Loma lasten ehdoilla?
Selittäkääpä minulle, mitä tuo tarkoittaa.
Minulla on tuttu, joka joka mutkassa minulle aina mainostaa, että "kun olen lasten kanssa, olen silloin täysillä" "lomailemme lasten ehdoilla, käymme muumimaailmassa" "käytän harrastuksiin vähän aikaa, koska haluan antaa aikaa lapsille" (tämä nainen harrastaa liikuntaa 10-15 tuntia viikossa ja tekee normaalia työviikkoa)
Tunnen itseni aina kamalan huonoksi äidiksi kun kuuntelen häntä. Meillä on vanhemmat niitä aikusia, jotka tekee päätökset ja elämä ei mene lasten ehdoilla. Minusta lasten vastuulle ei voi jättää päätöstä, mitä lomalla tehdään ja miten eletään.
Teen lyhyttä työpäivää ja vietän lasten kanssa erittäin paljon aikaa. Olen aina kotona kun lapset tulevat koulusta esimerkiksi. Minä sitten kai vietän sitä kunhan vain aikaa kun en ole täysillä heidän kanssaan silloin kun olen.
Minun aikani menee ruoanlaittoon, läksyissä auttamiseen, pyykin pesuun, muuhun tavalliseen arkiseen puuhaan lasten kanssa.
Omiin harrastuksiin menee n. 4 tuntia viikossa lyhennetyn työpäivän lisäksi ja nekin aina silloin kun mies on kotona lasten kanssa.
Tämä tuttuni aiheuttaa minulle aina ristiriitaisia tunteita. Hän saa aina minut tuntemaan itseni huonoksi äidiksi kun en anna täysillä aikaa ja ole lasten ehdoilla vaan vietän hänen mielestään kamalan itsekästä elämää ja olen välinpitämätön äiti.
Kommentit (4)
ystävänsä, joka yrittää päteä lapsiensakin kautta on se keskenkasvuinen.
Jos juhannusaattonakin pohtii syyllisyydentuntojaan ja sitä miten muut tekee ja mitä muut ajattelee niin ei se kovin kypsää ole.
Mitä ihmettä sitä pitää itseään muihin verrata??
Ja juhannusaattona on aikaa miettiä, koska minulla on työjuhannus ja mies lapsineen on anoppilassa viettämässä juhannusta.
Tympäisee vain joskus tuo jatkuva nakkelu, kuinka kaverini aina viettää niin täysillä aikaa ja viettää lomat lasten ehdoilla ja vihjailee, että me muut ystäväpiirissä emme niin tee.
Jos juhannusaattonakin pohtii syyllisyydentuntojaan ja sitä miten muut tekee ja mitä muut ajattelee niin ei se kovin kypsää ole. Mitä ihmettä sitä pitää itseään muihin verrata??
Kuulostat kovin keskenkasvuiselta.