton ja edellisetkin lapset ovat olleet syntyessään yli nelikiloisia. Itsekin haluaisin palavasti jo synnyttää koska en saa tehtyä mitään tuon mahan kanssa (kaikki kysyvät tuleeko kaksoset vai kolmoset). Olen itse normaalisti hoikka ja soreavartinen eikä tee mieli punnertaa maailmaan mitään 5 kilon möllyikää. Viikolla 36 lapsi katsotaan nykyään täysaikaiseksi, joten sellaisen synnyttäminen on ihan ok.

Täytyy varmaan yrittää harrastaa seksiä miehen kanssa, jos vaikka sperma kypsyttäisi kohdunsuun. Ei kyllä pätkääkään huvittäsi, koska lanteet on kipeät kuin elämä ja alapää on paisunut kipeästi särkeväksi palloksi. Ens viikolla on kyllä neuvolalääkärikin, sanokoon hänkin oman kantansa...

Vierailija
11/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkuus on +/-500 g eli tuon perusteella en olisi vielä huolissani...

Vierailija
12/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on heittänyt kokoarvio parhaimmillaan 1,7kg (onneksi lapsi oli kevyempi kuin arvioitiin).

Seksistä ei ole synnytyksen käynnistäjäksi, sillä sitä spermaa tarvitaan litra jotta sillä olisi kohdunsuuhun vaikutusta. Ainahan sitä ihminen on jotain tekemässä kun synnytys käynnistyy.

Vierailija
13/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli rv35 3.7kg kun ultrattiin (mulla 1tyypin diabetes, joten käyn viikottain...), joten kuulostaa tosi tutulta tilanteesi :D. Mulla myös hervoton maha ja olo sen mukainen :(... Onneksi lapsivesipunktio ensi to ja sitten vissiin leikkaavat seuraavalla viikolla :D.

Etkö pääse ultraan mihinkään?

Ei kai tuossa isokokoisuudessa muuta ole kuin se, että äidin olo on tosiaan tosi epämukava - minkä kyllä vielä kestää, kunhan vauvalla kaikki hyvin - ja se, että vauva alkaa kärsiä hapenpuutteesta tosi herkästi. Liikelaskennan tärkeys korostuu!!!

Vierailija
14/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynistystä eivät edes ennen viikkoa 37 tee, vaan leikkaavat jos on pakko lapsen terveyden kannalta.

Oma vauvani syntyi rv 35+1 ja synnytys käynnistettiin päivää aiemmin, koska kalvot puhkesivat.

Vierailija
15/15 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli, menisin ensitöikseni ultraan selvittämään asian

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi