Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaana hometyöpaikassa?

Vierailija
18.06.2009 |

Onko kellään kokemuksia homeongelman vaikutuksesta raskauteen/lapseen. Odotan 2. lasta ja työpaikalla hometta -asia paljastui nyt hiljattain ja oikeastaan vielä siten että kosteusvaurioita on siellä täällä, mutta ongelmat on vain peitelty:)

Itse aloin epäillä, kun ääni lähtee ja päätä särkee..ja homen haju on aivan selvä: aloitin hiljattain uudessa toimipisteessä. Kiitos vastauksesta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ens vkollla heti työterveyteen:)

Vierailija
2/5 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähätellään, piilotellaan asiaa, ja ei tehdä asiall emitään

ihmiset saa altisuta homeelle ja sairastua,

ajatellaan vaan rahaa, mitä remppa maksaa, mitä kaikki muu, toiseen pisteeseen muutto, toiminnan alas ajo yms

mulla kans kokemusta samasta, meillä melkein kaikilla aina heti töissä ääni madaltuu ja lähtee, yskittää kuivaa yskää, päätä särkee, on nuhaa, ja tosi herkästi flunssaa,

ja sitä valitettiin vaikka kuinka kauan, ennen kuin lopulta tutkittiin ja hometta ja runsaasti

eli en olisi tuollaisessa työpaikassa sinuna hetkeäkään, ajattele vauvaa, tiedä mitä vaikuttaa ja itseäsi myös, voit menettää terveytesi täysin

mene työtervhoitsulle, mieluiten ihan lääkärille, ota yhteys työsuojeluvaltuuttettuun

ja laita homma etenemään, puhu työpisteessä esimiehelle ja kaikille työkaverillesi, yhdessä vaatikaa tpoimintaaa

ja jos ei muuta mahdollisuutta vaadi siirto terveeseen työåpisteeseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin yleisiä. Jos niistä automaattisesti seuraisi lapsen vammautuminen, sairaita ja vammaisia lapsia syntyisi todella paljon. Monissa maissa kosteuteen liittyvät ongelmat ovat vielä yleisempiä kuin Suomessa, mutta syystä tai toisesta homeelle altistuminen ja oireiden saaminen on Suomessa puolestaan yleisempää kuin monessa muussa maassa.

Ei siis kannata panikoida, mutta selvitä, onko sinun mahdollista tehdä asialle jotakin, kuten päästä sairauslomalle tai varhentaa äitiyslomaa. Itsekin olen raskaana ja homeongelsmaisessa työpaikassa; minut siirrettiin työpaikalla sellaisiin tiloihin, joissa ei mittausten mukaan ole hometta. En ole reagoinut mitenkään homeeseen, mutta siirto tehtiin varmuuden vuoksi, kun ongelma on tiedossa.

Vierailija
4/5 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja vaikket panikoisi, vaadi kuitenkin, että sinulle järjestetään mahdollisuus olla altistumatta!

Vierailija
5/5 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nykyään homeoireinen. En tiennyt työpaikkani vakavista homeongelmista vielä kun odotin kakkostani. Pojalla todettiin syntyessä hypospadia (liian lyhyt virtsaputki), joka voi olla joissain tapauksissa perinnöllinen, muttei meillä ilmeisemmin. Osa tapauksista johtuu kait ympäristömyrkyistä tms. Mä pistän aika katkerana noiden homeongelmien syyksi, vaikkei varmuutta sille ikinä voida saadakaan. Työkaverilla 3 eri asteisesti vammaista lasta. En tiedä voiko olla sattumaa:/

Mä rupesin oireilemaan pahemmin itse vasta hoitovapaalta palattuani. Ilmeisesti hormonimuutos vielä altisti:/

Ai niin - ja nykyään se työpaikkani on suljettu terveydelle erittäin vaarallisena:(

Kannattaa pitää itsestään ja lapsestaan huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän