Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele superhyvää kirjaa joulunpyhiksi luettavaksi äidille! Kerrankin lastenvahteja...

Vierailija
19.12.2008 |

...kun olemme mummolassa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aivan loistava! Suosittelen. Kirjailija on Idlefonso Falcones.

Vierailija
2/44 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Merten katedraali. En varmaan ennen joulua saa. Paul Austerin Sattumuksia Brooklynissä oli mukava kirja, uutuus sekin. Hyväntuulen kirja kaiken kaikkiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia suosituksiani:

Leijapoika

Tuhat loistavaa aurinkoa

Petropolis

Anna minun rakastaa enemmän

Leijat Helsingin yllä

Vierailija
4/44 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Sinuhelle, sekä Marklundin kirjoille:)

Jos dekkarityyppisistä pitää, niin Anne Holtin kirjat myös loistavia, ja pidin myös Waltarin palmu kirjoista!:)

Maailmassa on paljon hyviä kirjoja, itse valitsen kirjan aina fiiliksen mukaan, joten siksi paha antaa suosituksia. Dekkareista pidän koska niissä tapahtuu, niihin uppoutuu helposti, ja ne ovat "helppoja" lukea keskellä arjen kiirettä.

Mutta toisinaan taas kaipaa jotakin "syvällisempää". Tällä hetkellä luen Kärpästen herraa, sitäkin voin suositella, mutta en vielä ole kun n. puoliväliin lukenut sitä:)

Vierailija
5/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ahmaisin sen yhdessä päivässä, keittelin puuroa ja pyyhin pyllyjä toisellla kädellä kun en oikeasti voinut laskea kädestäni

Vierailija
6/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Merten katedraali. En varmaan ennen joulua saa. Paul Austerin Sattumuksia Brooklynissä oli mukava kirja, uutuus sekin. Hyväntuulen kirja kaiken kaikkiaan.

Se on ollut meidän pikkukirjaston uutuushyllyssä jo jonkin aikaa. En ole tohtinut ottaa, kun tulee muutenkin lainattua sieltä melkein kaikki uutuudet. Kai pitää tuokin sitten hakea... ;-)

Vierailija
7/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitti Merten katedraalia...

Vierailija
8/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millenium-trilogia on loistava. Jos luet ruotsiksi, saat vielä kielentreenausta kaupan päälle, mutta kai ne suomennoksetkin ihan hyvät on.

Kimpassa oli mustakin hyvä ja kevyinä välipaloina Himoshoppaajat ja muut samankaltaiset ovat ihan ykkösiä.

Vierailija
9/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaikki Karin Fossumin kirjat ovat oikein hyviä.

Vierailija
10/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Tosin Amerikkalainen elegia oli huonompi, mullä ajatus karkasi lukiessa välillä muualle.

Vierailija
11/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka ehtii tehdä jollei lukea? Olin aiemmin opiskelija (yliopisto, erittäin paljon joutui lukemaan) JA kotiäiti, ja silloinkin ehdin ihan hyvin lukea kirjan pari viikossa. Nyt kun koulu on saatu päätökseen ja olen pelkkä kotiäiti, ehdin niin vallan mainiosti lukemaan ettei voi muuta kuin ihmetellä miten helppoa tämä pelkästään kotiäitinä oleminen on: kun lapset on nukkumassa tai leikkivät, saa lukea ihan mitä hömppää haluaa eikä tarvitse tehdä koulutöitä.

Ugh, olen puhunut.

Vierailija
12/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka ehtii tehdä jollei lukea? Olin aiemmin opiskelija (yliopisto, erittäin paljon joutui lukemaan) JA kotiäiti, ja silloinkin ehdin ihan hyvin lukea kirjan pari viikossa. Nyt kun koulu on saatu päätökseen ja olen pelkkä kotiäiti, ehdin niin vallan mainiosti lukemaan ettei voi muuta kuin ihmetellä miten helppoa tämä pelkästään kotiäitinä oleminen on: kun lapset on nukkumassa tai leikkivät, saa lukea ihan mitä hömppää haluaa eikä tarvitse tehdä koulutöitä.

Ugh, olen puhunut.

En tosin ole koskaan ollut pelkkä kotiäiti, vaan aina on ollut muutakin hommaa. Siivoamista, pyykin pesua, ompelemista, lumitöitä ja kaikkea mahdollista on ollut aina niin paljon kotonakin, että kirjaan keskittyminen on välillä ollut mahdotonta. Lisäksi en osaa täysin uppoutua kirjaan ja antaa lasten touhuilla omiaan, koska haluan huolehtia hyvin lapsistani.

Vierailija
13/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh, olen puhunut.

En tosin ole koskaan ollut pelkkä kotiäiti, vaan aina on ollut muutakin hommaa. Siivoamista, pyykin pesua, ompelemista, lumitöitä ja kaikkea mahdollista on ollut aina niin paljon kotonakin, että kirjaan keskittyminen on välillä ollut mahdotonta. Lisäksi en osaa täysin uppoutua kirjaan ja antaa lasten touhuilla omiaan, koska haluan huolehtia hyvin lapsistani.

automaattisesti mun vain loikoillessa sohvalla kirja kädessä. Lisäksi ehdin vallan mainiosti leikkiä lasten kanssa. Mutta nämä jotka valittaa ettei kotiäiti ehdi lukea, eivät edes halua lukea.

Vierailija
14/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh, olen puhunut.

automaattisesti mun vain loikoillessa sohvalla kirja kädessä. Lisäksi ehdin vallan mainiosti leikkiä lasten kanssa. Mutta nämä jotka valittaa ettei kotiäiti ehdi lukea, eivät edes halua lukea.

Ihmettelen vain, että lukeminen ei ole saanut sydäntäsi sivistymään. Mitä ihmeen hyötyä sinulle on siitä, että mollaat niitä kotiäitejä, jotka eivät ehkä ehdi lukemaan, kun 2-kuinen vauva roikkuu tissillä yötä päivää ja taapero piirtää sillä välin tusseilla seiniin? Luuletko olevasi parempi ihminen, kun sinun lukemistasi vauvat ja kotityöt eivät ole missään vaiheessa hidastaneet?

Vierailija
15/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ylimielinen asenne, että lukeminen olisi joku kulttuurisuoritus, josta saa jotain salaisia pointseja on ihan älytön!

t. paljon lukeva, yliopistossa kirjallisuustieteessä syventävät suorittanut

Vierailija
16/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sillä aikaa tapahtuu tuhojakin kotona että ymmärrän jos joku ei ehdi tai pysty siihen että lapset saa joskus olla keskenäänkin. Ja on se välillä ärsyttävääkin lukea muutama sivu ja taas keskeyttää.

Paras lukea silloin kun lapset nukkuu mutta se on taas yöunista pois!

t. kolmen äiti

Vierailija
17/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turms kuolematon, Mikael Karvajalka ja Valtakunnan salaisuus tulevat ihan hakematta mieleen. Lisäksi juuri ilmestynyt Waltarin elämäkerta Unio Mystica on ihan mieletön. Siitä saa hyvän kuvan kuinka tuottelias ja monipuolinen kirjailija Mika Waltari oli. Miltei ärsyttää kun kaikki lukevat pelkästään Sinuhen, eikä sitten mitään muuta hänen tuotannostaan. :)

Vierailija
18/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuanlaitto onnistuu vasemmalla kädella ja siivous, jos muistan, kerran viikossa puolessa tunnissa.

Kun lapset olivat pienempiä en voinut lukea, koska unohduin kirjaan niin etten nähnyt enkä kuullut yhtään mitään. Nyt kun taas olen alkanut lukea olen myös oppinut että voin toisella silmällä nähdä muutakin kuin kirjan ja kuulenkin välillä mitä ympärillä tapahtuu. Johtuukohan äidiksi kasvamisesta?

Vierailija
19/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on upea, intensiivinen romaani, joka tosin valitettavasti tulee helposti luettua yhdessä illassa. Ei kannata verrata elokuvaan, vaikka oiskin sen nähnyt - leffa on tosi lattea kirjaan nähden.

Joku jo suositteli Tarttin Jumalat juhlivat öisin -kirjaa. Se lienee lempikirjani - suosittelen myös.

Vierailija
20/44 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kate mosse: labyrintti

westö: missä kuljimme kerran

harri nykänen: valhe

sue townsend: adrian mole - kirjat

tuhat loistavaa aurinkoa

puhdistusta en jaksanut lukea loppuun :-o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi